در حال بارگذاری ...
یادداشت کارگردان نمایش هزارو یک شب

قصه سرزمینی که به پهنای دل های همه ما گسترده است

ایران تئاتر:مهرنوش مهرین فر طراح و کارگردان نمایش " هزارو یک شب " که فردا پنجشنبه ساعت ۱۴ در یک تک اجرا ویزه بانوان به صحنه تالار وحدت می رود یادداشتی را در اختیار ایران تئااتر گذاشت .

به گزارش ایران تئاتر مهرین فر در این یادداشت آورده است :

« ایران من » که همواره در گذر زمان شیرزنان و بانوان والایی را از دل خود به تاریخ هدیه داده است ، همان « ایران تو » و « ایران همه ی ما » هست.
این سرزمین نور و خوش رنگ و آب به پهنای دل های همه ما گسترده است و فرهنگ غنی آن غرور آفرین و پشتوانه دل های ما...
لذا ، این بار برای تبلور و تجلی نشانی از فرهنگ این بوم و بر و با رویکرد حفظ و انتقال گوشه ای از خمیر مایه ی این فرهنگ غنی ، بانوان « گروه هنری مهرگان » به سرپرستی « مهرنوش مهرین فر » و تهیه کنندگی « سونیا علی پور » و با قلم و نگارش متن ، توسط « هادی حوری » افسانه « هزار و یک شب » را در قالب نمایش و حرکات آئینی برای مخاطب به تصویر می کشند .
همان طور که « شهرزاد قصه گو » هزار قصه ی تو در تو را به کلام در می آورد و قصه ای را از دل قصه ای دیگر بیرون می کشد ، مهرنوش مهرین فر این داستان « هزار تو » را با طراحی فرم و حرکات آئینی پر از معنا و مفهوم و طراحی
لباس های طناز و پر تلالو ، شناور بر اصوات موسیقی بر صحنه ی تالار وحدت برای تماشاگران  به جلوه می نشاند.
بی شک اگر هفت آسمان را هم درنوردیم ، سرزمینی همچون ایران نخواهیم یافت که قلبی چنین تپنده و پر جنب و جوش از مجموع تپش های قلب تک تک بانوان پارسی ، شور زندگی و عشق بی قید و شرط را در جان انسان ها جاری سازد.
پس چه نیکو روزیست پنج شنبه 20 دی ماه که بانوان گرامی همراهی خود را با قلبی لبریز از عشق با بانوان هنرمند « گروه مهرگان » همسو سازند ... باشد که لحظاتی زیبا و فرح بخش و به یاد ماندنی را در کنار یکدیگر رقم بزنیم ...




نظرات کاربران