در حال بارگذاری ...
برای حضور در همایش استانی؛

20 اثر نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد در قم بازبینی شد

۲۰ اثر نمایشی با حضور ۷۰ نوجوان علاقمند از ۲۰ مسجد قم که متقاضی حضور در همایش استانی دفتر مردمی بچه‌های مسجد هستند، در حوزه هنری قم بازبینی شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، 20 اثر نمایشی با حضور 70 نوجوان علاقمند از 20 مسجد قم که متقاضی حضور در همایش استانی دفتر مردمی بچه‌های مسجد هستند، در حوزه هنری قم بازبینی شد. بازبینی این آثار بر عهده احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم، محمدرضا آزاد نمایشنامه‌نویس و مدرس دانشگاه و امین علوی‌نیا مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بود. همچنین کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با حضور در سالن سوره حوزه هنری قم در جریان روند بازبینی آثار قرار گرفتد. این گروه‌ها توسط مربیانی که در دوره‌های مربیگری تئاتر حوزه هنری قم آموزش دیده‌اند هدایت و کارگردانی شده‌اند و نمایشنامه‌های مورد نیاز نیز توسط دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد تهیه و در اختیار گروه‌ها قرار گرفته‌است. این نمایشنامه‌ها شامل موضوعاتی از قبیل انقلاب اسلامی، معارف اسلامی و فرهنگ مسجد هستند. شایان ذکر است که آثار برگزیده در ایام هفته هنر انقلاب (20 تا 27 فروردین ماه 1398) اجرا خواهندداشت.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران