در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

16 نمایش در آخرین روزهای اسفند

ایران تئاتر: در اسفند ماه نمایش های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در روزهای اواخر سال ۹۷ میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در دوازدهمین ماه سال 97 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «ملاقات»، «سقراط» و «درها و دیوارها» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در دهه سوم اسفند ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

سه نمایش در سالن های تئاترشهر

نمایش «ملاقات» به نویسندگی فردریش دورنمات و کارگردانی پارسا پیروزفر ساعت 19:30 در سالن اصلی تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش علی ابدالی، نسترن امیرعبدالهیان، زینب ایزدپناه،رضا بهبودی، افسانه پرمر، پانته آ پناهی‌ها، پارسا پیروزفر، سیاوش چراغی پور، احسان حاجیانی، مهدی حسینی نیا، افشین خورشید باختری، امید رضایی، مونا رضایی، امیر صادقی، مجتبی علیرضالو، مونا غیاثی، نسیم قدس الهی، نیما قطبی، تیام کریمایی، سیاوش کریما، هومن کیایی، امیر محمدی، ایوب محمودنیا، مریم مسچیان، بهاره مصدقیان، نیما مظفری پور، الکس ملک کرم، داریوش موفق، مهدی میلانی، پیمان ناجی و امیر هرمزی نژاد بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 120 دقیقه‌ای 35، 50، 60 و 70 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «ما داریم از این خونه می‌ریم» به نویسندگی بهزاد آقاجانی و کارگردانی حسین اکبرپور ساعت 19:30 در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر اجرا می شود. در این نمایش  سروش طاهری، ندا محمدی، منصور جهانبخش و سپهر ملا حسینی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: آرش پس از هفده سال دوری از خانه پدری دوباره به خانه بازمیگردد. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه ای 30 هزار تومان می باشد.

 

نمایش «یک هفته راه رفتن در بهشت» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی محمدهادی هاشمزاده ساعت 19 در سالن قشقایی تئاترشهر به صحنه می رود. در این نمایش امیر خواجه میرکی پور، معصومه (الهام) کشاورزی، محمد علی امیری، فرزاد پریدار، زهرا کارگر، محمد حسین نعمتی، بهنام مرادی قیری، فاطمه احسانی، علیرضا اصلاحی و هستی کرمی بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: شخصیتی به نام اسماعیل که در خواب به گذشته قبل از تولدش می‌رود و از حقایقی با خبر می‌شود. این نمایش کاندیدای بهترین طراحی نور و کاندیدای بهترین گریم در در بخش بین الملل سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و برگزیده جشنواره تئاتر استان فارس است. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه ای 30 هزار تومان است.

 

نعیمی در وحدت

نمایش «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی ساعت 18:30 در تالار وحدت به صحنه می‌رود. در این نمایش فرهاد آئیش، مریم سعادت، بهناز نازی، ایوب آقاخانی، کتانه افشاری‌نژاد، یعقوب صباحی، کامبیز امینی، بهار نوحیان، رضا جهانی، ایمان سلگی، حسین عارف، صالح لواسانی، پدرام محمدی، افشین حسنلو، امیرارسلان خالویی، محمد نیازی، عطا مقیمی، فرهاد قدیم‌خانی، مجید قادری، محسن شاهب، رازیما میرزایی، شهلا رحیمی، نگین ذاکری، علی مختاری، مهدی محمدی، حامد جبارزاده و روح‌الله خداکرم بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش از 20 تا 90 هزار تومان تعیین شده است.

 

رمضانی در حافظ

نمایش «موی سیاه خرس زخمی» به نویسندگی جابر رمضانی و پیام سعیدی و کارگردانی جابر رمضانی ساعت 17 و 19:30 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش حامد رسولی، مریم نورمحمدی، محمد علی‌محمدی، فربد فرهنگ، اصغر پیران، مینا زمان، سجاد حمیدیان و رشاد معینی بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش که پیش از این در تالار مولوی به صحنه رفته بود؛ آمده: گذشته یه اسکلت پوسیده است که یه روز از گور میاد بیرون و یقه تو می‌گیره. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 30 و 40 هزار تومان می‌باشد.

