نمایشهای «خروس لاری» و «طناب» با جذب ۵۵۶۸ تن میزبان مخاطبان و هنرمندان در اجراهای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر شدند.
به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل تماشاخانه ایرانشهر، نمایشهای «خروس لاری» به کارگردانی امید سهرابی با 3 هزار و 549 مخاطب و «طناب» به کارگردانی نصیر ملکی جو با 2 هزار 19 مخاطب به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند.
نمایشهای «خروس لاری» و «طناب» که به ترتیب از 9 و 15 آذر در ساعتهای 19:30 و 21:30 اجرای عمومی خود را در سالن ناظر زاده تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بودند، با استقبال بیش از 5 هزار مخاطب به کار خود در این مجموعه پایان دادند.
نمایش «خروس لاری» به کارگردانی امید سهرابی در 26 اجرای خودپذیرای 3 هزار و 549 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 2372 مخاطب با بلیتهای 50 هزارتومانی، 495 مخاطب با بلیتهای 40 هزارتومانی و 259 مخاطب نیز با بلیتهای 30 و 35 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 423 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.
طبق این آمار، فروش نمایش «خروس لاری» طی 26 اجرا مبلغ 147 میلیون و 340 هزار تومان بوده است.
نمایش «طناب» به کارگردانی نصیر ملکی جو نیز در 21 اجرای خودپذیرای 2 هزار و 19 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 1532 مخاطب با بلیتهای 60،50 و 40 هزارتومانی، 169 مخاطب با بلیت 35،30 و 20 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 318 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.
طبق این آمار، فروش نمایش «طناب» طی 21 اجرا مبلغ 78 میلیون و 91 هزار تومان بوده است.
امینرضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاستگرایی، با تمرکز بیشازاندازه بر فرم ...
احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، میگوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...
علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن بهمثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را در ظهور یک اجرا از دست داد، بلکه تئاتر ...
در عرصه تئاتر، ابراهیم پشتکوهی نامی شناختهشده و کنجکاویبرانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایشهای بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گستردهای از تماشاگران پایتختنشین را به نمایشهای خود علاقهمند کند. او پس از ...