در حال بارگذاری ...
ایران تئاتر بررسی می کند؛

فجر 37؛ میزبان 26 تئاتر خیابانی از سراسر ایران

ایران‌تئاتر: در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۲۷ اثر از سراسر ایران در این رویداد حضور پیدا کرده‌اند. این آثار را مرتضی وکیلیان، مهرداد رایانی مخصوص و علی ظفر قهرمانی‌نژاد انتخاب کرده و رحمت امینی علیرضا استادی و گلبرگ ابوترابیان داوری می‌کنند.

بعد از شروع قرن بیستم می‌توان به تاریخچه تئاتر خیابانی از دو وجهه سیاسی و هنری به طور جداگانه پرداخت، در اوایل قرن بیستم، به دنبال جنگ جهانی اول و انقلاب شوروی نمایش‌های خیابانی در اروپا از رونق بسیار برخوردار شد. این تئاتر با هدف تبلیغ و ترویج اجرا می‌شد و عموماً می‌خواست که مواضع انقلاب را تبلیغ کند. بعد از جنگ جهانی دوم و بخصوص در دهه 1950 میلادی این روند سیر نزولی یافت تا جنبش دانشجویی فرانسه در اواخر سال‌های 60 و ظهور رادیکالیسم در اروپا به آن جان تازه‌ای بخشید. فرق رویکرد این تئاتر با تئاترهای قبلی این بود که اگر در گذشته تئاترخیابانی در دفاع از پرولتاریا برخاسته بود این‌بار بر ضد سرمایه‌داری جهانی سر برآورده بود. بخصوص بعد از جنگ ویتنام خیلی از این نمایش ها با هدف مخالفت با امپریالیزم جهانی شکل گرفت و بعد کم کم تاثیرات سیاسی در این نمایش‌ها کم شد ولی جای خود را به دفاع از حقوق سیاهان، زنان و اکنون مخالفت با جهانی‌سازی داد. در حال حاضر هزاران نمایش در صحنه‌های تئاتر جهان به اجرا درمی‌آیند تا حق و معنویت از دست رفته بشر معاصر را فریاد بزنند و باطل را محکوم کنند. تئاترخیابانی یا (Street performance) گونه‌ای از هنرهای نمایشی است که از متن اقشار مختلف اجتماع برخاسته و با توجه به انگیزه‌های بروز و ظهور آن، همواره کارکردهای مختلفی از جمله اصلاح رفتارهای اجتماعی داشته و خالقان و بازیگران این عرصه با زبان هنری خود بایدها و نبایدهای زندگی بشری را به فراخور فهم مردم کوچه و بازار بیان کرده‌اند. در تئاتر خیابانی بازیگر به دور از تمامی عناصر دست و پاگیر صحنه‌ای در تلاش است تا مخاطب خود را نسبت به موضوعی خاص به هیجان و گاه به تفکر و تعمق در آن مساله وا دارد. در نمایش خیابانی نیازی به طراحی لباس، نور، چهره آرایی و طراحی صحنه نیست، بازیگر این گونه نمایش‌ها بر اساس موضوع‌های مورد نظر خود اقدام به اجرای نمایش در مکان و زمانی خاص می‌کند. در نمایش‌هایی خیابانی متن نمایش، کارگردانی و بازیگری به موازات هم و در همان مکان خاص اتفاق می‌افتد. در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر 11 اثر از سراسر ایران در این رویداد حضور پیدا کرده‌اند. این آثار را مرتضی وکیلیان، مهرداد رایانی مخصوص و علی ظفر قهرمانی‌نژاد انتخاب کرده و رحمت امینی علیرضا استادی و گلبرگ ابوترابیان داوری می‌کنند. در این گزارش به معرفی این آثار می‌پردازیم.

 

آغوش بی‌مهر زمین

آغوش بی‌مهر زمین به نویسندگی و کارگردانی محمود فرضی‌نژاد و کاری از گروه تئاتر و موسیقی دیلمون از شهر سیاهکل و به مدت زمان 25 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ شنبه 27 بهمن ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان، یکشنبه 28 بهمن ساعت 11 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16:30 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش منیژه واحدقازیانى، عبدالله بهادرى،گرشاسب افروز و شاهین مهرافروز ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهنمایش درباره مبارزه مادران و دخترانکرد است که در کمرکش کوه‌ها به جاى پوشیدن رخت زندگى، در مقابل نیرنگ اربابان جور و تفنگ قرار گرفته‌اند و در مسیر زندگى ناچار به کوچ می‌شوند. محمود فرضی‌نژاد متولد 1356 در دیلمان و دانش‌آموخته کارشناسى جغرافیاى انسانى و اقتصادى دانشگاه آزاد اسلامى رشت است. از آثار او می‌توان به کوچ امیر(کسب دیپلم افتخار نمایش برتر خیابانى از بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فجر)، رابچره،  عروس باران، سرو سوسن،  چارچار، گل و گلوله، سرگذشت هفت خواهرون، پیوند سیاره‌ها، تابلوهاى تبدار و از شار تا شهر اشاره کرد.

