در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

22 نمایش در روزهای سرد زمستان

ایران تئاتر: در دی ماه نمایش های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در روزهای اواخر دی ماه میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در دهمین ماه سال 97 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «ماه در آب»، «داستان عشق» و «تبرئه» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در دهه سوم دی ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

شش نمایش در سالن های تئاترشهر

نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» به نویسندگی فردریش دورنمات و کارگردانی احسان فلاحت‌پیشه ساعت 19 در سالن اصلی تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش محمدصادق ملک، آرش فلاحت‌پیشه، آرزو نبوت، محمدرضا مالکی، مهدی نصرتی، سیدجواد حسینی و پریسا صنعت‌کار بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: می‌سی‌سی‌پی دادستان خودرأیی‌ست که خواستار استقرار عدالت مطلق و قانون موسی در جهان است. منش او حتی هیئت دولت را به ستوه آورده. می‌سی‌سی‌پی در آغاز نمایش به ملاقات آناستازیا بیوه‌ی صاحب کارخانه‌ی چغندر قند می‌رود تا او را وادار به ازدواج با خود کند. بهای بلیط این نمایش 120 دقیقه‌ای 30 و 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «ماه در آب» به نویسندگی  محمد یعقوبی و کارگردانی سید علی هاشمی ساعت 19:45 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. در این نمایش کریم امینی، سهند جاهد، آذر خوارزمی، فرهاد روشن، لیلی فرهادپور، آزاده مویدی فرد، شکوفه هاشمیان، بازیگران خردسال: ترنم کرمانیان و تارا وفاخواه به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده: زندگی دختری به نام آی سودا که با بازگشت همسر سابقش به کشور دچار مشکلاتی می‌شود. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه‌ای 30 هزار تومان است.

 

نمایش «برفک»به نویسندگی و کارگردانی جواد عاطفه ساعت 20 در سالن سایه تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش عاطفه پاکبازنیا بازی می‌کند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن» به نویسندگی نیما مهر، کارگردانی و بازی میکائیل شهرستانی ساعت 19:30 در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر اجرا می شود. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه ای 40 هزار تومان می باشد.

 

نمایش «کالبدشکافی» به نویسندگی و کارگردانی سامان ارسطو ساعت 18 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می رود. در این نمایش نادیا باوند، هدیه خانیان، حمیدرضا سنگیان، مانا شریفیان، سیما شکری، ماهی عظیمی، مرتضی علیدادی، میثم غنی زاده، حمیدرضا قبادی، امیرموید باوند و سامان ارسطو بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: این تئاتر نمی خواهد جنبشی در شما صورت بگیرد، بلکه فقط می خواهد آگاه کند؛ ما را در برابر تناقضات خودمان. این نمایش بر پایه تناقض هاست. اوضاع ناتوان از هر گونه تغییر است. چرا که کالبد شکافی نمی کند خود را؛ و به دنبال چرا ها نیست. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه ای 30 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «در انتظار گودو» به نویسندگی ساموئل بکت و کارگردانی حسام لک ساعت 17:30 در سالن قشقایی تئاترشهر به صحنه می رود. در این نمایش وحید آجرلو، سعید احمدی، میثم دامن زه، زایا دیوید، شاهو رستمی، دلارام فرهناک و مرتضا مظلومی بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: دو ولگرد در برهوتی منتظر نشسته‌اند تا گی دی بیاید بهشان بگوید چه کنند در این بین اتفاقاتی می‌افتد. اما بعد...بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه ای 30 هزار تومان است.

 

دکتر رفیعی در وحدت

نمایش «خانه برناردا آلبا» به نویسندگی فدریکو گارسیا لورکا و کارگردانی علی رفیعی ساعت 18 در تالار وحدت به صحنه می‌رود. در این نمایش رویا تیموریان، مریم سعادت، مایده طهماسبی، نسرین درخشان زاده، پریسا صبوری نژاد، ریحانه سلامت، یلدا عباسی، سارا رسول زاده، مصطفی ساسانی، مرضیه بدرقه، ساناز روشنی، فرزانه زینتی، ساناز نجفی و هدیه رضایی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش از 35 تا 120 هزار تومان تعیین شده است.

