در حال بارگذاری ...
خسرو حکیم رابط در حاشیه نمایش ماشینری:

پس از دو سال تئاتر دیدم

خسرو حکیم رابط پس از دیدن این نمایش درباره ویژگی های این اثر صحبت کرد و پرداختن به مسائل کارگران و مباحث اقلیمی انسانی را اولیت لازم برای نمایشنامه های ایرانی دانست.

استاد خسرو حکیم رابط با اشاره به موضوع این نمایش گفت: ماشینری از این جهت که در مورد هویت اقلیمی انسانی و مسائل روز کارکرده است اثری قابل توجه است.

نمایشنامه نویس پیشکسوت ایرانی افزود: به نظرم توجه به مضامین و مسائل انسان ایرانی باید در صدر اهمیت باشد و چنین اثری را به آثاری که اقتباس یا اجرایی از متون فرهنگی هستند را ترجیح می دهم.

وی با اشاره به پایان یافتن جشنواره تئاتر فجر افزود: من در طی این سال ها سعی کردم از این جشنواره دوری کنم زیرا به نظرم نوع برخورد با آن اشتباه است و با بودجه ای که صرف آن می شود می توان کارهای مفید تری برای تئاتر کرد.

حکیم رابط ادامه داد: دوسالی هست که تئاتر نمی بینم اما زمانی که آقای حوری با من تماس گرفتند مشتاق شدم تا نمایش ایشان را ببینم و خوشحالم که او انتخاب خوبی انجام داده و به موضوعی مهم در این دوران پرداخته است.

وی در ادامه با انتقاد از روندبرگزاری جشنواره فجر گفت: آثار در "ظاهر" نوگرا فایده ای برای تئاتر ما ندارند، من چند دوره پیش آثار نمایشنامه نویسی را بازخوانی کردم اما به جرات می توانم بگویم تنها 2 یا 3 اثر قابل توجه در میان آنها دیدم و فکر می کنم به جای هزینه کردن در جشنواره فجر می توانند از هر شهرستان علاقه مندانی را به اینجا بیاورند، برای آنها کلاس آموزشی برگزار کنند و با ضبط آن و انتشار آن برای تئاتریان در استان ها سطح دانش را بالا ببرند.

گفتنی است تا کنون هنرمندانی همچون بهرام ابراهیمی، حمیدرضا نعیمی، اردلان شجاع کاوه ،  امیر آتشانی و مهدی وثوقی به تماشای این اثر نشسته اند.

نمایش ماشینری تازه ترین اثر گروه آدمک به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری که اجراهای خود را از 24بهمن آغاز کرده تا 24 اسفند هر روز (به جز شنبه ها) راس ساعت 20 اجرا می شود.




مطالب مرتبط

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران
اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران

اتابک نادری می‌گوید بخش‌های مختلف اداره‌کل هنرهای نمایشی تلاش کرده‌‌اند تا در این سال‌ها، سندها، کتاب‌ها و عکس‌های تئاتر ایران را حفظ و نگهداری کنند تا روزی موزه‌ای راه‌اندازی شود که امید است ساختمان سابق اداره تئاتر، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به چنین مکانی ...

|

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور بهره‌برداری و تجهیز زیرساخت‌های تئاتری کشور از ساختمان سابق اداره برنامه‌های تئاتر واقع در خیابان پارس بازدید کرد.

|

نظرات کاربران