 

اخطار به مشترک پرمصرف

اخطار به مشترک پرمصرف به نویسندگی و کارگردانی حسنا قبادی از شهر ایلام و به مدت زمان 30 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ پنج‌شنبه 25 بهمن ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان، جمعه 26 بهمن ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16:30 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش حسنا قبادى، زهرا چراغى، سارا ذوالفقارى و محمد قدیمى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهدر دادگاه طلاق، شرک قصد دارد فیونا را به دلیل اینکه یک شهروند بسیار پرمصرف است، طلاق دهد؛ زیرا فیونا با تخطى از قوانین و هنجارهاىشهروندى عرصه زندگى را بر شرک تنگ کرده است. حسنا قبادی متولد 1370 در ایلام و دانشجوى کارشناسى ارشد مهندسى عمران دانشگاه اصفهان است. او کارگردان نمایش‌های منطقه صفر و خوابى براى زمین و نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش پمپ دسفرال(رتبه برگزیده بازیگرى، جایزه دوم کارگردانى و جایزه سوم نویسندگى جشنواره تئاتر منطق هاى مهرآیین) و سقوط آزاد(برنده جایزه دوم نویسندگى جشنواره تئاتر منطقه‌اى مهرآیین) و کارگردان و بازیگر نمایش‌هاى عتیقه، امام غریب و عزت تی ان تی و بازیگر نمایش‌هاى انقباض و کوهزاد است.

 

هشتگ لاکچری

هشتگ لاکچری به نویسندگی و کارگردانی میثم سرآبادانی از شهر تفرش و کاری از گروه تئاتر میقات و به مدت زمان 25 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ دوشنبه 22 بهمن ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان، سه‌شنبه 23 بهمن ساعت 11 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16:30 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش میثم سرآبادانى و مهسا افتحى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهآقاى بالازاده و همسرش پس از سالها زندگى مشترک تصمیم به جدایى گرفته‌اند. آنها سعى در واکاوى اتفاقات گذشته و علت جدایى دارند. میثم سرآبادانی متولد 1363 در تهران بازیگر و کارگردان نمایش‌های افسون معبد، خورشید کاروان، چه کسی جنگ را آغاز کرد، بازمانده، قهوه قجرى، تولد، دستور، مکافات سرجوخه، روز سیاه، باد که می‌نویسد و دهانى پر از کلاغ و نویسنده نمایشنامه‌هاى شب سگی، بازمانده و علامت بازیگر، نویسنده و کارگردان نمایش خیابانى املت با گوجه ایرانی(دریافت لوح تقدیر بازیگرى از سی‌و دومین جشنواره بین‌المللى تئاتر فجر) است.

 

این کجا و آن کجا

این کجا و آن کجا به نویسندگی و کارگردانی پژمان شاهرودی از شهر بروجرد و کاری از گروه تئاتر شهر آشوب و به مدت زمان 35 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ سه‌شنبه 30 بهمن ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16:30 در محوطه مجموعه تئاترشهر و چهارشنبه 1 اسفند ساعت 17 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش سامان شکیبا، مهدى جودکى، حمید گودرزى، على امینى، احمد امینى، على دهریزى، رضا کمره، میثم کردى، آرام بوریایى، شیرین شاهوردى و مهتاب زند ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: این نمایش با نگاهى انتقادى، دو نگاه در رابطه با قهرمانان جنگ را در هر اقلیم به چالش می‌کشد و داورى را به عهده مخاطبانش می‌گذارد. پژمان شاهرودی متولد 1359 در بروجرد آغاز فعالیت هنرى او از سال 1374 بوده است. شاهرودی نویسنده و کارگردان نمایش‌هاى تولیدی لیلى و مجنون، مزرعه‌اى در شمال هیچستان، لیلا، حج فقرا، روزگار و نغمه‌هایش، آنسوترین‌ها، قنارى، روایت صداهایى از بیشمار صدا، رفتى براى شهرت، دفترچه خاطرات و آخرین لالایى مادر و نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش‌هاى بازى زندگى و نقل سرخ و نویسنده نمایشنامه‌هاى غروب یک غربت، پل نو، دوستت دارم عزیزم، امن‌ترین گوشه دنیا و رضا رضاست است.

 

بیگانگی

بیگانگی به نویسندگی و کارگردانی غنچه شکوهیان از شهر آمل و کاری از گروه تئاتر سونر و به مدت زمان 20 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ سه‌شنبه 30 بهمن ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران و چهارشنبه 1 اسفند ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و  ساعت 16 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش افشین نبی‌پور ، مهیار ورزگان، نگار مجدد و مریم سبک رو ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهاین نمایش فیزیکال، ماجراى آفرینش و تولد زن و مردى است که عاشق هم می‌شوند اما پس از وصال شروع به سانسور و تغییر هم می‌کنند و پس از مدتى تبدیل به دو انسان جدید می‌شوند که یکدیگر را نمی‌فهمند. غنچه شکوهیان متولد 1358 در مشهد و دانش‌آموخته کارشناسى کارگردانى نمایش و دانشجوى کارشناسى ارشد کارگردانى نمایش از دانشگاه آزاد تنکابن است. از آثار او می‌توان به کارگردان نمایش‌هاى کاش م ىشد منم بیام، مرگ انجل‌ها، نگین، تکرار کن، یک بوته گل براى لیلا و قلقلى غول پلید جادو و نویسنده و کارگردان نمایش‌هاى خیابانى مونگ بهیتى(دریافت جایزه دوم نویسندگى و کارگردانى از جشنواره بین‌المللى تئاتر مریوان)، ورف چال شهر(دریافت جایزه اول کارگردانى از سى و دومین جشنواره بین‌المللى تئاتر بخش خیابانى فجر) و هاپ(دریافت جایزه اول تماشاگران از جشنواره بین‌المللى تئاتر خیابانى مریوان) اشاره کرد.

