در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه هنرواره حبیب

با اهدای دیپلم افتخار از خانواده های شهیدان مدافع حرم تجلیل شد

نخستین دوره هنرواره حبیب با برگزاری مراسمی در تالار شمس عطار اردبیلی و بامعرفی هنرمندان برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش تئاتر استان اردبیل، با حضور جمعی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس، مدیران اجرایی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، آیین اختتامیه نخستین دوره هنرواره حبیب در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار و برگزیده های بخش های عکس، فیلم و نمایش این رویداد فرهنگی و هنری معرفی شدند.

علی واحد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل و دبیر هنرواره حبیب با اعلام اینکه این هنرواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و موضوع دفاع مقدس و مدافعان حرم و با یاد سردار سرلشگر شهید داور یسری برگزار شده است، اظهار داشت: دفاع مقدس کلید وحدت است.

وی با اعلام اینکه دفاع مقدس متعلق به یک فرد یا یک مجموعه نیست و تمام ملت ایران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی‌داشت حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و تکریم رشادت های مدافعان حرم سهیم هستند، گفت: این دفاع تا قیام حضرت مهدی موعود(عج) ادامه دارد.

واحد با اعلام اینکه بخش نمایش هنرواره جبیب نیز در تالار بیضای اردبیلی، پلاتوی استاد نجفلو و تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد، از اجرای 9 نمایش در این هنرواره خبر داد.

در این مراسم، ستاد برگزاری هنرواره حبیب، به پاس تکریم ایثارگری ها و رشادت های مدافعان حریم اهل بیت علیهم السلام وولایت، با اهدای دیپلم افتخار از خانواده های شهیدان مدافع حرم، علی آقایی و هاشم دهانی نیا تجلیل کرد.

همچنین از تلاش های عصمت نوریان، محمد فردین و صمد شیردل برای اجرای نمایش در مناطق جنگلی کشور درحماسه هشت سال دفاع مقدس، با اهدای دیپلم افتخار و هدیه ویژه تجلیل شد.  

جاوید رخشانی، مالک سراج و ایرج افشاری اصل، داوران بخش نمایش هنرواره حبیب، به منظور ارج نهادن به تلاش نمایشگران خیابانی، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به سید سعید موسوی، کارگردان نمایش«بابا نفس داد» اهدا کرد و اکبر روحی برای طراحی آفیش و بروشور نمایش «دیدار در آن سوی پل»، دیپلم افتخار گرفت.

در بخش طراحی صحنه، جواد علایی و کیوان باقلاچی برای طراحی صحنه نمایش های «آزاده» و«سه کاج»، مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفتند و حامد حیدری باریس، برای طراحی صحنه نمایش«باد که می نویسد»، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین طراحی صحنه را به خود اختصاص داد.

با رای هیئت داوران، رامین قاسمی و محمد رضا عرفانی برای ساخت موسیقی نمایش های «باد که می نویسد» و«روایتی از حکایتی ناتمام» با دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی، به عنوان بهترین آهنگ سازان بخش نمایش هنرواره حبیب معرفی شدند و بهرام رجبعلی زاده برای ساخت موسیقی نمایش های«پیراهن، لنگ، سرتاسری» و «دیدارآن سوی پل» مورد تقدیر گرفت.

آرزو مهری برای بازی در نمایش های «پیراهن، لنگ، سرتاسری» و «روایت از حکایتی ناتمام» با دریافت دیپلم افتخار و هدیه نقدی به عنوان بازیگر برتر زن بخش نمایش هنرواره حبیب معرفی شد و نسرین هوشیار برای بازی در نمایش«چه کسی نامه ها را خواند»، رتبه دوم بازیگری زن را به خود اختصاص داد. المیرا طاعتی برای بازی در نمایش«پیراهن، لنگ، سرتاسری»، بازیگر برتر سوم شناخته شد و نینا شاه محمدی هم برای بازی در نمایش«باد که می نویسد»، مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت.

در بخش طراحی صحنه جایزه این بخش به طراح صحنه نمایش باد که می نویسد اهدا شد و طراحان صحنه نمایش های آزاده و سه کاج نیز لوح تقدیر دریافت کردند.

بخش موسیقی نیز با اینکه برگزیده ای نداشت اما از بهرام رجب علیزاده به خاطر موسیقی نمایش های دیدار در آن سوی پل و پیراهن لنگ سرتاسری تجلیل و دیپلم افتخار این بخش به سازنده موسیقی نمایش های باد که می نویسد و روایتی از حکایت ناتمام اهدا شد.

در بخش بازیگر زن نیز آرزو مهری بازیگر نمایش های پیراهن لنگ سرتاسری و روایتی از حکایت ناتمام، نسرین هوشیار بازیگر نمایش چه کسی نامه ها را می خواند و المیرا طاعتی بازیگر نمایش پیراهن لنگ سرتاسری به رتبه های اول تا سوم دست یافته و از مینا شاه محمدی بازیگر نمایش باد که می نویسد نیز تجلیل شد.

