در حال بارگذاری ...
  • رضا آشفته پس از دیدن نمایش «دال»:

    روایت «حضوری مزاحم» با مفاهیم استعاری

    هفته پایانی اجرای نمایش «دال» به کارگردانی علی زمانی با حضور «رضا آشفته» منتقد و کارگردان تئاتر آغاز شد.

    به گزارش ایران تئاتر، رضا آشفته پس از تماشای نمایش دال گفت: این نمایش با روش خاصی که برای خود برگزیده است تلاش می کند تصویرگر مواجه انسان با عقده‌ها و رفتارهای بیمارگونه باشد.
    این منتقد تئاتر اظهار کرد: نوعی «حضور مزاحم» در فضای کلی این نمایش تعبیه‌شده است و کارگردان تلاش کرده است تا با تصویرگری یک «دال» از همین جنس، مخاطب را به سمت «مدلول» موردنظر خود هدایت کند. او ادامه داد: این دستاورد در تئاتر نیازمند استفاده از مفاهیم استعاری است و برای کارگردان چالش ایجاد می کند.
     آشفته بابیان اینکه چنین آثاری را می‌توان در دسته‌بندی «نمایش‌های کوتاه» قرارداد گفت: آثار تجربی از جایگاه ویژه‌ای در تئاتر برخوردارند و حتی در صورت وجود ضعف و کاستی می‌توانند کارگردان‌های جوان کشور را در مسیری درست قرار دهند.
    گفتنی است نمایش "دال " به نویسندگی و کارگردانی علی زمانی از 2 تا 28 دی‌ماه در ساعت 16:30 در کارگاه دکور مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌رود. این نمایش شامل اجرایی ایمائی است که با هدایت‌گری و روایت بازیگران مخاطب را به‌طور مستقیم وارد فضای نمایش می‌کند. در نمایش "دال " نازنین بهرامی، رضا میرجلیلی و امیرپارسا مقبلی به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین مبینا سمیعی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریر)، امیرمحمد نباتی (مدیر تولید)، محمد حبیبی (طراح گرافیک)، محمدرضا وفا (ساخت تیزر و فیلم)، مهدی شرفی، محمد اورعی (تیم فنی)، مبینا سمیعی، محمد حبیبی، علی زمانی، سیندخت ابدالی و پانته‌آ احمدخان (صداپیشگان)، محمد سعیدی، شقایق باقری (عکاسی)، اشکان نظام آبادی (مدیر تیم رسانه)، مهران میرمیری (مشاور صدا و موسیقی)، رحمان حسینی (مشاور تبلیغات) و محمدرضا وفایی نژاد (ساخت فیلم و پوستر) به همکاری می‌پردازند.
    بر اساس این گزارش، نمایش دال به هفته پایانی اجرا رسیده است و علاقه‌مندان برای دیدن نمایش آن می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها در ساعت 16:30 به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.




    مطالب مرتبط

    کارنامه هنری علی نصیریان در تئاتر، به انگیزه 84 سالگی

یک عمر در بطن ماندن یا اصالت های انسانی
    کارنامه هنری علی نصیریان در تئاتر، به انگیزه 84 سالگی

    یک عمر در بطن ماندن یا اصالت های انسانی

    ایران تئاتر- رضا آشفته: علی نصیریان بعد از بیش از شش دهه است که همچنان در مقام بازیگر مقابل دوربین و حتی در صحنه بازی می‌کند و اوست که خود را در درجه اول بازیگر می‌داند و همه کارشناسان متفق‌القول از او در مقام یک بازیگر ممتاز ایرانی در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون یاد می‌کنند ...

    |

    در تالار حافظ تهران؛

«اوبو» در دوشنبه‌های نقد تئاتر بررسی می‌شود
    در تالار حافظ تهران؛

    «اوبو» در دوشنبه‌های نقد تئاتر بررسی می‌شود

    کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در نشست دوشنبه‌های نقد تئاتر این هفته، نمایش اوبو به نویسندگی آلفرد ژاری و طراحی و کارگردانی علیرضا دریابیگی را امروز دوشنبه یکم بهمن‌ماه در تالار حافظ بررسی می‌کند.

    |

    به همت کانون ملی منتقدان تئاتر

دوشنبه های نقد تئاتر پای «برفک» می نشیند
    به همت کانون ملی منتقدان تئاتر

    دوشنبه های نقد تئاتر پای «برفک» می نشیند

    در برنامه دوشنبه های نقد تئاتر، کانون ملی منتقدان تئاتر ایران نشست نقد و بررسی نمایش «برفک» به نویسندگی و کارگردانی جواد عاطفه روز دوشنبه 24 دی 97 در سالن سایه مجموعه‌ی تئاتر شهر برگزار می کند.

    |

    نقدی ساختارگرا به نمایش مردی به نام اوهه کار بهرام سروری نژاد

قربانی شدن پدر یا فروپاشی خانواده
    نقدی ساختارگرا به نمایش مردی به نام اوهه کار بهرام سروری نژاد

    قربانی شدن پدر یا فروپاشی خانواده

    ایران تئاتر- رضا آشفته:در اجرا باید این وضعیت ابزورد مترادف با گروتسک و طنز سیاه باشد و در آن باید چیزی بین کمدی و تراژدی شکل بگیرد. سروری نژاد در وجه کمیک موفق است اما در وجه تراژدی شاید باز هم به دلیل همان افراط موجود در وجه کمیک، غفلت کرده و چون تعادل و بالانسی برقرار نشده، ...

    |

    مروری بر بازیگری تئاتر مرحوم عزت  الله انتظامی

آنکه به راحتی بارها دماوند را فتح کرده است
    مروری بر بازیگری تئاتر مرحوم عزت الله انتظامی

    آنکه به راحتی بارها دماوند را فتح کرده است

    ایران تئاتر- رضا آشفته:به بهانه چهلمین روز درگذشت آقای بازیگرمروری داشتیم بر خاستگاه تئاتری‌اش. عزت الله انتظامی در تئاتر رشد کرد و در سینما شد آقای بازیگر؛ یعنی اگر او مشق کردن­ ها و مشقت­ های تئاتر را به جان و دل نمی­ خرید و در این هنر جانکاه عشق ورزیدن را نمی­ آموخت، هرگز ...

    |

    نظرات کاربران