 

تیک تاک

تیک تاک به نویسندگی الناز غفاری و کارگردانی نازیلا امینی از شهر بوکان و کاری از گروه تئاتر ققنوس و به مدت زمان 30 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ شنبه 27 بهمن ساعت 11 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16:30 در محوطه مجموعه تئاترشهر و یکشنبه 28 بهمن ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایراندر این نمایش نازیلا امینى، هاورى رضایى، پارمیدا ناصرى و محمدعلى مکری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهنمایش در 6 اپیزود با لهجه‌هاى مختلف به بیان معضلات و مشکلات جامعه از قبیل طلاق, مشکلات اقتصادى, معضل کولبرها, دور ماندن خانواده‌ها از یکدیگر, اتلاف وقت و ... می‌پردازدنازیلا امینی متولد 1361 در سقز و دانش‌آموخته کارشناسى روانشناسی عمومی است. از آثار او می‌توان به بازیگری در نمایش‌های تیکتاک(برنده جایزه اول بازیگرى از سیزدهمین جشنواره بین‌المللى تئاتر خیابانى مریوان)، زندگى مثل باد،  تپه 888، ما فقط سه نفر بودیم، براى آخرین بار، قاقاخان، مرز، سر تیر آرش، ما نمایشگران، سونامى جوراب، ویروس بدون مرز(برنده جایزه اول بازیگرى از یازدهمین جشنواره  بین‌المللى تئاتر خیابانى مریوان)، پنت هاوس، تندیس، حباب، گدایان شهر، عشق لرزه، ساخارین، وزغ‌ها، ازدواج آنلاین و عاقبت به خیر یا نخیر اشاره کرد.

 

جنگ ابله‌ها

جنگ ابله‌ها به نویسندگی و کارگردانی احمد یوسلیانی از شهر فریدون‌شهر و کاری از گروه تئاتر سپلی و به مدت زمان 35 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ پنج‌شنبه 25 بهمن ساعت 11 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16:30 در محوطه مجموعه تئاترشهر و جمعه 26 بهمن ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایراندر این نمایش هادى لچینانى، مجید لچینانى، هادى براتى، مجید اصلانى، محمد اسلامى، سامان مرشدى، حسین افشارى، رضا یوسلیانى، افشین جدیدى و صادق اصلانى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهدلقکى در صندوق زندگى می‌کند. دو دسته سرباز از دو ارتش آبی پوش‌ها و قرمز پوش‌ها وارد می‌شوند و با یکدیگر جنگى متظاهرانه به راه می‌اندازند. دلقک وارد دعواى زرگرى آنها می‌شوداحمد یوسلانی متولد 1358 در فریدون‌شهر است. او فعالیت هنری خود را از سال 1369 آغاز کرده. از آثار او می‌توان نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های شورای مدرسه، تشنگی وگرسنگی و عابربانک بدبخت و کارگردانی پهلوان، گواهینامه برای پیرمردها و ارثیه گاگولی اشاره کرد.

 

چمدان‌های من

چمدان‌های من به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی از شهر مریوان و به مدت زمان 25 دقیقه و در بخش مسابقه دو اجرا در جشنواره دارد؛ چهارشنبه 24 بهمن ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان ایران و پنج‌شنبه 25 بهمن ساعت 16 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش مختار محمدی، هِیلین محمدى و هاولان محمدى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهمردى با تعدادى چمدان وارد  می‌شود. هر چمدانى که باز می‌شود درباره یک معضل اجتماعى است: مشکلات را ه‌ها، محیط زیست، بچه‌هاى جنگ و ... مختار محمدی متولد 1354 در مریوان است. او دانش‌آموخته کارشناسى کارگردانى از دانشگاه آزاد اسلامى سنندج  و کارگردان نمایش‌های پیکر بی‌سر پدرم و چتر فلزى، نویسنده و کارگردان ردپایى در آسمان، عروس کوبانى و کلا ه‌هاى من و بازیگر، نویسنده و کارگردان نمایش‌هاى چمدان(برنده جایزه اول طراحى فضا و دوم طرح و ایده از سیزدهمین جشنواره بین‌المللى تئاتر خیابانى مریوان) و تندیس شهر(برنده جایزه دوم طرح و ایده و سوم بازیگرى از دوازدهمین جشنواره بین‌المللى تئاتر خیابانى مریوان) است.

 

لازمان لامکان

لازمان لامکان به نویسندگی رضا بهرامی و کارگردانی مارال ایزدبخش از شهر بوشهر، کاری از گروه تئاترول و به مدت زمان 30 دقیقه و در بخش مسابقه و چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران سه اجرا در جشنواره دارد؛ دوشنبه 29 بهمن ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران و سه‌شنبه 30 بهمن ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش مالک آبسالان، احمد جعفرى و مارال ایزدبخش ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهنمایش لامکان لازمان سرگذشت اسلحه‌اى را روایت می‌کند که دوست ندارد در هیچ جنگى مشارکت داشته باشد و شلیک کند. مارال ایزدبخش متولد 1368 در بوشهر است. او دانش‌آموخته کارشناسى کارگردانى سینما از دانشگاه آزاد بوشهر و کارشناسى ارشد ادبیات نمایشى از دانشگاه آزاد اسلامى تهران است. او بازیگر و کارگردان نمایش‌هاى هرچى سنگه مال پاى لنگه، بینوایان ویکتور چه گفت؟، یونیسف و نمایش خیابانى آکا 47 و بازیگر نمایش‌هاى آنیما و آنیموس، فقط یک بچه فلج، فام، گ مثل گرگ، بازى تمام شد، مجلس مرثیه‌خوانى ماهدخت، مثبت در منفی، گردآفرید، نذر عمه زینب، فکر پلید، تریلوژى، ساعت‌هاى زنگ‌زده و ذات بد است.

