در حال بارگذاری ...
به کارگردانی مجید امرایی و احسان ملکی

«طریقه حکومت گجر خان» در سنگلج اجرا می‌شود

نمایش «طریقه حکومت گجر خان» از ۵ اسفند در سالن نمایش سنگلج به روی صحنه می رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «طریقه حکومت گجر خان» نوشته مجید امرایی و به کارگردانی مشترک مجید امرایی و احسان ملکی از 5 اسفند ماه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود.

مجید امرایی دراماتراپیست، کارگردان، روزنامه نگار و استاد دانشگاه علامه طباطبایی است. او در گفت و گو با ایران تئاتر درباره موضوع این نمایش گفت:«داستان درباره یک خانی است که به تازگی به صدارت رسیده است و مایل است تا سیستم حکومتی جدیدی را در محلش اعمال کند. این نمایشنامه با نگاهی به نمایش نامه «طریقه حکومت زمان خان»  نوشته میرزا آقا تبریزی است که این نمایشنامه یکی از اولین نمونه‌های نمایشنامه ایرانی محسوب می‌شود.»

او در رابطه با شیوه اجرایی این نمایش گفت: «این نمایش ترکیبی از شیوه اجرایی نمایش‌های سنتی ایرانی و کمدی مدرن است. ما سعی کردیم تا در این نمایشنامه از کمدی موقعیت و بعضاً کمدی کلام استفاده کنیم. فضای کار به نوعی فانتزی و سورئال است و بازی‌ها و روابط اشخاص داستان عادی نیست. مشخص نیست که این افراد کی و کجا هستند و هویت چندانی ندارند.»

این کارگردان ادامه داد: «اغراق بخش مهمی از این نمایش را تشکیل می‌دهد و در سکوت‌ها و مکث‌ها و درگیری‌های بین شخصیت‌ها تلاش شده تا این فضای فانتزی و البته کمدی به مخاطب منتقل شود.»

این دراماتراپیست که سال‌ها در زمینه نمایش درمانی فعالیت کرده است و چندین کتاب نیز در این رابطه تدوین کرده است گفت:«از آن جایی که حوزه تخصصی من نمایش درمانی است، همواره تلاش می‌کنم تا در آثارم این مسئله را اعمال کنم. این نمایش کمدی نیز بر محور خنده پایه ریزی شده است و تلاشی برای خنده درمانی و شادمانگی کرده است.»

در این نمایش مجید جعفری، زری عماد، فرامرز قلیچ خانی، میثم یوسفی، شهرام مسعودی، سعید امرایی، مهدی مهری و سعید عبدالهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42

مجید امرایی: محتوا و اجرای آثار هنرمندان معلول را دست‌ِکم نگیریم
گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42

مجید امرایی: محتوا و اجرای آثار هنرمندان معلول را دست‌ِکم نگیریم

مجید امرایی، دراماتراپیست و داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42، تاکید کرد آثار هنرمندان معلول در این رویداد، از نظر محتوایی، کارگردانی، بازیگری و دیگر موارد هنری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

|

نظرات کاربران