در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی درنشست خبری کانون تئاتر کودک نوجوان بیان کرد:

استقلال جشنواره تئاتر کودک ونوجوان اهمیت دارد

نشست خبری کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر با حضور شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی، و نمایندگان هیات مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر نشست خبری کانون تئاترکودک ونوجوان خانه تئاتر باحضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، ونمایندگان هیات مدیره کانون تئاترکودک ونوجوان روز چهارشنبه 17 بهمن ماه ساعت  17:00 درسالن کنفرانس شاهین سرکیسیان عمارت خانه تئاتر برگزارشد.

 

مامی خواهیم برای جشنواره تئاترکودک ونوجوان آیین نامه داشته باشیم
مهدی قلعه کارگردان وبازرس خانه تئاتربابیان این نکته که امسال ما پیش از جشنواره اعلام کرده بودیم که آسیب شناسی جشنواره بین المللی تئاترکودک ونوجوان برگزارمی شود و اولین جلسه پنج ماه مانده به جشنواره برگزارشد سپس توضیح داد: این آسیب شناسی برای بهتربرگزارشدن این جشنواره بود امادبیرجشنواره خانوم مریم کاظمی به هیچ کدام از خواسته های بحق ماتوجه نکرد. این هنرمند تئاترکودک ونوجوان درادامه سخنانش افزود: خانوم روشنک کریمی روابط عمومی وسخنگوی انجمن تئاترکودک ونوجوان باتمام گروهای وکارگردانان هایی که درجشنواره همدان بودند نشست هایی رابرگزارکرد.مهدی قلعه عضو هیات مدیره خانه تئاتردرپایان سخنانش گفت :پیشنهاد صریح کانون تئاترونوجوان خانه تئاتر ؛ ما می خواهیم برای جشنواره تئاترکودک ونوجوان آیین نامه داشته باشیم. مدیرکل هنرهای نمایشی درپاسخ درخواست این هنرمند تئاتر که خواهان آن بود ظرف یک ماه آینده آیین نامه اعلام شود گفت: من هم ازاین آیین نامه استقبال می کنم .

 

 

تفکیک کردن تالارهنر و دفتر تئاترکودک ونوجوان کمکی به تئاترکودک ونوجوان نمی کند.
روشنک کریمی سخن گوی انجمن بااشاره به این نکته که دفترتئاترسنتی در اداره کل  هنرهای نمایشی راه اندازی شده است اما دفترتئاترکودک ونوجوان دراین مرکز راه اندازی نشده است.مهدی قلعه عضو هیات مدیره خانه تئاتردرپایان سخنانش گفت :پیشنهاد صریح کانون تئاترونوجوان خانه تئاتر ؛ ما می خواهیم برای جشنواره تئاترکودک ونوجوان آیین نامه داشته باشیم. مدیرکل هنرهای نمایشی درپاسخ درخواست این هنرمند تئاتر که خواهان آن بود ظرف یک ماه آینده آیین نامه اعلام شود گفت: من هم ازاین آیین نامه استقبال می کنم وی خواهان راه اندازی این دفتر بود.

مهدی قلعه کارگردان نمایش کودک بابیان این موضوع که سوء تفاهمی درمیان هنرمندان تئاترکودک ونوجوان وجود دارد که جناب شهرام کرمی چون تئاترکودک کارمی کنند مخالف راه اندازی این دفترهستند.

شهرام کرمی نمایشنامه نویس ومدیرکل هنرهای نمایشی درتوضیح این ابهام پیش آمده ودرباره ماهیت دفتر کودک ونوجوان اداره کل هنرهای نمایشی گفت: من در اداره کل هنرهای نمایشی مدیر دفترکودک ونوجوان بودم وپس ازمن کسی رابرای این تعیین نشد وی ادامه داد درحال حاضر مدیر تالارهنر مسئول این دفتر است مدیرکل هنرهای نمایشی درپاسخ به درخواست کانون تئاترکودک ونوجوان که خواهان تفکیک شدن دفترتئاترکودک ونوجوان ومدیریت تالارهنربودند گفت: تفکیک کردن آن کمکی به تئاترکودک ونوجوان نمی کند.

 

آمدن من به اینجا بیانگر همین اعتماد است

مدیرکل هنرهای نمایشی دراعتراض به انتقاد کانون تئاترکودک ونوجوان مبتی بر بی اعتمادی مدیران به فعالیت های صنفی کانون گفت: آمدن من به اینجا بیانگر همین اعتماد است مدیر پیشین تالار هنر درانتقاد به هنرمندان نسبت تغییر رویه اش نسبت به گذشته بیان کرد: این تغییر رویه امری بدیهی است وموضع اداره کل باتالارهنر تفاوت دارد.روشنک کریمی مدیرداخلی خانه ی نمایش کودک باتاکید به این که هروقت مسئولیتی به صنف داده می شود برگزاری آن بهترمی شود وآدم عاشق بی دغدغه نیست و با کارمندان حقوق بگیر تفاوت دارد افزود اعتماد به صنف می تواند حاشیه های جشنواره وتئاترکودک ونوجوان راکمرنگ کند.

 

 

شورای راهبردی می تواند خط مشی جشنواره را مشخص کند
مدیرکل هنرهای نمایشی ودبیر پیشین جشنواره تئاتر کودک ونوجوان اظهار داشت دبیرجشنواه رکن اصلی جشنواره است وخط مشی جشنواره رامشخص می کند و افزود: استقلال جشنواره تئاترکودک ونوجوان  اهمیت دارد سپس ادامه داد شورای راهبردی می تواند خط مشی جشنواره را مشخص کند و آن رابه دبیر ابلاغ کند مدیر پیشین تالارهنربه شرح ویژگی های این شورای راهبردی پرداخت وگفت: شورا می تواند تجمیعی ازنماینده اصناف، هنرمندان باشد که اجماع نظردارند که دبیرچه کسی باشد.مهدی قلعه بازیگر وکارگردان تئاتر گفت: ما پنج دبیر را معرفی می کنیم وشما یک نفر را انتخاب کنید واین اعتماد مهم است و مدیرکل هنرهای نمایشی پیشنهاد اوراپذیرفت.