 

خرس‌های پاندا به روایت ساکسیفونیستی که متولد دهه 60 بود

خرس‌های پاندا به روایت ساکسیفونیستی که متولد دهه 60 بود به نویسندگی مصطفی جعفری جوزانی و کارگردانی رضا ملکی از شهر خمینی‌شهر، کاری از گروه صورتک و به مدت زمان 27 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ سه‌شنبه 23 بهمن ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان ایران و چهارشنبه 24 بهمن ساعت 11 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16:30 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش ابراهیم حاجی حیدرى، محمد ماندگارى، حسین رفیعى و محمد نادرى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهساکسیفونیستى با نواختن موسیقی‌هاى خاطره‌انگیز دهه شصت، مردم را گرد خود جمع می‌کند و قصه جوان متولد دهه شصتى را می‌گوید که از نوزادى و مدرسه تا سربازى و ازدواج و کار، همواره با عدد شصت مواجه می‌شود. رضا ملکی متولد 1368 در خمینی‌شهر است. آغاز فعالیت‌هاى هنرى از سال 1384 و بازیگر نمایش‌هاى خانوم بهار، علم بازی، تلخ نامه لنگ، دوربین انقلاب، بمبک، آقاى میکروب و دوستان، اروند که تو را پس نمی‌داد و شهر افسرده است.
 

داول کشی

داول کشی به نویسندگی هواس پلوک و کارگردانی مرتضی اسدی مرام از شهر کرمانشاه و به مدت زمان 20 دقیقه دو اجرا در جشنواره دارد؛ سه‌شنبه 23 بهمن ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان ایران و چهارشنبه 24 بهمن ساعت 11 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16:30 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش مهدى اسدی تبار، على چنارى، محسن یارمحمدى، گودرز حسینى، فرید طاهرى، بهاره سعیدی پناه، هستى روح‌القدس، پریسا عباسى، شقایق کیانى و نسترن جوادنیا ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهوقتى سرماى زمستان سخت می‌شد، مردم براى حفظ امید، داولی(مترسکی) می‌ساختند که نماد زمستان بود و ابتدا از او می‌خواستند برود. وقتى مقاومت می‌کرد، مردم با او جدال می‌کردند و شکستش می‌دادند و بعد از سوزاندن داول، به جشن و پایکوبى می‌پرداختند. مرتضی اسدی مرام متولد 1362 در هرسین است. او دانش‌آموخته کارشناسى مدیریت فرهنگى و دانشجوى کارشناسى ارشد برنامه‌ریزى فرهنگى و نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش‌هاى انتظار عطر یوسف و زیارت و کارگردان نمایش‌ زرد قناری و کارگردان و بازیگر نمایش افسانه دیگ و کدو است.
 

دایره، مربع، مستطیل

دایره، مربع، مستطیل به نویسندگی و کارگردانی افشین خدری از شهر سنندج، کاری از گروه تیک تاک و به مدت زمان 19 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ جمعه 26 بهمن ساعت 11 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 17 در محوطه مجموعه تئاترشهر و شنبه 27 بهمن ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان ایراندر این نمایش مهران مکارى، اشکان کمانگر، امین سنجربیگى، راشد ساعدپناه، آرتین امجدى، امید فاتحى و مبین عطایى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهابرقدرت‌هاى دنیا(بریتانیا، فرانسه، روسیه و امریکا)، از دیرباز تاکنون جهت تصاحب منابع نفتى و طبیعى خاورمیانه کوشیده‌اند. این نمایش سعى دارد بخشى از سیاست‌هاى این کشورها را براى غارت نفت خاورمیانه نشان دهد. افشین خدری متولد 1363 در گنبدکاووس است. او دانش‌آموخته کارشناسى کارگردانى تئاتر از دانشگاه سوره تهران و نویسنده و کارگردان نمایش‌هاى خوابگاه شماره 13، کردها تروریست نیستند، داسى از سادیسم براى زن، آپارتمان و هاوارى کوبانی، بازیگر نمایش‌هاى سپرده به خاک، رویاهاى شهر من چرت می‌زنند، بیا اى مرگ زیبا، سیاه سیه روز، زندگى سگى و کلا غ پر، نویسنده، طراح صحنه و کارگردان نمایش‌هاى مرگ و دوشیزه، هیچکس اینگونه فجیع و بانو و بازیگر و کارگردان نمایش‌هاى معشوقه‌های دایانا، باد که می‌نویسد و پوچی پوچ خانم میرمازاد است.
 

درباره یک توپ

درباره یک توپ به نویسندگی و کارگردانی موسی هدایتی از شهر قروه، کاری از گروه نمایش دیدار و به مدت زمان 23 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ چهارشنبه 24 بهمن ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 17 در محوطه مجموعه تئاترشهر و پنج‌شنبه 25 بهمن ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایراندر این نمایش شقایق قنبرى، بیتا شهبازیان، کامبیز حس نپور، نوشین زارعى و مهدى رسولى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهنمایش درباره یک توپ، درباره رابطه انسان با کره زمین است؛ آنچه زمین به انسان می‌دهد و آنچه انسان به زمین پس می‌دهد؛ اهمیت سالم ماندن زمین براى نسل‌هاى بعد. موسی هدایتی متولد 1359 در قروه است. آغاز فعالیت‌هاى هنرى از سال 1376 بوده است. هدایتی کارگردان نمایش‌هاى یادگاران، قصه شب چله، ناشناسى در جزیره، دختر کبریتى، سیب میخک ریز، روز کلاغ و جعبه‌ها، نویسنده نمایشنامه‌های تاریکى مهربون، یونس و غریبانه‌هاى شط و بازیگر نمایش‌هاى خان میرزا، آدم تا آدم، خوابى دیگرگونه‌تر، سیب سوخته، گره آخر و مهمان ناخوانده است.

