در حال بارگذاری ...
در خانه نمایش اداره تئاتر:

شهرام کرمی به دیدن نمایش «ماشینری» نشست

نمایش «ماشینری» روز پنجشنبه میزبان شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در خانه نمایش اداره تئاتر بود.

به گزارش ایران تئاتر، ماشینری به کارگردانی هادی حوری که هفته پایانی اجراهای خود را پیش رو دارد پنجشنبه شب میزبان شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندانی چون بهزاد اویسی، علیرضا استادی، جمشید جهانزاده و فرزانه نشاط خواه بود.

علیرضا استادی در حاشیه این نمایش گفت: در این اثر تماشاگر لحظه به لحظه با نمایش پیش می آید و تمام آن قابل لمس بود و تماشاگر توانست با این کار همراه شود.

وی افزود:  به صحنه آوردن چنین نمایشی در این شرایط کار مهمی است و امیدوارم این اجرا محدود به خانه نمایش نباشد و بعدا اجراهای مجددی از آن را شاهد باشیم.

استادی با اشاره به فضای نمایش که به مسائل کارگران می پردازد افزود: جهان نمایش فراتر از مسائل کارگردان می پردازد و به نوعی جامعه ما را نشان می دهد مسائلی که آدم های نمایش با آن در ارتباط اند به همان اندازه مسائل اقشار دیگر مانند کارمندان هم با آن روبرو هستند، به همین دلیل همذات پنداری تماشاگر با آن بسیار زیاد است.

وی افزود: مسئله مهم دیگر نگاه کارگردان نمایش بود که داستان را تنها کمدی ندیده است .بلکه در این اثر مسائل بسیار جدی را مطرح کرده است.

نمایش ماشینری درباره وضعیت چند کارگر است که تغییرات در بخشنامه ها زندگی آنان را دچار نابسمانی می کند. ماشینری به زندگی های ساده ای می پردازد که سودجویی و ناآگاهی واحدهای مدیریتی، آن را به پیچیدگی و حواشی نامطلوب می کشاند و نشان می دهد چگونه اشکال در چرخه تولید آن را به سیستمی ناکارآمد تبدیل می کند.

در این نمایش سعید جاودان، ریحانه جعفری، فرزاد دشتی، نگار شهبازی، نوید غفوری، مهلا قدوسی، محمد مهدی کیان، عیسی محمدی و علیرضا موسوی به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: کارگران مشغول کاراند. آنها برای گذران زندگی ناچار به در خواست و دریافت مساعده اند. اما بخش نامه های اداری مانع این کار اند. از سویی کارگران در پی یافتن تدابیری اند تا بتوانند مساعده شا ن را در یافت کنند. نا هماهنگی ها و تدابیر اتخاذشده باعث ایجاد موقعیت ها و ماجراهای عجیبی می شود و...

همچنین هلیا میرهادی  طراحی صحنه و لباس و نوید غفوری موسیقی این اثر را بر عهده دارند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:  دستیار صحنه و لباس: مهتاب خواجه، مدیر صحنه: ایمانه بهنام جم، منشی صحنه فائزه زکاوتی، ساخت دکور: محمد باقر باقری، مشاور رسانه ای: احمد عظیمی

نمایش ماشینری تا 24 اسفند هر روز ساعت 20 در خانه نمایش، اداره تئاتر به آدرس میدان فردوسی، بالاتر از خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی(فرصت)، کوچه محمد آقا، پلاک 24 اجرا خواهد شد.

گفتنی است علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به سایت تیکت مراجعه نمایند.




مطالب مرتبط

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران
اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران

اتابک نادری می‌گوید بخش‌های مختلف اداره‌کل هنرهای نمایشی تلاش کرده‌‌اند تا در این سال‌ها، سندها، کتاب‌ها و عکس‌های تئاتر ایران را حفظ و نگهداری کنند تا روزی موزه‌ای راه‌اندازی شود که امید است ساختمان سابق اداره تئاتر، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به چنین مکانی ...

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور بهره‌برداری و تجهیز زیرساخت‌های تئاتری کشور از ساختمان سابق اداره برنامه‌های تئاتر واقع در خیابان پارس بازدید کرد.

|

نظرات کاربران (1)