 

درگذشته نتوانستیم این رقابت راحذف کنیم الان همه پیشگام هستند
دبیر شش دوره جشنواره تئاترکودک ونوجوان ومدیرکل مرکزهنرهای نمایشی درمبحث برگزاری جشنواره تئاترکودکان به صورت غیررقابتی که توسط کانون تئاترکودک ونوجوان دراین نشست مطرح شد گفت: این انجمن پیشگام بوده است ومی گفتند بیا جشنواره تئاترکودک ونوجوان را غیررقابتی کن درگذشته نتوانستیم این رقابت راحذف کنیم. الان همه پیشگام هستند این مدیرفرهنگی با اشاره به برگزارشدن جشنواره های غیررقابتی عروسکی، جشنواره تئاترکردی وهمچنین پیشنهاد جشنواره تئاترمقاومت خرمشهر مبتنی بر برگزارشدن جشنواره به صورت غیررقابتی گفت: جشنواره رامی شود مردمی کرد خوشبختانه تئاترکودک ونوجوان سرمایه خوبی دارد وآن نیروی انسانی است.

 

تعداد فعالان تئاترکودک ونوجوان به 3000 نفرهم نمی رسد
مدیرکل هنرهای نمایشی :تعداد فعالان تئاترکودک ونوجوان به 3000 نفرهم نمی رسد سپس اشاره کرد اعدادی که می گویم آماری دقیق نیست واین اعداد ذهنی است 150 هزار هنرمند تئاتر که 17هزار نفرفعال حرفه ای داریم وکمتراز100 نفرکارشناس شناخته شده و مورد وثوق جامعه تئاتری داریم بسیاری می گویندچرااز آدم های تکراری استفاده می کنید اما زمانی که افراد تازه ای رادعوت به همکاری می کنیم می گویندچرا این آدم ها دعوت شده اند.

 

 

 این جشنواره باید مستقل باشد یا استان همدان آن رابرگزار کند یا اداره کل هنرهای نمایشی
مدیرکل هنرهای نمایشی باتاکید به بومی سازی جشنواره های تئاتر به جشنواره تئاتر خیابانی درمریوان اشاره کردکه نمونه موفقی ازاین بومی سازی است واظهارداشت هم هنرمندان موافق برگزاری این جشنواره هستند وهم اینکه این جشنواره بدون حاشیه است سپس اشاره کرد جشنواره تئاترکودک ونوجوان همدان یک ستاد برگزاری درتهران ویک ستاد درهمدان دارد که برنامه ریزی آن دشوار است وادامه داد  : این جشنواره باید مستقل باشد یا استان همدان آن رابرگزار کند یا اداره کل هنرهای نمایشی

 

 من خودم را اهل گفتگو وتبادل نظر می دانم
مدیرکل هنرهای نمایشی بابیان این نکته که انجمن تئاترکودک ونوجوان خانه تئاتر از فعالترین انجمن هاست ونشست آسیب شناسی برگزارمی کند وی ادامه داد ماهم این اتفاق هارامرور می کنیم که منجر به خروجی شود که آسیب هارابشناسیم برای دوره بعد این کارگردان تئاتر کودک درباره ویژگی های جشنواره کودک ونوجوان همدان گفت جشنواره باسابقه ای که توانسته راه خودراپیداکند محاسن ومعایب زیادی دارد هراتفاقی را باید بامعایب ومحاسن وشرایط محیطی جغرافیایی ونقش مکان های متولی باید به آن نگاه کرد سپس افزود من خودم رااهل گفتگو وتبادل نظرمی دانم.

 

درابتدای این نشست انجمن خانه تئاتر کودکان ونوجوان خانه تئاتر باارائه رونوشتی از پیشنهادات کانون به شرکت کنند گان مبتنی بر نحوه برگزاری این جشنواره ؛ رقابتی بودن یا غیررقابتی بودن آن اشاره کرد وویژگی وکاستی های هریک رابیان کردند .

سخنگو این کانون روشنک کریمی درابتدای این نشست ویژگی ها ی هریک از دو جشنواره رابرشمرد او درمبحث جشنواره رقابتی به عدم رقابت آثارایرانی وخارجی، تفکیک گروه سنی درداوری، اعلام کاندیداهادر شب قبل یا حداقل دراختتامیه و.... اشاره کرد ودربخش جشنواره غیررقابتی به بازبینی حضوری برای انتخاب وگزینش آثارتوسط یک تیم ثابت و برگزاری جشنواره تئاترکودک درهراستان وراه یافتن منتخبین استان ها به جشنواره اشاره کرد این سخنگو سپس به برخی از تخلفات دوره بیست وپنجم اشاره کرد.

 

 
 
 
 




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند
مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی با بررسی شرایط تئاتر کشور، چشم انداز آینده را روشن می داند و می‌گوید در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند و امیدوارم نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی ما هم پای‌شان به تئاتر باز شود و صرفا این گونه نباشد که ما ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید
انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی در مجامع هنری گفت خواهش‌مان از نمایندگان مطرح این است که در کمیسیون فرهنگی به هنرهای نمایشی توجه کنند؛ در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر به همراه ...

|

نظرات کاربران