 

درها به روی که باز می‌شود؟

درها به روی که باز می‌شود؟ به نویسندگی محمدضا جعفری لفوت و کارگردانی میلاد حسین‌زاده راحم از شهر آستانه اشرفیه، کاری از گروه نمایش تی تی و به مدت زمان 25 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ دوشنبه 29 بهمن ساعت 11 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16:30 در محوطه مجموعه تئاترشهر و سه‌شنبه 30 بهمن ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان ایراندر این نمایش امید کف شدار جلالى، محمدرضا ژورعلى، سعید سرشار و میلاد حسی نزاده ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهاعضاى گروه نمایش تی تى جهت تولید یک نمایش دست به اتود کارگاهی می‌زنند. این بار اما موضوع اتود، چهارچوب درى است که با هر بار عبور از آن به فضاى جدید راه پیدا می‌کنند و موقعیتى تازه برایشان شکل می‌گیرد. میلاد حسین‌زاده راحم متولد 1369 در رشت است. او دانش‌آموخته کارشناسى معمارى از دانشگاه آزاد اسلامى آستانه اشرفیه و کارگردان نمایش‌هاى قلب پمپاژ خون، ترافیک، شما بگین، پزشک نازنین، زن و مرد، گمشده، یادگاری و گم، بازیگر نمایش‌های بازی و کودک، سه روایت از زندگی و کرب و کرنا و نویسنده و کارگردان نمایش همیار(برنده جایزه اول نویسندگى و اول کارگردانى از جشنواره تئاتر خیابانى شهروند لاهیجان) است.

 

دعای آفتاب

دعای آفتاب به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی صادق حسنی از شهر لاهیجان، کاری از گروه خورتاب و به مدت زمان 18 دقیقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ جمعه 26 بهمن ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان ایران و شنبه 27 بهمن ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش سیدعلى مرتضوى، محمد علیجانى، سلیم انصافى، عباس امین ىراد، شهریار صاد قحسنى، مینا حقانى، سوگند عاشورى، هانیه سامانى و ویدا پیروسجاد ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهمردم گیلان معتقد بودند زمانى که باران زیاد می‌بارد و محصولات کشاورزى آنان نابود می‌شود، باید دست به دعا ببرند و از خداوند طلب آفتاب کنند. محمدعلی صادق حسنی متولد 1341 در لاهیجان است. شروع فعالیت هنرى او از سال 1354 و کارگردان نمایش‌هاى عزیز و نگار، عزیز طبلى، گیل یار، پیله‌سرا، من و هزارتو، سوختن مدام بر محور صندوق‌های نسوز، آفرینش از نوعى دیگر، پس گل من کو، فریاد خاموش، بشم، مهپاره، عروس گله(نمایش خیابانى برگزیده هفدهمین جشنواره تئاتر فجر) و آقای رئیس جمهور است.
 

سال به سال

سال به سال به کارگردانی سید سوران حسینی از شهر مریوان، کاری از گروه تئاتر زد و به مدت زمان 25 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ یکشنبه 28 بهمن ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان ایران و دوشنبه 29 بهمن ساعت 16 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش مرجان آقانورى، سیدسوران حسینى، سیوان فتاحى، میلاد حسینى، شکیلا مرادى، هیوا سورانى، اقبال همت بلند ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمدهزن و مردى می‌خواهند ازدواج کنند اما به علت بیکارى مرد، زن مخالف ازدواج است. چند نفر وارد می‌شوند و وعده می‌دهند که به آنها شغل بدهند. سید سوران حسینی متولد 1362 در مریوان است. او دانش‌آموخته کارشناسى ارشد مدیریت اجرایى از دانشگاه آزاد سنندج و نویسنده و کارگردان نمایش‌های آواى زاگرس(رتبه اول کارگردانى و سوم نویسندگى اولین جشنواره محیط زیست شهرکرد)، آخرین اجرا(رتبه اول نویسندگى و کارگردانى نهمین جشنواره تئاتر خیابانى مریوان)، آخرین مرزهاى اشتغال(رتبه سوم کارگردانى و دوم نویسندگى دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانى مریوان)، سمای دست‌های پرتوان و آخرین معرکه و بازیگر نمایش‌های فریاد بی‌صدا، طناب گونی مرز و آخرین اجرا(رتبه دوم بازیگرى نهمین جشنواره تئاتر خیابانى مریوان) است.

 

سوگلین

سوگلین سال به سال به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از شهر تبریز، کاری از گروه تئاتر اوینار و به مدت زمان 25 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ چهارشنبه 24 بهمن ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران و پنج‌شنبه 25 بهمن ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 17 در محوطه مجموعه تئاترشهردر این نمایش مسعود نیازى، سمانه بابازاده، پویا معصومى، مائده حس نزاده، مهدى دفیرى، نوراى رنگانى، فرید دیبازر و مریم فیضى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: سوگلین به معنى عروس آب، نمایشى آیینی سنتى بوده است که در گذشته‌هاى دور به هنگام خشکسالى و کمبود آب قنات‌ها و چاه‌ها در مناطق غرب کشور برگزار می‌شده است. در این نمایش آیینى، عروس آب به عقد چاه آب درمی‌آید. مهدی صالحیار متولد 1361 در مرند است. او دانش‌آموخته کارشناسى ارشد ادبیات نمایشى از دانشکده هنر و معمارى دانشگاه آزاد اسلامى و نویسنده و کارگردان نمایش‌های ساراى(فستیوال بین‌المللى تئاتر کرالاى هندوستان 2017)، حایات(فستیوال بین‌المللى هنرهاى فولکلور آذربایجان 2017)، باشلوق، سوگلین(بخش خیابانى فستیوال بین‌المللى تئاتر هایفست ارمنستان 2017)، تراژدى آب(کسب رتبه برتر طرح و ایده از بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللى تئاتر فجر)، تکم و کوساکچل است.