 

اوبو در حافظ

نمایش «اوبو» به نویسندگی آلفرد ژاری و کارگردانی میرعلیرضا دریابیگی ساعت 19:30 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش مهدی فریضه، مهدی مشهدی کاظمی، سارا مقدم، شیما بختیاری، شهراد قدیری، امیرحسین رضایی، آفرودیت ریوندی، آرامه سلطانیه، هلیا عبدالهی، هدیه عیدی، آیدا زرین قلمی، محسن ابراهیمی، سید رسول میر محمد، عطالله نجفی و محمدحسام یزدانی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30 و 35 هزار تومان می‌باشد.

 

یک نمایش در سنگلج

نمایش «بنگاه تیاترال» نوشته علی نصیریان و به کارگردانی نسیم تاجی ساعت 18 در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود. در این نمایش هادی شیرمحمدی، محمد پاکدل جوان، مجتبی قربانی، مهرداد باقری، رضا نعمتیان، درسا جهانگیری، لیلا ارجمند پیوند و حامد سوری بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: داستان عده‌ای مطرب که از ترس وروره جادو در اندرونی پنهان شده‌اند آنها برای گذاران زندگی دست به کار می‌شوند. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ایرانشهر میزبان 3 نمایش

نمایش «نگهبانان» به نویسندگی راجیو جوزف و کارگردانی ملودی آرام‌نیا ساعت 20 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش  وحید راد و پدرام شریفی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 35 و 40 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «وقتی خروس غلط می‌خواند» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس ساعت 18:30  در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش بانیپال شومون، سام کبودوند، امیر باباشهابی، آناهیتا درگاهی، مارال فرجاد، زری محتشم و حسین پاکدل بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: وقتی زمان به جای افقی بودن، عمودی بر هستی ما قرار می‌گیرد گذشته، آینده و آینده، گذشته می‌شود. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه ای 40 و 45 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «تبرئه» نوشته جسیکا بلنک و اریک جنسون و کارگردانی منیژه محامدی ساعت 20:30 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش مهوش افشار پناه، محمد اسکندری، ارژنگ امیرفضلی، مجید جعفری، فرناز رهنما، نوید جهانزاده، شیرین اسماعیلی، آیلار نوشهری، علی نجفی، حامد شفیع‌خواه، شهاب‌الدین علیشاهی، رضا دشتکی و پیام میرمصطفی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 30 و 40 هزار تومان می‌باشد.

 

سه نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «کنشی اشتباه از خانه عروسک» به نویسندگی هنریک ایبسن و کارگردانی احمد ارجمندی ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش فائره روزبهانی، علی بهمنی، علی اصغر حبیبی، مرجان امینی راد و واروژان فرهادیان بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نورا زن جوانی است که برای نجات شوهرش پول نزول می‌کند و امضای پدرش را برای ضمانت جعل می‌کند. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش«چشمش به دشت باز» به نویسندگی و کارگردانی سعید رسولی ساعت 18 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایشآرا آشور، مصطفی لطیفی خواه و آوا مغیثی ایفای نقش می کنند. در خلاصه این نمایش آمده: مردی وانمود میکند میخواهد به خرید برود زنش تاکید میکند برای شام زود به خانه برگردد مرد بیرون میرود و بلافاصله برمیگردد ولی هفده سال گذشته است.این نمایش لوح تقدیر متن، لوح تقدیر بازیگری مرد،کاندید بازیگری زن و کاندید بهترین تیزر از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی است. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «سی لاکس» به نویسندگی و کارگردانی حسین برفی‌نژاد ساعت 19:30 در سالن انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش حسین برفی نژاد، شکوفه جعفری، حسین جز جوادی و فائزه یوسفی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: امشب بین برادر و خواهری دعوایی اتفاق می افتد که همسایه‌شان را برای میانجی‌گری می‌خوانند، مقداری بعد که پیش می‌رود زن و مرد همسایه به کاراکترهای اصلی دعوا بدل میشوند. بهیا بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد.