 

دو نمایش در سنگلج

نمایش «سه سال، ۲ ماه، ۲۸ روز(وقایع اتفاقیه)» به نویسندگی علی موسویان و کارگردانی شهرام عبدلی ساعت 21 در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود. در این نمایشمریم معصومی، سولماز غنی، نصرت میرعظیمی، علیرضا ناصحی، بهناز بستان دوست، افشین غیاثی، علی بنایی، مهدی قمر، شهرام عبدلی و سیروس اسنقی بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: شاید سیاهی عدم وجود نور نیست؛ برای خودش وجود مستقلی داره. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «طریقه حکومت گجرخان» به نویسندگی مجید امرایی و کارگردانی مجید امرایی و احسان ملکی ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. در این نمایش زری اماد، شاهین علایی نژاد، سعید عبدالهی، فرامرز قلیچ خانی، شهرام مسعودی و میثم یوسفی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: خان حاکم (گجرخان) به تخت می نشیند، به مردم وعده‌ها می‌دهد، دیوانیان که تکلیف‌شان روشن است و اما مردم. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان است.

 

ایرانشهر میزبان 2 نمایش

نمایش «پارک شهر» به طراحی و کارگردانی بهزاد خاکی‌نژاد ساعت 19 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش امیر بهارمست، وستا جعفرنیا، ساقی حاجی پور، دنیا حشمت، غزل حکیمی پور، عسل زارع، سحر سلحشور، سوگل مقصودی، سپیده موسوی و مریم نثاری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: یک تجربه کارگاهی تئاتر دانشگاهی است که بدون نمایشنامه و با تجربه شخصی بازیگران شکل گرفته و نیم نگاهی هم به فیلم کوتاه INSIDE داشته است. «پارک شهر» درباره مردی است که همه‌ی زنهای زندگی خود (مادر، همسر، معشوقه، دختر و خواهر) را ترک کرده، در تنهایی کارش به تیمارستان رسیده است و با تصویر ذهنی آن پنج زن زندگی می کند که... بهای بلیط نمایش 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «وقتی خروس غلط می‌خواند» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس ساعت 20:30  در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش بانیپال شومون، سام کبودوند، امیر باباشهابی، آناهیتا درگاهی، مونا فرجاد، زری محتشم و مهران امام‌بخش بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: وقتی زمان به جای افقی بودن، عمودی بر هستی ما قرار می‌گیرد گذشته، آینده و آینده، گذشته می‌شود. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه ای 40 و 45 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «درها و دیوارها» به نویسندگی سیاوش پاکراه و کارگردانی میلاد فرج‌زاده ساعت 18 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش  سارا عباسپور، سپهر زمانی و الهام جدی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مردی پس از سال ها به خانه باز می گردد تا انتقام سال های جنونش را از همسر و دخترش بگیرد. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش«سرزمین‌های شمالی» به نویسندگی مونا احمدی و کارگردانی شیما عرب ساعت 20:15 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش مونا احمدی، شکیبا فدایی و مجید یوسفی ایفای نقش می کنند. در خلاصه این نمایش آمده: قصه دختری که بعد از مرگ مادرش با اتاقی مواجه می‌شود که تمام اشیای درونش تا همین چند ساعت پیش مورد استفاده مادرش بوده و حالا همه‌چیز در همان شکل، ثابت مانده است. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است

 

تالار مولوی و یک نمایش

نمایش «آرایشگر» براساس متن ویتسک گئورگ بوشنر و کارگردانی حجت حسینی ساعت 18 در تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش هانیه مقدم، رضا سلیمی، محمد علی واعظی، علی پور احمدیان، میلاد مرتضوی، مهران عشریه و کتایون دالائی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: زندگی سربازی فقیر و بی‌دست و پایی را روایت می‌کند که فرماندهان ارتش از او عنصری مفلوک و بازیچه دست خودشان می‌سازند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ماشینری در اداره تئاتر

