در حال بارگذاری ...
روز گذشته در تئاتر شهر زاهدان

جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان کار خود را آغاز کرد

ملازهی دبیرجشنواره فجراستانی سیستان و بلوچستان از حضور۴ نمایش میهمان ودونمایش ازهنرمندان زاهدانی خبر داد

به گزارش ایران تئاتر از سیستان و بلوچستان، ملازهی جشنواره تئاتر فجر فرصتی مغتنم برای هنرمندان استان های سراسر کشور هست که با هم در ارتباط باشند و پیوند برقرار کنند و جشنواره فجر استانی را فرصتی برای آشنایی هر چه بیشتر هنرمندان تئاتر استان ها با همدیگر دانست.

او ضمن تشکر از دبیرخانه جشنواره و تشکر از همکارانش در امور استان های اداره کل هنرهای نمایشی گفت: همکاران ما جناب آقای نادری و همچنین دبیر محترم سی هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خیلی هوشمندانه از انواع قالب های نمایشی، بهترین ها را برای استان سیستان و بلوچستان انتخاب کرده اند به طوری که شما در این جشنواره شاهد یک اثر سنتی به نام خیمه شب بازی، یک اثر آئینی و محلی به نام خواجه عطا از هرمزگان، یک اثر تئاتر فیزیکال به نام هدیه مرموز، یک میکرو تئاتر به نام پرواز 745  و دو اثر از هنرمندان استان به نام های «اسکارلتی برای لیلی» و «بی دلان» خواهید بود و قطعا این مسئله برای هنرمندان تئاتر خیلی جذاب خواهد بود.

دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی برنامه های حاشیه ایی جشنواره را برپایی نمایشگاه عکس تئاتر استان و کشور، برپایی نمایشگاه کتاب تخصصی تئاتر، برگزاری ورک شاپ های کارگردانی توسط استاد سراجی، تئاتر فیزیکال توسط یاسرخاسب، میکرو تئاتر توسط مرجان پور غلامحسین در محل سالن کنفرانس تئاتر شهر برشمرد و از اجرای نمایش ها در سالن های دیگر خبر داد، به طور مثال نمایش خیمه شب بازی به تقاضای کانون پرورش فکری 22 دی صبح ساعت ده در آمفی تئاتر کانون برای بچه ها و مربیان اجرا خواهد شد.

ملازهی اولین روز جشنواره تئاتر فجر استانی در زاهدان را بسیار پرشور دانست.

وی ادامه برنامه های جشنواره را تا 24دی اعلام کرد و همچنین به برگزاری مراسم اختتامیه با حضور مدیران ارشد هنرهای نمایشی کشور در تاریخ 25 دی ساعت 18 در محل سالن اصلی تئاترشهر اشاره کرد.

 




مطالب مرتبط

گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود
گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود

صادق سهرابی، کارگردان نمایش صحنه‌ای «مچ مدگ ابدمان» توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای را باعث ضایع شدن حق بسیاری از هنرمندان دانست و گفت این رویداد هنری برای شهرها و مناطق کم‌برخودار جای امید و محلی برای یک اتفاق خوب است.

|

کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است
کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است

ارسلان محبی، کارگردان نمایش خیابانی «چرمت شاه» براین باور است که جشنواره‌ها حداقل کاری که می‌کنند فراهم کردن بستر شناخت مردم از این گونه نمایشی است.

|

نظرات کاربران