در حال بارگذاری ...
با حضور رئیس حوزه هنری استان مرکزی؛

جشنواره نمایش‌های کوتاه صحنه برگزیدگان خود را شناخت

نهمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه صحنه با حضور رئیس حوزه هنری استان مرکزی و با معرفی نفرات برگزیده، عصر روز ۵ شنبه ۹ اسفندماه در محل فرهنگسرای آیینه اراک به کار خود پایان داد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر رئیس حوزه هنری استان مرکزی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه صحنه به هدف اصلی این جشنواره اشاره کرد و گفت: ایجاد فرصت برای جوانان با بهره بردن از تجارب پیشکسوتان، رسالت اصلی جشنواره صحنه است
رضا میرزایی افزود: حوزه هنری استان مرکزی در راستای اهداف کلان خود شناسایی، جذب و پرورش هنرمندان جوان و تولید آثار فاخر هنری و فراهم نمودن بستر مناسب جهت تبادل تجربه بین هنرمندان، بادر نظر گرفتن اولویت‌های موضوعی، هرساله اقدام به برگزاری جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه «صحنه» می‌نماید و امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی در مسیر گسترش هنر فاخر و متعهد تئاتر پیشگام باشیم همان‌گونه که رسالت اصلی حوزه هنری در همین امر خلاصه می‌شود.
وی افزود: این جشنواره باهدف شناسایی و پرورش نیروهای جوان و فرصت تجربه برای آنان برگزار می‌شود درحالی‌که از پیشکسوتان هنر نمایش استان نیز بهره‌مند‌ می‌شویم و توجه به هنرمندان جوان و بهره‌مندی از تجربیات ارزشمند پیش‌کسوتان این عرصه موجب آن شده که در 9 دوره برگزاری جشنواره تئاتر صحنه چهره‌های جدید شناسایی شوند. وی در ادامه اذعان داشت خوشبختانه در طول برگزاری 9 دوره جشنواره تئاتر صحنه شاهد حضور چهره‌های جدید و آثاری بهتر نسبت به دوره‌های پیشین بودیم که این بیانگر پتانسیل بالا و ظرفیت غنی تئاتر استان است که در دوره نهم تنوع آثار ازنظر موضوعات و سوژه‌ها کاملاً چشمگیر به نظر می‌رسید.

تجلیل از دو پیشکسوت تئاتر اراک
هم‌زمان با برگزاری اختتامیه نهمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه صحنه، از اعظم سلیمانی و ناصر کریمی نیک دو هنر پیشکسوت تئاتر اراک، تقدیر به عمل آمد.
اعظم سلیمانی و ناصر کریمی نیک از هنرمندان برجسته و قدیمی تئاتر اراک هستند که هرکدام، نویسندگی و بازیگری چندین اثر نمایشی و همچنین حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را نیز در کارنامه هنری خود ثبت نموده‌اند.
در بخش دیگری از این مراسم خلیل خسروبیگی دبیر نهمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه صحنه اظهار داشت: خانم سلیمانی در این جشنواره به‌عنوان بازیگر در نمایش نفرین ترین حوا حضور داشت، همچنین ناصر کریمی نیک با دو اثر به‌عنوان نویسنده متن حاضرشده بود و هر دو هنرمند به‌منظور تشویق هنرمندان جوان، خواستار آن شدند که حضورشان در جشنواره مورد داوری و ارزیابی قرار نگیرد و به خاطر همین حضور فرو تنانه، بر خود واجب دانستیم که به‌طور ویژه از این دو هنرمند تجلیل و قدردانی کنیم.

در پایان هیئت‌داوران این جشنواره متشکل از حجت‌الله سبزی، خداداد خدام و علیرضا گلستانی آراء خود را به شرح ذیل اعلام کردند.


بازیگری زن:
«پرستو رشانی» بازیگر نمایش «اعتراف» و «ستایش اسکندری» بازیگر نمایش «اصلحه» به‌طور مشترک موفق به کسب رتبه سوم شدند و «حدیث شاهی» بازیگر نمایش «اشتب باه کوچولو» نیز عنوان دوم را به دست آورد درحالی‌که هیئت‌داوران هیچ بازیگری را حائز دریافت رتبه نخست بازیگری زن معرفی نکرد.


بازیگری مرد:
 نیز «علیرضا کاظمی» بازیگر نمایش «سوء قصد» و «امیر حسین بهنام فرد» بازیگر «نمایش مرگ کسب و کار عاشقانه من است ' به‌صورت مشترک سوم شدند، «رامین قادری» بازیگر ' اعتراف ' و «امیر حسین کریمی نیک» بازیگر 'مرغ‌های ترازو، نیز به‌صورت مشترک عنوان دوم را کسب کردند.
تندیس جشنواره و جایزه بهترین بازیگر مرد نهمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه استان مرکزی نیز به‌صورت مشترک به «سعید سلطانی» بازیگر «غسال خان» و «مصطفی کریمی نیک» بازیگر نمایش «مرغ‌های ترازوم» اهدا شد.


کارگردانی:
«رامین قادری» کارگردان نمایش «اعتراف» و «بابک غلامی» و «خشایار فراهانی» کارگردان نمایش «غسال خان» به‌طور مشترک سوم شدند و «شاهین سلطانی» کارگردان نمایش «نفرین ترین حوا «و «شهاب پیرولی» کارگردان نمایش «سوء قصد» نیز به‌صورت مشترک عنوان دوم را به دست آوردند.
تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر رتبه نخست کارگردانی این جشنواره نیز به سید «سجاد قریشی» کارگردان نمایشنامه «مرگ کسب و کار عاشقانه من است» اهدا شد.

 

نویسندگی:
در بخش نویسندگی نیز بارأی هیئت‌داوران از «فاطمه محمدیان» و «شهرام سلطانی» نویسندگان نمایشنامه «نفرین ترین حوا» تقدیر شد و رتبه سوم این بخش نیز به‌صورت مشترک به «فرزاد درویشی» نویسنده نمایشنامه «اعتراف» و «شهاب پیرولی» نویسنده «سوء قصد» اهدا شد.
«بابک غلامی» نویسنده نمایش «غسال خان» موفق به کسب رتبه دوم و «میلاد شایسته» نویسنده «مرگ کسب و کار عاشقانه من است» رتبه نخست بخش نویسندگی نهمین جشنواره نمایش‌های کوتاه صحنه استان مرکزی را به دست آورد.
گفتنی است جایزه بهترین بخش طراحی صحنه به «شهاب پیرولی» طراح صحنه نمایش «سوء قصد»، جایزه بهترین گروه موسیقی نمایش «غسال خان»، جایزه بهترین طراح لباس به‌صورت مشترک به «صابر خلیلی» طراح نمایش «ای ضحاک» و «بابک غلامی» طراح نمایش «غسال خان» اهدا شد.




نظرات کاربران