کالبدشکافی یک اتفاق

کالبدشکافی یک اتفاق به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از شهر کرج، کاری از گروه تئاتر سپید و سیاه و به مدت زمان 30 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ دوشنبه 22 بهمن ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران و جمعه 26 بهمن ساعت 16 در محوطه مجموعه تئاترشهر و پنج‌شنبه 2 اسفند ساعت 11 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج)در این نمایش نرگس خاککار، مصطفى کولیوندى، هوراد حبیبى، مجید صادقى، محدثه غفارى، محمود غلامى، حامد زنگنه، مهدى جعفرپور، فاطمه همراهى و سعید عبدالهى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: در قالب چند داستان کوتاه اجتماعى زندگى آدم‌هاى پیرامون ما نمایش داده می‌شود. آدم‌هایى که براى درآوردن یک لقمه نان تلاش می‌کنند با روشهاى متفاوت بر سر یکدیگر کلاه بگذارند یا شاید هم کلاه بردارند. مهدی حبیبی متولد 1357 در ملایر است. او دانش‌آموخته کارشناسى امور فرهنگى
از دانشگاه علمى- کاربردى همدان و نویسنده و کارگردان نمایش‌های این سه نفر، زگیل، دردل‌هایی از همسایه مفلوک، جایى براى ما سه نفر، یک قوری حرف دم نکشیده، از پشت عینک ته استکانی، کاسه گردان، به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید و نبش کوچه بن‌بست است.

 

ماشین زمان

ماشین زمان به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی محمد یوسفی‌زاده از شهر مرند، کاری از گروه تئاتر تکم و به مدت زمان 20 دقیقه و در بخش چهل سالگی انقلاب ایران و مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ دوشنبه 29 بهمن ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان ایران و سه‌شنبه 30 بهمن ساعت 17 در محوطه مجموعه تئاترشهر. در این نمایش اکبر ذابح، مصطفى آذرى، آیسان خلیل‌زاده، محمد حاج‌احمدلویى، پریوش فتاح‌زاده، یوسف پوربشاش، امیرعلى کاظم‌پور، فاطمه قلی‌زاده و محمد یوسفی‌زاده ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: یک روز مانده به آزادسازى

خرمشهر، دو فرمانده تصمیم می‌گیرند که به زمان آینده بروند تا ببیند کسى آنها را می‌شناسد یا نه. محمد یوسفی‌زاده متولد 1363 در مرند است. او دانش‌آموخته کارشناسى ارشد مهندسى علوم و صنایع غذایى و داراى نشان درجه سه هنرى(کارشناسى تئاتر) از شوراى ارزشیابى هنرمندان کشور است. یوسفی‌زاده نویسنده و کارگردان نمایش‌های عروسک اذرى، عروسى آذربایجان، شاختابابا، عروسک شادى، چمچه خاتون، وصال و معامله، بازیگر نمایش‌های روایت من و بابام، وقتی صدای سوت میاد سرتو بدزدو نورالدین و آهنگساز و بازیگر نمایش‌های تراژدی آب(برنده رتبه اول موسیقى از بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللى تئاتر فجر)،کوساکچل و تکم است.
 

مشترک مورد نظر

مشترک مورد نظر به نویسندگی و کارگردانی سمیه مهری از شهر تهران، کاری از گروه تئاتر پیله و به مدت زمان 25 دقیقه و در بخش مسابقه چهار اجرا در جشنواره دارد؛ دوشنبه 22 بهمن ساعت 17 در محوطه مجموعه تئاترشهر، دوشنبه 29 بهمن ساعت 17 در محوطه مجموعه تئاترشهر، چهارشنبه 1 اسفند ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران و پنج‌شنبه 2 اسفند ساعت 17 در محوطه مجموعه تئاترشهر. در این نمایش فاطیما درستکار، امین مومنی‌پور، حسن همتى، آوا زنجیردار، فاطمه نایینى، مهدى برومند، عاطفه غضنفرى، ساشا کشوادى، محمد الوانى، امیرحسین انصافى، مسعود نفرى، میترا سائلى و فاطمه نائینی زنجیردار ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: زن و شوهرى به دلیل اعتیاد به فضاى مجازى از زندگى خود غافل شده‌اند و فرزند خود را رها
می‌کنند. نسل بعدى آنها عضلاتى تحلیل رفته دارند و نسل بعدتر خود را، به شکل کوتوله‌هایى احمق و قهرمانانى پوشالى پرورش می‌دهند. سمیه مهری متولد 1366 در کرمانشاه است. او دانش‌آموخته دکترى روانشناسى سلامت از دانشگاه آزاد اسلامى واحد علوم و تحقیقات تهران است. او نویسنده و کارگردان نمایش‌هاى دربى، نفس کشیدن سخته، کژدم، بازى استمرارى، این آخرین باره و یاقوت و کارگردان نمایش‌هاى سیرک، قطارى که تمام نشد، ثانیه صفر و کژدم است.
 

اهم

اهم به نویسندگی و کارگردانی مسعود ابراهیمی از شهر تهران، کاری از گروه تئاتر سکوت و به مدت زمان 45 دقیقه و در بخش مسابقه سه اجرا در جشنواره دارد؛ سه‌شنبه 23 بهمن ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج)، یکشنبه 28 بهمن ساعت 17 در محوطه مجموعه تئاترشهر، چهارشنبه 1 اسفند ساعت 17 در محوطه خانه هنرمندان ایران. در این نمایش دلارام ترکی، پیمان صفرزاده، پویا امامی، علی قانعی، محمد رنجبر و ایمان نظیفی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: چند مقاومت الکتریکی که به دلیل فشار اهم زیاد فرسوده شده و آن‌ها را دور انداخته‌اند، در یک محل جمع شده‌اند و قصد دارند برای خودشان جامعه جدیدی بسازند. مسعود ابراهیمی متولد 1369 در اصفهان است. او دانش‌آموخته کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامى تنکابن و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره تهران است. او نویسنده و کارگردان آلبوم انقلاب، جنگ به وقت عاشقی، زیرزمین(برنده جایزه طراحی فضا و کارگردانی از سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر)، آرایشگاه صلواتی، پرواز 747 و مستاجر و کارگردان نمایش‌هاى این خاک جای پوتین نیست، خواستگاری و عروس است.

 

نامیرا

نامیرا به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی از شهر ورامین، کاری از گروه کارگاه تئاتر ایران و به مدت زمان 45 دقیقه و در بخش مسابقه و چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران دوازده اجرا در جشنواره دارد؛ از دوشنبه 22 بهمن تا جمعه 3 اسفند هر روز ساعت 18:15 در محوطه مجموعه تئاترشهر. در این نمایش رضا راد، رستا رضوى، حامد نظامدوست، حسن همتى، علیرضا اردستانى، رضا نجارى، آرزو صراف رضایى، مبین دودانگى، امیرحسین مصدق، محمدحسین کیا، محمدامین وظایفى، میلاد محمدزاده، محسن لطیفى، یونس حمزه لویى، آرمان صلحى، سامان توحیدى، محمدامین پازوکى، فربد ولدى، حسین بنیاد، علیرضا فتاحى، علیرضا عموزاد، شاهین کیانی‌نژاد، رضا خاکى، دانیال ضیایی فرد، سینا ساعتیان، نوید دوستى، مجید دریائى، فواد منیرزاده، مجید مظفرى، سجاد محمدزاده، عباس ابوالفضلى، سجاد نجاتى، امیرحسین بلورى، محمد آقاعلی اکبرى، حسین مردانى، محمدعلى غدیرى، محمدمهدى صانعى ، سجاد کشاورزیان، رضا حسینى، امیرحسین اعظمى، مهسا فدایى، الناز ابراهیمى، فوژان تاجیک، حدیث صیفوری، زهرا منصورى، حدیثه سهرابى، آتنا طالبی آذر، مرضیه علیزاده، دیانا دنیادیده، سنا نیکپور، امیرطاها کودداغ، رها شیرعلى، سانیا دشمن زارى ، افرا بهرمند، زهرا ناف عپسند، تبسم شهبازى، محمدطاها تقی‌زاده، ارمیا خندان، سالار قدیمى، بهراد رسولى،
ابوالفضل غایبى، فریناز شهودى، فریناز اخوان، فاطیما حنیفى، رضوان کرباسى، سمیه قدیمى و آبتین شهبازى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نامیرا روایت دختر شهید مدافع حرمى است که به دنبال پیدا کردن پدر خود در عالم رویا به سوریه سفر می‌کند و در این سفر پر رمز و راز خیالى با داعش و جنایت‌هاى این گروه روبرو می‌گردد. امیرحسین شفیعی متولد 1363 در ورامین است. آغاز فعالیت هنری او از سال 1375 و کارگردان نمایش‌های هیس، کسی فشنگ‌‌ها را نمی‌شمارد(برنده جایزه کارگردانى بخش خیابانى سى و چهارمین جشنواره بین‌المللى تئاتر فجر)، خاطرات برفى، سلول من تروریست نیست، دریادلان، خرم فتح و قهقرا، نویسنده نمایشنامه‌های پارادوکس، من یک ساعت بیشتر از تو عاشقم و نقطه ته خط و طراح صحنه نمایش یک میهمانى ساده(برنده جایزه طراحى فضا از بیست و چهارمین جشنواره بی نالمللى تئاتر کودک و نوجوان همدان) است.
 

ملکوت

ملکوت به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی از شهر دهلران، کاری از گروه تئاتر ری را و به مدت زمان 27 دقیقه و در بخش مسابقه و چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران سه اجرا در جشنواره دارد؛ چهارشنبه 1 اسفند ساعت 11 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16:30 در محوطه مجموعه تئاترشهر و پنج‌شنبه 2 اسفند ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران. در این نمایش مصطفى کولیوندى، مرجان قاسمى، سعید خیراللهى و امین برزگر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: یک مدیر و مقام مسئول می‌میرد و حالا در آن دنیا، شاکیانى جلو او را گرفته‌اند. شاکیانى از قبیل دل یک انسان، کلیه یکى دیگر و پاهاى شخصى دیگر. سعید خیراللهی متولد 1359 در دهلران است. او دانشجوى ترم آخر کارشناسى سینماى دانشگاه علمى کاربردى تهران و رئیس انجمن هنرهاى نمایشى استان ایلام است. خیراللهی نویسنده نمایشنامه‌هاى آخرین پیاده‌رو کجاست(رتبه دوم نویسندگى جشنواره بین‌المللى تئاتر دانشگاهى ایران) و صد در صد خارجى(رتبه اول نویسندگى بخش خیابانى جشنواره تئاتر سوره ماه)، کارگردان نمایش‌های پرده‌خوانى شیرین و فرهاد مدل 92(رتبه اول کارگردانى بخش خیابانى جشنواره تئاتر فجر 92) و هملت(رتبه اول کارگردانى جشنواره تئاتر خیابانى مریوان 86) و نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش ویروس.