 

تالار مولوی و دو نمایش

نمایش «نگهبانان تاج محل» به نویسندگی راجیو جوزف و کارگردانی کاظم نظری ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش خسرو بامداد و علیرضا زرگوشیان بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: همایون و بابر نگهبانان تاج محل هستند. آن دو در طول انجام وظیفه خود درگیر موضوعی می‌شوند که چالش بزرگی به همراه دارد. آیا می‌توان زیبایی رو کشت؟ مسئله این است. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «دال» به نویسندگی و کارگردانی علی زمانی ساعت 16:30 در پلاتو مولوی به صحنه می‌رود. در این نمایش نازنین بهرامی، رضا میرجلیلی و امیرپارسا مقبلی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شما در این اجرا هیچ اختیاری ندارید؛ حتی لباستان را هم ما تعیین می‌کنیم. این اجرا هر روز به مدت ۱۲۰ دقیقه بوده و زمان در نظر گرفته شده برای هر مخاطب ۱۰ دقیقه می‌باشد. بهای بلیط این نمایش که برای هر اجرا یک مخاطب دارد؛ 25 هزار تومان است.


داستان عشق در حوزه هنری

نمایش «داستان عشق» به نویسندگی ژان لوک ‌لگرس و کارگردانی بهروز عبادی ساعت 17:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. در این نمایش علیرضا اسفندیاری، شکوفه حیدریان، بهروز عبادی و علی شریعتی بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش  آمده: مردی خاطرات گذشته خود را تداعی می کند ، خیالاتش زنده می شوند و داستان عشق را با هم باز آفرینی و روایت می کنند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

شب بخیر مادر در اداره تئاتر

نمایش «کانفیدنشیال» به نویسندگی سپیده گل تراش نژاد و کارگردانی سپیده گل تراش نژاد و محسن قصری ساعت 17:30 در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می رود. در این نمایش محسن اسلامی، نیلوفر سیاری و محسن قصری بازی می کنند. افسانه ای در جنوب ایران بر این اعتقاد است که اگر کسی برای امری نامبارک هنگام طوفان به دریا بزند اسیر و گرفتار باد جن خواهد شد. در خلاصه نمایش آمده: زن و شوهری به دلیل دزدی مجبور به فرار از کشور از مرزهای جنوبی شدند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «شب بخیر مادر» به نویسندگی مارشا نورمن و کارگردانی ملیکا رضی و پیمان یاقوتی ساعت 19 در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می‌شود. در این نمایش لیلا میرزایی و اعظم عرفانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شب بخیر مادر روایت زندگی جسی و مادر اوست که در یک خانۀ مشترک زندگی می کنند. جسی یک شب به شکل کاملاً عادی تصمیم می گیرد و اعلام می کند که... بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان تعیین شده است.

 

هفت خواب در محراب

نمایش «هفت خواب» به نویسندگی شهناز روستایی و کارگردانی سامان تیرانداز ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار محراب به صحنه می‌رود. در این نمایش صادق توکلی، شاهین علیپور، سید شهاب الدین حسینی، مهراد ابریشم کار، وحید محمودی، مسعود مرادیان صحنه، فواد منیرزاده، آرمین افتخار زاده، پویا محمد خانی، سینا دانش، علی یارلو، احسان طارم باشی، محمد رضا اکحوان، علی جعفر زاده و مهرداد چناری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش مجلس زن پوشی زوایی از شاخه‌های نمایش آیین سنتی ایرانی می‌باشد که با زبان موسیقی به قصه یوسف و زلیخا می‌پردازد. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 30 هزار تومان است.

 

نمایش «بازی در برزخ» به نویسندگی فرشته امیدوار طهرانی و کارگردانی مهدی تنگ عیش ساعت 18:30 در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش داوود معینی کیا، هانا صالحی راد و مجتبی مقیمی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: تهمینه وارد برزخ می‌شود به دنبال رستم می‌گردد تا انتقام سهراب را از او بگیرد. رستم را می‌یابد تمام ماجرا را بازی می‌کنند و رودرروی هم قرار می‌گیرند تا اینکه... بهای بلیط این نمایش 60دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.




نظرات کاربران