در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

26 نمایش در آستانه تئاتر فجر

ایران تئاتر: در بهمن ماه نمایش های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در روزهای اواسط بهمن ماه میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در یازدهمین ماه سال 97 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «تابستان»، «اقلیت» و «شاه آباس، مکتب تبریز» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در دهه دوم بهمن ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

شش نمایش در سالن های تئاترشهر

نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» به نویسندگی فردریش دورنمات و کارگردانی احسان فلاحت‌پیشه ساعت 19 در سالن اصلی تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش محمدصادق ملک، آرش فلاحت‌پیشه، آرزو نبوت، محمدرضا مالکی، مهدی نصرتی، سیدجواد حسینی و پریسا صنعت‌کار بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: می‌سی‌سی‌پی دادستان خودرأیی‌ست که خواستار استقرار عدالت مطلق و قانون موسی در جهان است. منش او حتی هیئت دولت را به ستوه آورده. می‌سی‌سی‌پی در آغاز نمایش به ملاقات آناستازیا بیوه‌ی صاحب کارخانه‌ی چغندر قند می‌رود تا او را وادار به ازدواج با خود کند. بهای بلیط این نمایش 120 دقیقه‌ای 30 و 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «ماه در آب» به نویسندگی  محمد یعقوبی و کارگردانی سید علی هاشمی ساعت 19:45 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. در این نمایش کریم امینی، سهند جاهد، آذر خوارزمی، فرهاد روشن، لیلی فرهادپور، آزاده مویدی فرد، شکوفه هاشمیان، بازیگران خردسال: ترنم کرمانیان و تارا وفاخواه به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده: زندگی دختری به نام آی سودا که با بازگشت همسر سابقش به کشور دچار مشکلاتی می‌شود. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه‌ای 30 هزار تومان است.

 

نمایش «برفک»به نویسندگی و کارگردانی جواد عاطفه ساعت 20 در سالن سایه تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش عاطفه پاکبازنیا بازی می‌کند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن» به نویسندگی نیما مهر، کارگردانی و بازی میکائیل شهرستانی ساعت 19:30 در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر اجرا می شود. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه ای 40 هزار تومان می باشد.

 

نمایش «کالبدشکافی» به نویسندگی و کارگردانی سامان ارسطو ساعت 18 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می رود. در این نمایش نادیا باوند، هدیه خانیان، حمیدرضا سنگیان، مانا شریفیان، سیما شکری، ماهی عظیمی، مرتضی علیدادی، میثم غنی زاده، حمیدرضا قبادی، امیرموید باوند و سامان ارسطو بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: این تئاتر نمی خواهد جنبشی در شما صورت بگیرد، بلکه فقط می خواهد آگاه کند؛ ما را در برابر تناقضات خودمان. این نمایش بر پایه تناقض هاست. اوضاع ناتوان از هر گونه تغییر است. چرا که کالبد شکافی نمی کند خود را؛ و به دنبال چرا ها نیست. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه ای 30 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «در انتظار گودو» به نویسندگی ساموئل بکت و کارگردانی حسام لک ساعت 17:30 در سالن قشقایی تئاترشهر به صحنه می رود. در این نمایش وحید آجرلو، سعید احمدی، میثم دامن زه، زایا دیوید، شاهو رستمی، دلارام فرهناک و مرتضا مظلومی بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: دو ولگرد در برهوتی منتظر نشسته‌اند تا گی دی بیاید بهشان بگوید چه کنند در این بین اتفاقاتی می‌افتد. اما بعد...بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه ای 30 هزار تومان است.

 

دکتر رفیعی در وحدت

نمایش «خانه برناردا آلبا» به نویسندگی فدریکو گارسیا لورکا و کارگردانی علی رفیعی ساعت 18 در تالار وحدت به صحنه می‌رود. در این نمایش رویا تیموریان، مریم سعادت، مایده طهماسبی، نسرین درخشان زاده، پریسا صبوری نژاد، ریحانه سلامت، یلدا عباسی، سارا رسول زاده، مصطفی ساسانی، مرضیه بدرقه، ساناز روشنی، فرزانه زینتی، ساناز نجفی و هدیه رضایی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش از 35 تا 120 هزار تومان تعیین شده است.

