در حال بارگذاری ...
همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی؛

داستان‌های انقلاب اسلامی در مدارس قم اجراخوانی می شود

همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور دو گروه اجراخوان، داستان‌های انقلاب در مدارس استان قم برای دانش‌آموزان روایت می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل روابط عمومی حوزه هنری استان قم، هم‌زمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور دو گروه اجراخوان، داستان‌های انقلاب در مدارس استان قم برای دانش‌آموزان روایت می‌شود. هنرمندان اجراخوان در این اجراخوانی با استفاده از پرده‌های نقاشی و بازی برخی صحنه‌ها دو داستان به قلم محمدرضا آزاد مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی را روایت می‌کنند. اجراخوانی «جشن» که در مدارس دخترانه استان روایت می‌شود، داستان چند دختر دانش‌آموز است که در دوران انقلاب، در جریان برگزاری جشنی که شرط حضور در آن برداشتن حجابشان است، در برابر کشف حجابشان امتناع می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود تا آنها بیش از پیش به مخالفت با رژیم پهلوی بپردازند و وارد جریان مبارزات انقلابی شوند و حتی در دوران پس از انقلاب هم نهضت فکری امام خمینی(ره) را همراهی کنند. در اجراخوانی "امضاء" نیز که در مدارس پسرانه برگزار می‌شود داستان چند پسر نوجوان روایت می‌شود که در جریان نهضت امام خمینی(ره) و مردم انقلابی، همراه مبازرات می‌شوند و در دوران دفاع مقدس نیز به دفاع از میهن اسلامی می‌پردازند تا در نهایت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند. این اجراها به سرپرستی محمدجواد پیروزی و با بازیگری و اجرای هنرجویان کارگاه اولین تجربه؛ سجاد بختیاری و مهدی کاشی در مدارس پسرانه و شمیم احمدی و حدیث محمدی برای مدارس دخترانه انجام می‌شود.




مطالب مرتبط

نقش‌خوانان به صحنه می‌آیند

13 نمایشنامه‌خوانی در پایتخت
نقش‌خوانان به صحنه می‌آیند

13 نمایشنامه‌خوانی در پایتخت

«محاکمه‌ یک جسد»، «البته»، «مرغ دریایی»، «اسب قاتلین»، «کاپتان چیپس»، «خلسه در برزخ ۲»، «طغیان»، «کله‌پوک‌ها»، «آن زندگی که من به تو دادم»، «پنجره‌ای بر بادها»، «کلفت‌ها»، «سرزمین سبز»، «کلاغ»، 13 نمایشنامه‌ای هستند که در روزهای پیش‌رو در هفت سالن نمایشی ...

|

نظرات کاربران