در حال بارگذاری ...
به قلم مسلم آئینی به بازار کتاب رسید

انتشار دو مجموعه دربارۀ «سام شپارد»

کتاب «شناخت سام شپارد» نوشتۀ جیمز آ. کرنک با ترجمه مسلم آئینی از سوی نشر ویهان روانۀ بازار کتاب شده است. چاپ اول کتاب «شناخت سام شپارد» در ۱۸۴ صفحه در قطع وزیری و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به‌تازگی در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی قرارگرفته است.

کتاب حاضر، یکی از مهم‌ترین منابع برای تحلیل و بررسی آثار نمایشی این نمایشنامه‌نویس برجستۀ معاصر است. نویسنده در این مجموعه با قلمی شیوا و درکی جامع به تحلیل و ارزیابی نمایشنامه‌های شپارد پرداخته است و موتیف ها و درون‌مایه‌های اصلی آثار او را از نگاه تیزبین خویش گذرانده تا مخاطب درک بهتر و درست‌تری را از آثار او داشته باشد.
مسلم آئینی مترجم کتاب «شناخت سام شپارد»، پیش از این نیز طی اثری تألیفی به این نویسندۀ سرشناس آمریکایی پرداخته بود. کتاب «تأثیر پست‌مدرنیسم در نمایشنامه‌‌های سم شپارد: مولفه‌های شکلی و معنایی پست‌مدرنیسم در نمایشنامه‌های سم شپارد» از این نویسنده و مترجم با توجه به آثار ادبی- نمایشی سم‌شپارد و دستیابی به مؤلفه‌ها و شیوه‌های نوین و معاصر ادبیات نمایشی آمریکا تدوین شده است. این کتاب با رویکردهای تطبیقی و تحلیلی خود شیوه‌های نوین و بدیع نوشتاری سم‌شپارد در نمایش‌نامه‌نویسی را معرفی می‌کند و باعث آشنایی نسبی با آثار نمایشی سم‌شپارد می‌شود. هدف اصلی این کتاب شناخت و به‌کارگیری وجوه کاربردی آثار نمایشی سم‌شپارد و شناخت بیشتر تکنیک‌ها و شیوه‌های نمایش‌نامه‌نویسی این نویسنده است.
کتاب «تأثیر پست‌مدرنیسم در نمایشنامه‌‌های سم شپارد: مولفه‌های شکلی و معنایی پست‌مدرنیسم در نمایشنامه‌های سم شپارد» نیز از سوی نشر فرهوش در 296 صفحه در قطع وزیری و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است.
هر دو کتاب یاد شده یعنی «شناخت سام شپارد» و «تأثیر پست‌مدرنیسم در نمایشنامه‌‌های سم شپارد» در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز به مخاطبین علاقه‌مند عرضه خواهد شد.




نظرات کاربران