در حال بارگذاری ...
با معرفی اثر تازه مجموعه مولوی اعلام شد:

اثر برگزیده تماشاگران در تالار مولوی

نمایش اقلیت در هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه علاوه بر اینکه توانست به عنوان اثر منتخب تماشاگران برگزیده شود موفق شد تقدیر بهترین بازیگری مرد، بهترین طراحی گریم و بهترین بازیگر کودک را از آن خود کند و در بخش طراحی لباس و ساخت تیزر نیز تندیس اثر برگزیده هیئت داوران را دریافت کرد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش"اقلیت" به کارگردانی و نویسندگی پدرام صمدی که پیش از این در هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه توانسته بود به عنوان اثر برگزیده تماشاگران معرفی شود اجرای خود را از امروز 7 بهمن، در تالار اصلی مولوی آغاز می کند.

کارگردان اقلیت با اعلام اینکه اثرش نمایشی بی زبان است گفت: در طی سال های فعالیتم در تئاتر  و یا کلاس های دانشگاه  همواره با آثاری دیالوگ محور به عنوان تئاتر روبرو بوده ام، به شکلی که اگر دیالوگ از آن نمایش ها حذف می شد چیز زیادی برای ارتباط برقرار کردن از اثر نمی ماند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال شکلی تصویری از تئاتر در آثارش است افزود: از تئاتر تصویری به عنوان رویکردی نوین در تئاتر یاد می کنند اما در تئاتر ما کمتر می توان نمونه های قابل اعتنایی در این فرم یافت به همین دلیل شیوه تصویر محور که در آن زبان تنها نقشی آوایی را ایفا کند برایم جذابیت خاصی در سالهای اخیر پیدا کرد و در اقلیت این شکل از کار را که به نوعی می توان آن را بی کلام نامید، تجربه کرده ام.

صمدی با اشاره به ساختگی بودن زبان در اثرش افزود: به قول سنت اگزوپری کلام سرچشمه سوتفاهم هاست! این ویژگی زبان می تواند همه چیز را پیچیده کند، به همین دلیل نمایشنامه ها دنیایی پیچیده دارند و تعابیر و تفاسیر از آنها متعدد است اما ما به دنبال این بودیم تا هر چه بیشتر روشی ساده را در اثرمان به کار ببریم؛ بنابراین استفاده از زبان را در اقلیت به حداقل رساندیم و در جاهایی هم که نیاز بود زبان هایی ساختگی را به کار بردیم که در آن کلمات ما هیچ معنایی ندارند.

صمدی مهرماه امسال نمایش اکثریت را در پلتفرم عمارت روبرو به روی صحنه برده بود.

گفتنی است در نمایش اقلیت مجید اکبرى، بهار اکبرى، حسن بمبایى چى، مجتبى بیات، وحید رحیمى، آرشام جهانپور، سارا عباسى، کیمیا فتحعلى، پانیذ نجفقلى، هیوا امینى و حسین آقاکثیرى به عنوان بازیگر حضور دارند.

هـادى لطف آبادى به عنوان طراح صحنه و سیما قاسمى طراح لباس این نمایش اند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:

طراح صدا : محمدرضا رمضانیان، طراح نور: پدرام صمدى،طراح فیگور پوستر : دلارام ایزدى، طراح پوستر و گرافیست: سینا(محمد جواد)آقایانی، دستیار کارگردان : کتایون فتحعلى، دستیاران طراح صحنه : تارا رونقیان،حمید نادری، دستیار طراح لباس : کیانا فخرقاسمی، ساخت آکسسوار : نیلوفر مفیدی،کیمیا فتحعلی، اتاق فرمان : محمدرضا رمضانیان،کتایون فتحعلى، عکاس : سورنا جوانى، تیزر : امین جلیلی،محمد باقر کشاورز،سعید نوروزجو،محمدرضا نوحى، مدیران تبلیغات مجازى : یاسمن طاهرى،محمد باقر کشاورز،روابط عمومی:احمد عظیمی، صدرا صباحی.

گفتنی است این نمایش در هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه علاوه بر اینکه توانست به عنوان اثر منتخب تماشاگران برگزیده شود موفق شد تقدیر بهترین بازیگری مرد، بهترین طراحی گریم و بهترین بازیگر کودک را از آن خود کند و در بخش طراحی لباس و ساخت تیزر نیز تندیس اثر برگزیده هیئت داوران را دریافت کرد.

اقلیت از 7 بهمن ماه هر روز(به جز شنبه ها)، ساعت 18 در تالار بزرگ مولوی به روی صحنه می رود. علاقه مندان برای تهیه بلیت می توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند
گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند

نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» که در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت، می‌گوید این نمایشنامه و اجرا بر اساس ایده کلاژ و نقاشی شکل‌ گرفته و تکنیکی مؤثر در نمایش «سه خواهر» است و در طول نمایش انگار کلاژی را می‌بینیم که در ذهن مخاطب داستانی را روایت می‌کند.

|

نظرات کاربران