 

شدن

شدن به نویسندگی فاطمه رادمنی و کارگردانی علی محمد رادمنش از شهر تهران، کاری از گروه تئاتر نانودراما و به مدت زمان 35 دقیقه و در بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران سه اجرا در جشنواره دارد؛ دوشنبه 22، سه‌شنبه 23 و چهارشنبه 24 بهمن ساعت 16 در محوطه مجموعه تئاترشهر. در این نمایش جمشید آقایی افشار، نجمه اسدى، ریحانه اسماعیلى، سمیه باباوند، فاطمه بابائیان، فاطمه بیک مرزه، محسن پازوکى، نازنین پرداختیم، فرانک جعفری نژاد، شیما حسن‌زاده، لیلا خسروى، علیرضا خلیلی‌خو، فاطمه رادمنش، علی محمد رادمنش، محمدحسین رضایى، احسان زارع، کیمیا شول، على شوهانى، ناهید صاحبى، حمیدرضا صالحى، صدرا صباحى، مینا محسنی نسب، مسعود محمدى، سارا مرادى، منصوره مهدویان، نازنین زهرا مهریان و ثمر نوایى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: حماسه مبارزه، مقاومت و ایثار دختران، همسران و مادران اقوام ایرانى در نقش‌هاى سیاسى، امدادى و پشتیبانى، اقتصادى و تولیدى، اجتماعى و خانوادگى از سال 1342 تا 1397 در چهار اپیزود از زندگى آنان در انقلاب، دفاع مقدس، سازندگى و تحریم به شیوه تئاتر فیزیکال محیطى، تصویر می‌شود. علی محمد رادمنش متولد 1358 در جیرفت است. او دانش‌آموخته کارشناسى تئاتر از دانشکده هنرهاى زیباى دانشگاه تهران، نویسنده نمایشنامه‌های بیدخون، اسب‌هاى سرکش و دویدن با کفش‌هاى زیتونى، کارگردان نمایش‌های عقل سرخ، سلام و خداحافظ، آنتیگونگى در پالمیرا، مردم شهر، شهرآشوب، اسب‌های سرکش و مجلس جنیان و بازیگر نمایش‌های میراث، راپورت‌های شبانه دکتر مصدق، ننه دلاور و فرزندانش، مکبث، اتللو، هملت، روغن نهنگ و جایی میان خوک‌ها است.

U-Turn2

U-Turn2 به نویسندگی داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان و کارگردانی داریوش نصیری از شهر تهران، کاری از گروه تئاتر دارهام و به مدت زمان 40 دقیقه و در بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران دو اجرا در جشنواره دارد؛ پنج‌شنبه 2 و جمعه 3 اسفند ساعت 16 در محوطه مجموعه تئاترشهر. در این نمایش داریوش نصیرى، على سوهانى، حشمت الله زارعى، سیدرضا حسینى، محمدرضا مصباح زاده، زهرا اسلام پناه، اسفندیار میمند، حامد جبارزاده، روح الله حاجی خداکرم، محمدعلى محبوبى، عباس اکبرى، محمد موذنى، آرسین(حمیدرضا)احمدى، حسین خا نزاده، محمدحسین نوایى، علیرضا حسن زاده محبى، امیرحسین صدیقى، محمدمهدى شورابى، پویا جلالى، على مشایخى، فراز حامى، مهدى مهدی‌فر، محمدحسن عدلى، سهیل توکلى، پوریا علی محمدى، حسام اسمى، معصومه محمدى، زینب زارع، مائده خداخواه، فاطمه سلیمى، هدیه میرزاآقایى، سحر میراضى، محمدمهدى جورا بلو و کوروش نصیرى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: این نمایش، با محوریت عدم رعایت قوانین الهى و انسانى، از هابیل و قابیل شروع شده و تا عصر حاضر، در چند اپیزود ادامه می یابد و با چند مقطع زمانى از جمله پیروزى انقلاب اسلامى، دفاع مقدس، ایران در راه سازندگى و ایستادگى ایران به پایان می‌رسد. داریوش نصیری متولد 1359 در تهران است. او دانش‌آموخته کارشناسى کارگردانى سینما، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشى از دانشگاه سوره، دانشجوى نمونه کشورى در بخش فرهنگ و هنر، دریافت لوح تقدیر از ریاست جمهورى اسلامى ایران و ریاست دانشگاه از سال 1389 تا 1392 است. نصیری کارگردان نمایش‌های بازگشت 1، تراژدی رستم و سهراب، سعادت لرزان مردمان تیره روز، دیوار، نام من ایران، ما هنوز زنده‌ایم و خش خش بی سیم و بازیگر نمایش‌های این کاره نیستى، فلفلی و دیوهایش، نقل دیگر و شهر فرنگ است.

 

خدیجه

خدیجه به نویسندگی و کارگردانی داوود براهیمی از شهر اصفهان، کاری از گروه تئاتر کاط و به مدت زمان 22 دقیقه و در بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران سه اجرا در جشنواره دارد؛ پنج‌شنبه 2 اسفند ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) و ساعت 16:30 و جمعه 3 اسفند ساعت 17 در محوطه مجموعه تئاترشهر. در این نمایش دلارام ترکی، پیمان صفرزاده، على قانعى و محمد رنجبر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش خدیجه به قسمتى از زندگى خدیجه میرشکار، اولین بانوى اسیر ایرانى می‌پردازد. خدیجه نمادى است از بانوانى که در این سالها کمتر از فداکارى آنها در راه وطن گفته شده است.داوود براهیمی متولد 1366 در اصفهان است. او دانش‌آموخته کارشناسى ارشد مهندسى صنایع از دانشگاه صنعتى خواجه نصیرالدین طوسى تهران و نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش‌های شگفت‌انگیز، دریاى خون، سربازى، عروس، معافیت پزشکى، آقا خانم یک لحظه و خدیجه(برنده جایزه دوم کارگردانى بخش خیابانى جشنواره تئاتر مقاومت 1397) است.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر

اصغر خلیلی: جشنواره فجر، ویترین تئاتر کشور است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر

اصغر خلیلی: جشنواره فجر، ویترین تئاتر کشور است

عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر درباره اهمیت این رویداد گفت این جشنواره از ابتدای شکل‌گیری، ویترین تئاتر کشور بوده و همواره جریان‌سازی کرده است.

|

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|