نمایش «ماشینری» به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری ساعت 17:30 در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می رود. در این نمایش محمد مهدی کیان، ریحانه جعفری، فرزاد دشتی، نوید غفوری، مهلا قدوسی، عیسی محمدی، سعید جاودان، علیرضا موسوی و نگار شهبازی بازی می کنند. افسانه ای در جنوب ایران بر این اعتقاد است که اگر کسی برای امری نامبارک هنگام طوفان به دریا بزند اسیر و گرفتار باد جن خواهد شد. در خلاصه نمایش آمده: کارگران مشغول کارند. آنها برای گذران زندگی ناچار به درخواست مساعده اند اما بخش نامه های اداری مانع این کار می باشد. کارگران در پی یافتن تدابیری هستند تا بتوانند مساعده شان را دریافت کنند اما ناهماهنگی ها و تدابیر اتخاذ شده باعث ایجاد موقعیت ها و ماجراهای عجیبی می شود. بهای بلیط نمایش 20 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «آیا می‌شناسید راه شیری را؟» به نویسندگی کارل ویتلینگر و کارگردانی محمدعلی زمانی ساعت 17:30 در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می‌شود. در این نمایش  وحید جباری و میثم جهانگیری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: گذر از رنج ها به منظورِ رسیدن به آرامش که نه؛ فقط به قصد دست یافت به حداقل های زندگی...! داشتن یک نام امری بدیهی است که هر انسانی از بدو تولد آن را داراست...چیزی که سَم شخصیت نمایشنامه "آیا می شناشد راه شیری را؟ "با هدف باز پس گیری نام و هویت از دست رفته خود راهیِ سفری اودیسه وار می شود... عبور از خوان هایی که تمامی کرامات انسانیش را به بازی گرفته و تا آنجا ادامه می یابد که وی را روانه ای  آسایشگاه روانی می کند...! کارل ویتلینگر در نمایشنامه ای خود با زبانی ساده و بذله‌گو و البته در فضایی طنز مفاهیمِ عمیق انسانی را با روایتی  جذاب و قصه گو که آدمی را چون شهرزاد هزار و یک شب مسحور و مجذوب کلام خود می کند همراه می سازد. ساموئل کیفر مرد میانه سالی که پس از ده پونزده سال از جنگ بزرگ خانمان سوز به دهکده زادگاه خود بر می گردد به امید آنکه می تواند تمامیِ سال‌های جوانی از دست رفته خود را با تلاش و امید به آینده از نو بسازد غافل از آنکه جنگ نه فقط جوانی وی را بلکه شرافت انسانی هم ولایتی هایش را در خود بلعیده است! غریبه و آشنا وجود وی را انکار می کنند! ساموئل برای آنها مدت ها پیش مرده و دیگر جزء بنای یادبودی از آن به خاطر ندارند...! بهای بلیط  نمایش 25 هزار تومان تعیین شده است.

 

روزباشکوه محراب

نمایش «روز باشکوه آقای گورکن» به نویسندگی سوسانا هاراتیونیان و کارگردانی پارسا پولادوند ساعت 19:30 در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش وحید.م (گورکن) و محمد.د (سرباز) ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش که کاری از گروه نمایش مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ (منتخب زندان‌های تهران) و رتبه دوم طراحی صحنه و رتبه سوم کارگردانی از هفدمین جشنواره سراسری تاتر زندانهای  کشور است؛ آمده:صحنه میدان جنگ است و گورکن که از میدان فاصله گرفته در حال کندن گور برای سربازان کشته شده در جنگ است . سربازی که از میدان جنگ فرار کرده و از دور نظاره گر آن است با گورکن ارتباط می گیرد و بین آنها جملاتی که فلسفه به دنیا آمدن و زندگی کردن و عشق ورزیدن و جنگ و مرگ را مطرح می کند بیان می شود تا اینکه جنگ تمام می شود و گورکن از سرباز می خواهد که در خاک کردن جنازه ها به او کمک کند. در پایان یک گور بدون جنازه می ماند. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

یوسف در سرو

نمایش «یوسف، یوزف، جوزیه» به نویسندگی علی مرتضوی فومنی و کارگردانی کیانوش احمدی ساعت 18:30 در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رود. در این نمایش علی رجایی، سحر آقاسی، ایمان نظیفی، مسعود روستا و ابوالفضل سلحشور بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: در فضایی ساختار شکن با تلفیقی از مکاتب اکسپرسیونستی . سورئالیستی و رئالیستی از نگاه یوسف جانباز اعصاب و روان ناشی از جنگ تحمیلی می بینیم زندگی وی را که هنوز متعصب ، هنوز اماده ی مبارزه چه با دشمن چه با درونیات شر چه با آنتاگونیست برونی است . ارتباط وی با لحظاتی پر از طنز و خنده چه اگر تلخ با رفتگر تماشاگر را از دنیای پر از مشکل پسا جنگ لحظه ای جدا می کند هر چند که رفتگر حامل خبر مهمی برای وی است و آن... بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 15 هزار تومان می‌باشد.

 




نظرات کاربران