در بخش بازیگری مرد نیز علی محمدزاده بازیگر «نمایش چه کسی نامه ها را خواند» و فرشاد جعفرزاده بازیگر نمایش «آزاده»مشترکا" دیپلم افتخار و جایزه رتبه اول را به خود اختصاص دادند و شاهد مجتهدزاده بازیگر نمایش «باد که می نویسد»، دوم شد. همچنین در بخش بازیگری مرد، بهرام پور دنیا و کیوان پور محمد تقی بازیگران نمایش های «آزاده» و «این تن فانی»، مشترکا"، جایزه رتبه سوم را دریافت کردند و حسن شیخ زاده برای بازی در نمایش«باد که می نویسد»، لوح تقدیر گرفت.

هیات داوران بخش نمایش هنرواره حبیب با اعلام اینکه در نمایش نامه نویسی، هیچ اثری را شایسته دریافت جایزه و رتبه، نمی دارد، دپیلم افتخار و هدیه نقدی بهترین کارگردانی را به علی محمد زاده برای کارگردانی نمایش«چه کسی نامه ها خواند» اختصاص داد و حامد حیدری باریس را برای کارگردانی نمایش«باد که می نویسد»، شایسته دریافت جایزه رتبه دوم کارگردانی دانست. با رای هیئت داوران، آرزو مهری و رضا اسدی برای کارگردانی نمایش های«پیراهن، لنگ، سرتاسری» و «آزاده»، مشترکا" سوم شدند.  

در ادامه این مراسم، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با اهدای لوحی از کیوان پور محمدتقی(فرزند شهید وکارگردان نمایش این تن فانی)، فاطمه صفری(فرزنده آزاده و جانباز و منشی صحنه نمایش این تن فانی)، علیرضا صحرایی زاده(فرزند آزاده جانباز و طراح تیزر نمایش پیراهن، لنگ، سرتاسری)، رضا طالبی(فرزند شهید و بازیگر نمایش دیدار در آن سوی پل)، احسان طالبی(فرزند جانباز و عضو گروه اجرایی نمایش دیدار در آن سوی پل)، اکبر روحی(برادر شهید و طراح آفیش و بروشور نمایش دیدار در آن سوی پل)، حسن رهنما آذر(فرزند جانباز و دستیار کارگردان نمایش سه کاج)، حامد حیدری باریس(فرزند آزاده جانباز و کارگردان نمایش باد که می نویسد)، رضا اسدی(جانباز و کارگردان نمایش آزاده) و فرشاد جعفر زاده(برادر شهید و بازیگر نمایش باد که می نویسد) تجلیل کرد . همچنین المیرا طاعتی، علی حسن زاده، آرزو مهری، لیلی نظری، علی محمدزاده، سید سعید موسوی، سلیم معزی و میر عظیم رفیق نیا به خاطر تولید و اجرای نمایش با موضوع ایثار و شهادت و دفاع مقدس، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش دیگر این مراسم، علی ملکی، سید رزاق صفوی، کریم عظیمی ججین، سعید نوریان، داور فرمانی، علی دانش، غریب منوچهری، محمد تقی اسماعیلی، ملک سراج، ایرج افشاری اصل، جاوید رخشانی و سید رضی محمودی فخرآبادی به عنوان اعضای هیئت های بازخوانی، بازبینی ، داوران و دبیر بخش نمایش، توسط ستاد برگزاری و اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل، تجلیل شدند.

اجرای قطعه نمایشی و پخش نماهنگ از دیگر برنامه های آیین اختتامیه نخستین دوره هنرواره حبیب بود.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است
مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که همزمان با یوم‌الله 22 بهمن به شهرهای مرزی استان اردبیل و پارس‌آباد و بیله سوار سفر کرده بود، در این سفر با مسئولان و هنرمندان استانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها
گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها

ابراهیم عادل‌نیا، نویسنده و کارگردان نمایش «اخته» که به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر استانی اردبیل در بخش صحنه‌ای به جشنواره مناطق کشور راه‌پیدا کرده‌ است، با اشاره به برگزاری منظم و باشکوه جشنواره تئاتر استانی، احیای دوباره جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای و تاثیر و نقش آن ...

|

داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است
داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است

داریوش مؤدبیان، پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر، نکوداشت نامداران عرصه فرهنگ و هنر توسط صندوق اعتباری هنر را فرصت مغتنمی برای آشنایی، معرفی و ایجاد ارتباطات عمیق میان پیشکسوتان هنرمند و نسل جوان دانست.

|

دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید
دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید

 اکبر صادقی، دبیر دومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران، با اعلام اینکه 26 اثر در بخش صحنه‌ای و 17 اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره رسیده‌اند، اسامی نمایش‌های متقاضی حضور در این رویداد تئاتری را اعلام کرد.

|

با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد
با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد

علی نصیریان و داریوش مودبیان که برای حضور در همایش تجلیل از 30 نامدار فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و رسانه‌ای، میهمان هنرمندان و مردم فرهنگ‌دوست استان اردبیل بودند، با حضور در نشست انتقال تجربه که در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد، با تأکید بر نقش و جایگاه تئاتر در ...

|

نظرات کاربران