در حال بارگذاری ...
مدیر کل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر فجر استانی:

رویکرد سی و هفتمین جشنواره فجر توجه به مخاطب عمومی است

جشنواره تئاتر فجر استان‌ها با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی و و نادر برهانی مرند دبیر سی وهفتمین جشنواره بین المللی فجر در کرمانشاه به ایستگاه پایانی خود رسید.

به گزارش ایران تئاتر از کرمانشاه، آیین اختتامیه جشنواره تئاتر فجر استانی کرمانشاه 26 دیماه با حضور شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی و نادر برهانی مرند دبیرسی وهفتمین جشنواره بین المللی فجر و رحیم جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ودیگر مسئولین وهنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و مهمانان ویژه برگزار شد.
در ابتدا بعد از تلاوت قرآن کریم وسرود ملی جمهوری اسلامی ، نماهنگی از زنده یاد حسین محب اهری بعنوان یادبود پخش شد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر اعلام کرد: امسال مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، کرمانشاه فجر باران می شود و استان میزبان جشنواره های متعدد فجر از جمله موسیقی- تئاتر- فیلم و مدولباس خواهد بود.

او با رضایت از مدل جدید برگزاری جشنواره با رویکرد جذب مخاطب افزود: تئاتر یک علم آکادمیک است و ویژگی این علم که آنرا از سایر علوم متفاوت می سازد علاوه بر حرفه ای بودن ، مردمی و مخاطب گرایی این هنراست .

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: تئاتر برای عموم مردم است جهت بیان دردها و مشکلات جامعه که  امروزه هنرمندان با نوآوری ها و تفکرات جدید وپویا میکوشند این ارتباط با مردم حفظ شودزو در پایان از کلیه دست اندرکاران و هنرمندان جهت به‌زوقوع پیوستن این رویداد بین المللی بویژه از معاونت هنری وسینمایی تشکر کرد.
 شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی با ابراز تسلیت و همدردی باجامعه هنری و هنردوست جهت از دست دادن هنرمند فقید حسین محب اهری با ایراد شعار تئاتر برای مردم ، تئاتر برای مخاطب اعلام کرد رویکرد جشنواره فجر تغییر یافته و فرصت به استان‌ها و شهرستان‌ها داده شده است و بهترین اتفاق در سی وهفتمین جشنواره فجر رویکرد توجه به مخاطب عمومی است.

کرمی از پیشینه طولانی تئاتر دراستان کرمانشاه یاد کرد و ظرفیت های بالای استان از نظر نیروی انسانی و وجود هنرمندان ارزشمند و همچنین وجود سالن‌ها و مجتمع ها جهت ارائه هنر استان را تشریح کرد و یکی از راه‌های ایجاد وفاق ملی بین مردم استان وکشور راگسترش هنر تئاتر جهت انتقال اندیشه و امید ونشاط به مخاطب برشمرد.


نادر برهانی مرند دبیر جشنواره تئاتر فجر امسال با تشکر از هنرمندان ومسئولین دست اندرکار که چراغ تئاتر را روشن نگه میدارند اعلام کرد نباید از ظرفیت های هویت بخش استان‌ها در تئاتر غافل  شد.در فجر امسال برنامه‌ای طراحی شد که تفکر آماتوری در برخی استان‌ها به تفکر حرفه ای تغییر یابد.

او گفت: هویت فجر به جشنواره های استانی گره خورده و ورودی جشنواره فجر، جشنواره استانی شد و این وعده به هنرمندان داده می‌شود که اگر از طریق جشنواره استانی به فجر راه یابند از حمایت‌های بیشتر در زمینه مالی وتخصیص سالن بهره می‌گیرند.

برهانی مرند به مقایسه آماری هنرمندان استان‌ها و تهران پرداخت و در جمع‌بندی اعلام کرد 51 درصد آثار شرکت کننده و پذیرفته شده از استان‌ها هستند که نه تنها از لحاظ کمی بلکه از لحاظ کیفی نیز بالاتر از آثارهنرمندان پایتخت بوده  که این اتفاق مبارکی است و نشان از ظرفیت موجود در استان‌ها دارد.


 محمدرضا درند دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی کرمانشاه ضمن تشکر از مدیر کل محترم نمایشی و دبیر سی هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و مدیر هماهنگی استان‌ها بخاطر اعتماد به استان و دادن میزبانی این رویداد و نیز مدیر کل و معاونت هنری وسینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به جهت حمایت از واگذاری تمام امور جشنواره به انجمن هنرهای نمایشی استان به تشریح مختصری ازبرنامه های اجراشده درطول جشنواره پرداخت. 
در پایان با اهدای لوح تقدیر، از  رحیم جعفری ، مدیرکل، مظفر تیموری، معاون هنری و سینمایی، صدراله بابلی معاون اداری ومالی و محمد عیوضی مدیر حراست ، پژمان خسروی پور ، ریس امورهنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی جهت حمایت وهمراهی با هنرمندان تئاتر تقدیر وتشکر شد .




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران