در حال بارگذاری ...
به شیوه خلاقانه تئاتر کاغذی؛

«مزه دروغ تلخه» به صحنه می‌رود

«مزه دروغ تلخه» نمایشی عروسکی با شیوه خلاقانه تئاتر کاغذی است که در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می رود.

به گزارش ایران تئاتر سمیرا یزدان‌پژو به عنوان کارگردان و بهرام جلالی‌پور به عنوان نویسنده در اثر خود روایت زنبورهایی را تصویر کرده‌اند که خانواده زنبورها برای پرداخت اجاره به صاحب‌خانه هر روز از صبح زود مشغول جمع‌آوری عسل هستند. در این میان زنبوری به نام ویزویزو که تنبل و بازیگوش است برای جبران تنبلی‌هایش مدام دروغ می‌گوید. تا این‌که یک روز ملخ پیری از او نشانی درخت بلوط را می‌پرسد ولی او برای خنده به ملخ پیر دروغ می‌گوید و او را اشتباه راهنمایی می‌کند و همین امر باعث رخ دادن مسایلی می‌شود.
در یادداشت سمیرا یزدان‌پژو کارگردان نمایش آمده است: «نمایش عروسکی «مزه دروغ تلخه»، نمایشی شاد، موزیکال و آموزنده است و برای مخاطب خردسال و کودک ۳ تا ۱۰ سال در نظر گرفته شده است. نمایشی که تمام طراحی صحنه و عروسک ها از دنیای نقاشی بچه ها، دنیای تخت و دو بعدی آنها شکل گرفته و عروسک ها با طرح هایی ساده و به شیوه تئاتر کاغذی ساخته شده است.
تنوع شخصیتی در متن نمایش به اندازه ای است که هر صحنه با ورود یک شخصیت عروسکی جدید و با استفاده از خلاقیت در ساخت عروسک از یکنواختی کار کاسته و تماشاچی در هر صحنه تصویری جدید مشاهده می کند .
در این نمایش از مواد و متریال مشترکی در ساخت عروسک، دکور و لباس بازیدهندگان استفاده شده تا تمام اجزای بصری نمایش از هماهنگی لازم بر خور دار باشند .
موسیقی این نمایش نیز شاد و آهنگین است و با ریتم مناسبی که دارد تماشاچی به راحتی می تواند با آن همراهی کند.
ایده خلق این عروسک ها و فضا رو مدیون استادان عزیز آقای آلن لکوک و نرگس مجد هستم که من رو با دنیای تئاتر کاغذی و دو بعدی آشنا کردن»
گفتنی است این نمایش ویژه‌ خردسالان و کودکان است و از آثار بخش «نسل نو» (حمایت از استعدادهای جوان) مرکز تئاتر کانون است با مشاوره‌ی عادل بزدوده ساخته شده است.
ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز این نمایش امیرحسین انصافی است و بازی‌دهندگان عروسک‌ها عاطفه بحرالعلوم‌طباطبایی، ریحانه باغبادی، سامان فرشیدنیا و سمیرا یزدان‌پژو هستند.
دستیار کارگردان این اثر نگار شاه‌علی است و طراحی صحنه، عروسک و لباس آن را سمیرا یزدان‌پژو بر عهده داشته است.
همچنین طراح نور این نمایش محمد رضا شاملو فرد و ساخت دکور آن بر عهده‌ی علیرضا حسین‌پور، نگار شاه‌علی، زهرا شیخ‌الحکمایی و سمیرا یزدان‌پژو بوده است.
گفتنی است سمیرا یزدان‌پژو، علی محمدی و تینا توکلی ساخت عروسک‌های «مزه دروغ تلخه» را بر عهده داشته‌اند.
این نمایش آذر و دی سال 1397 ساعت 16:30 در تالار گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری واقع در پارک لاله تهران اجرا می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت به سایت ایران نمایش مراجعه و یا بصورت تلفنی رزرو نمایند.




مطالب مرتبط

بازگشت نمایش عروسکی «گرگ بلا جلو بیا جلو بیا» به صحنه

بازگشت نمایش عروسکی «گرگ بلا جلو بیا جلو بیا» به صحنه

نمایش عروسکی «گرگ بلا جلو بیا جلو بیا» به کارگردانی سمیرا یزدان‌پژو که پیش از این در اسفند سال 1402 روی صحنه رفته بود، در ادامه روند اجرا، از امروز (چهارشنبه ۱۵ فروردین) به مدت یک هفته، ساعت ۱۶ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک ...

|

برای ۵ شب در محوطه مرکز تئاتر کانون برپا می‌شود

اجرای ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی»
برای ۵ شب در محوطه مرکز تئاتر کانون برپا می‌شود

اجرای ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی»

هنرمندان در ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی» در محوطه باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و تعزیه می‌پردازند.

|

امیرحسین انصافی مطرح کرد

حضور متفاوت عمو نوروز با استفاده از هوش مصنوعی در تئاتر
امیرحسین انصافی مطرح کرد

حضور متفاوت عمو نوروز با استفاده از هوش مصنوعی در تئاتر

امیرحسین انصافی نویسنده و کارگردان نمایش «هر روز نوروزه» می‌گوید پدر (جواد انصافی) به‌عنوان شخصیت عمو نوروز در نمایش بسیار تاثیرگذار است. نوع تیپی که او در این اجرا دارد با همه اجراهایی که تاکنون داشته‌ است، متفاوت است و به صورت فیزیکی در این نمایش حضور ندارد بلکه با کمک هوش ...

|

نگاهی به نمایش «همه بگید سیب» نوشته و کار شراره طیار

با خودت مهربان باش و بگو «نَه»
نگاهی به نمایش «همه بگید سیب» نوشته و کار شراره طیار

با خودت مهربان باش و بگو «نَه»

احمدرضا حجارزاده: در این سال‌ها جمله‌ای به بهانه توجیه اشتباهات یا ناآگاهی پدرها و مادرهای نسل جدید در برخورد با فرزندان کودک‌شان در فضای مجازی باب شده ازاین‌قرار که «آن‌ها اولین‌بارشان ...

|

نظرات کاربران