 

رمضانی در حافظ

نمایش «موی سیاه خرس زخمی» به نویسندگی جابر رمضانی و پیام سعیدی و کارگردانی جابر رمضانی ساعت 20 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش حامد رسولی، مریم نورمحمدی، محمد علی‌محمدی، فربد فرهنگ، اصغر پیران، مینا زمان، سجاد حمیدیان و رشاد معینی بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش که پیش از این در تالار مولوی به صحنه رفته بود؛ آمده: گذشته یه اسکلت پوسیده است که یه روز از گور میاد بیرون و یقه تو می‌گیره. بهای بلیط این نمایش 95 دقیقه‌ای 40 هزار تومان می‌باشد.

 

یک نمایش در سنگلج

نمایش «شاه آباس، مکتب تبریز» به نویسندگی و کارگردانی حسین نوشیر ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود. در این نمایش کتایون سالکی، احسان بهلولی، هدیه اصفهانی، امیر عباسیان، هومان محمدحسینی، طه ولیزاده، سمانه زارعی، مرتضی یوسفی و حسین سپهرنژاد بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: به شاه عباس صفوی خبر میرسد که فرزندش، محمدباقر میخواهد او را بکشد تا به تخت شاهی برسد. محمد باقر نزد پدر رفته و به او میگوید این خبر دروغ است. شاه عباس حرف او را باور نمیکند و شبها از ترس کشته شدن به دست محمد باقر سه بار جای خواب خود را تغییر میدهد. در این مدت شاه بیخواب است و کشور در آشوب. تنها کل عنایت، دلقک محبوب شاه از جای خواب شاه عباس باخبر است، دسته ی آدمخواران در انتظار امر شاه عباس هستند. تئاتر عبّاسی بدعتی مستخرج از آمیزشِ تئاتر استایلایزد و نگارگری ایرانی و بر اساس نگارگری(مینیاتور) ایرانی در مکتب تبریز طراحی و کارگردانی شده است. این اجرا اولین اجرای رسمی از پروژه تئاتر عبّاسی در ایران است و پروژه تئاتر عباسی اولین سیستم تئاتری ابداعی ایرانی‌ست. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ایرانشهر میزبان 3 نمایش

نمایش «کمدی الهی، جلد برزخ» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی ساعت 18:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش رضا آزاد دریایی، مجید کشاورز و بهرام عباسی فرد بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 40 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «وقتی خروس غلط می‌خواند» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس ساعت 18:30  در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش بانیپال شومون، سام کبودوند، امیر باباشهابی، آناهیتا درگاهی، مارال فرجاد، زری محتشم و حسین پاکدل بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: وقتی زمان به جای افقی بودن، عمودی بر هستی ما قرار می‌گیرد گذشته، آینده و آینده، گذشته می‌شود. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه ای 40 و 45 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «تبرئه» نوشته جسیکا بلنک و اریک جنسون و کارگردانی منیژه محامدی ساعت 20:30 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش مهوش افشار پناه، محمد اسکندری، ارژنگ امیرفضلی، مجید جعفری، فرناز رهنما، نوید جهانزاده، شیرین اسماعیلی، آیلار نوشهری، علی نجفی، حامد شفیع‌خواه، شهاب‌الدین علیشاهی، رضا دشتکی و پیام میرمصطفی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 30 و 40 هزار تومان می‌باشد.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «شاباش خوان» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی ساعت 20 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش ندا سلیمانی، مریم دیهیم بخت، سایه همائی، الهه محقق، شیما شوری، معصومه عطائی، معصومه حسین زاده، فاطمه نجف قلوئی، زهرا علاءالدینی، زهره شعبانی، حمید رضا کیانی خواه و علی بلبلی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دُره، دختری که در رویاهای خود به دنبال آرزوهایش و رسیدن به سعادت و خوشبختی است، در مسیر این رویاها با دنیای اطرافش به گفتگو می نشیند. او برای رسیدن به خوشبختی در رویای خود با مادر، خواهر، خاله، ستاره، آسمان، دریا، پرنده، زن فالگیر، پری دریائی و پیرزن روبرو می شود. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش«کلفت‌ها» به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی دریا دریایی ساعت 18 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش زهرا مولایی، نیلوفر دهقان و دریا دریایی ایفای نقش می کنند. در خلاصه این نمایش آمده: کلر و سولانژ دو کلفت خانمی متمول هستند. آن دو طی نقشه‌ی قبلی باعث دستگیری یه معشوقه‌ی خانم می شوند. اما آقا ناگهان آزاد می شود و نزدیک است که خانم همه چیز را بفهمد. آن دو که همه چیز را از دست رفته میبینند بازی جدیدی را آغاز می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است

