در حال بارگذاری ...
به دلیل آسیب‌دیدگی بازیگر روی صحنه؛

«کمدی الهی؛ جلدِ برزخ» به اجرای پایانی رسید

نمایش «کمدی الهی؛ جلد برزخ» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی،که از روز سه‌شنبه ۲۵ دی در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود، با آسیب‌دیدگی مجید کشاورز ـ بازیگر نمایش ـ از ناحیه دست و در حین اجرا، امروز چهارشنبه ۱۰ بهمن با آخرین اجرای خود میزبان تماشاگران خواهد بود.

بنابر گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش «کمدی الهی؛ جلد برزخ» تازه‌ترین اثر ابراهیم پشت‌کوهی، در حالی که قرار بود تا روز جمعه 12 بهمن ادامه داشته باشد، به دلیل آسیب‌دیدگی مجید کشاورز در نقش زنِ قصه از ادامه اجراها باز ماند و به خط پایان رسید. این بازیگر سه روز پیش در حال بازی روی صحنه، آسیب دید و از ناحیه دست دچار آسیب جدی شد، طوری که با وجود نقشِ دشوار و فیزیکالی که بر عهده داشت، طی سه شب گذشته با دستِ آتل‌بندی‌شده روی صحنه به ایفای نقش پرداخت.

نمایش کمدی «الهی؛ جلد برزخ» با اقتباسی آزاد از «کمدی الهی»، اثر سترگ دانته، شکل گرفته است و غیر از کشاورز، رضا دریایی و بهرام عباسی‌فرد هم در این اثر نمایشی بازی می‌کنند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از:گاتا عابدی (مشاور شخصیت‌شناسی آرکی‌تایپ)، حسن جودکی(مجری طرح)، الهه برادران(دستیار و برنامه‌ریز)، شهروز زعفر(دستیار دوم)، ابراهیم پشت‌کوهی(طراح صحنه و نور)، مقدی شامیریان (طراح لباس)، بهرنگ عباس‌پور (آهنگساز)، عماد زارعی و مقداد اسفندی(نوازنده و خواننده)، شقایق برهمتی (طراح گریم)، ساناز دریایی، مهدی آشنا (طراح پوستر/ عکاسان)، موسی عامری(طراح نشانه)، احمدرضا حجارزاده (مشاور امور رسانه و اطلاع‌رسانی) و مریم رودبارانی (فضای مجازی).

ابراهیم پشت‌کوهی پیش از این،«کمدی الهی؛ جلد دوزخ» را در سالن موزیکاتئاتر باکو (آذربایجان) روی صحنه برده بود.

علاقه‌مندان به تماشای «کمدی الهی؛ جلد برزخ»، فقط امروز چهارشنبه 10 بهمن، ساعت 18:30 می‌توانند در اجرای پایانی این نمایش به سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر مراجعه کرده و به تماشای این نمایش بنشینند. سایت تیوال  نیز برای رزرو بلیت در اختیار مخاطبان است.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت

امین‌رضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاست‌‍‌گرایی، با تمرکز بیش‌ازاندازه بر فرم ...

|

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن
نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن

علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن به‌مثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را در ظهور یک اجرا از دست داد، بلکه تئاتر ...

|

نظرات کاربران