 

تالار مولوی و چهار نمایش

نمایش «دانتون» به نویسندگی و کارگردانی کاظم نظری ساعت 21 در تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش امیر شمس، فرید عباسپور، فاطمه احمدی، تینا یونس‌تبار و اسماعیل کمالی‌دهقان بازی می‌کنند. دانتون تاملی اجرایی است بروی مفهومِ تغییر و دگرگونی، به میانجی یکی از رهبران اصلی انقلاب کبیر فرانسه. دانتون پروژه‌ای است طولانی که در مکان‌های مختلف شهری به اجرا در‌خواهد آمد. سیکل اجرای صحنه‌های شش‌گان «دانتون» در پاییز ۱۳۹۷ و با صحن زندان در تئاتر مستقل تهران و تالار مولوی شروع ‌شده و در بهار ۱۳۹۸ با صحن ماریون در عمارت روبه‌رو ادامه خواهد یافت. این نمایش بر اساس نمایش‌نامه «مرگ دانتون» نوشته گئورگ بوشنر و «دانتون» نوشته رومن رولان است و اجرا در پلاتو تمرینِ تالار مولوی و تعداد شاهدان در هر اجرا ۲۰ نفر است

بهای بلیط نمایش 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «زاویه» به نویسندگی و کارگردانی بهداد بلیغ‌فر ساعت 19 در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می‌رود. در این نمایش سیده شقایق هاشمی پوراصیل، هما پارسایی(پریسان)، رز امامی و بهداد بلیغ فر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: موج دیده شدن و مطرح بودن در دنیای امروز با ویژگی های شخصیتی و اجتماعی متفاوت از طبقات مختلف جامعه در چند قصه موازی و ربط آنها به یکدیگر. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 25 هزار تومان است.

 

نمایش «تابستان» به نویسندگی و کارگردانی سعدی محمدی عبد ساعت 20 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش حجت زینالی و سعدی محمدی عبد بازی می‌کنند. این نمایش برنده تندیس بهترین کارگردانی، تندیس بهترین طراحی صحنه، تندیس بهترین بازیگر مرد و اثر برگزیده از بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران می‌باشد. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «اقلیت» به نویسندگی و کارگردانی پدرام صمدی ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. در این نمایش مجید اکبری، بهار اکبری، حسن بمبایی چی، مجتبی بیات، وحید رحیمی، آرشام جهانپور، سارا عباسی، کیمیا فتحعلی، پانیذ نجفقلی، هیوا امینی و حسین آقاکثیری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: فقیری مشغول تکدی گری مقابل کافه ای است که با ورود دلقک به آنجا رقابتی بین این دو برای درآمد بیشتر شکل می گیرد. این نمایش نمایش منتخب آرای تماشاگران، تقدیر بهترین بازیگر مرد، تقدیر بهترین بازیگر کودک، تقدیر بهترین طراحی گریم، تندیس بهترین طراحی و تندیس بهترین تیزر از جشنواره تجربه را داراست. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه‌ای 25 هزار تومان است.


دلارام ناآرام در حوزه هنری

نمایش «دلارام ناآرام» به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی و نرگس صابری و کارگردانی و بازی نرگس صابری ساعت 18 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. بهای بلیط این نمایش 40 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «سقوط اضطراری» به نویسندگی و کارگردانیسید علی موسویان ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود. در این نمایش کرامت رودساز، مسعود رحیم پور، هدی آهنگر، محمد علی عسگری و سید علی موسویان ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: هانا و یاحیل دو دل داده قدیمی پس از بیست سال یه یکدیگر میر‌سند اما مناشه، ضلع سوم این مثلث، سر بزنگاه می‌رسد. مناشه افسر ارشد اطلاعات موساد است و یاحیل فراری تحت تعقیب اطلاعات موساد. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 20 هزار تومان است.

 

شب بخیر مادر در اداره تئاتر

نمایش «کانفیدنشیال» به نویسندگی سپیده گل تراش نژاد و کارگردانی سپیده گل تراش نژاد و محسن قصری ساعت 17:30 در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می رود. در این نمایش محسن اسلامی، نیلوفر سیاری و محسن قصری بازی می کنند. افسانه ای در جنوب ایران بر این اعتقاد است که اگر کسی برای امری نامبارک هنگام طوفان به دریا بزند اسیر و گرفتار باد جن خواهد شد. در خلاصه نمایش آمده: زن و شوهری به دلیل دزدی مجبور به فرار از کشور از مرزهای جنوبی شدند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «شب بخیر مادر» به نویسندگی مارشا نورمن و کارگردانی ملیکا رضی و پیمان یاقوتی ساعت 19 در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می‌شود. در این نمایش لیلا میرزایی و اعظم عرفانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شب بخیر مادر روایت زندگی جسی و مادر اوست که در یک خانۀ مشترک زندگی می کنند. جسی یک شب به شکل کاملاً عادی تصمیم می گیرد و اعلام می کند که... بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «شهر تنهایی من» به نویسندگی نوشین تبریزی و کارگردانی حسن عسگری ساعت 20:15 در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می‌رود. در این نمایش محسن علیمحمدی، نجمه صفایی، مینو ملکی و حسن عسگری بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

هفت خواب در محراب

نمایش «هفت خواب» به نویسندگی شهناز روستایی و کارگردانی سامان تیرانداز ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار محراب به صحنه می‌رود. در این نمایش صادق توکلی، شاهین علیپور، سید شهاب الدین حسینی، مهراد ابریشم کار، وحید محمودی، مسعود مرادیان صحنه، فواد منیرزاده، آرمین افتخار زاده، پویا محمد خانی، سینا دانش، علی یارلو، احسان طارم باشی، محمد رضا اکحوان، علی جعفر زاده و مهرداد چناری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش مجلس زن پوشی زوایی از شاخه‌های نمایش آیین سنتی ایرانی می‌باشد که با زبان موسیقی به قصه یوسف و زلیخا می‌پردازد. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 30 هزار تومان است.

 

نمایش «بازی در برزخ» به نویسندگی فرشته امیدوار طهرانی و کارگردانی مهدی تنگ عیش ساعت 18:30 در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش داوود معینی کیا، هانا صالحی راد و مجتبی مقیمی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: تهمینه وارد برزخ می‌شود به دنبال رستم می‌گردد تا انتقام سهراب را از او بگیرد. رستم را می‌یابد تمام ماجرا را بازی می‌کنند و رودرروی هم قرار می‌گیرند تا اینکه... بهای بلیط این نمایش 60دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

زندان ابوغریب در سرو

نمایش «ماخ، زندان ابوغریب» به نویسندگی حامد اسلامی و کارگردانی آماندا آزاد ساعت 20 در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رود. در این نمایش امید خاکدان، محمدجواد ناطقی و آماندا آزاد بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: اینجا ابوغریبه، زندان ابوغریب. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 40 هزار تومان می‌باشد.




نظرات کاربران