در حال بارگذاری ...
با طراحی و اجرای نمایشی توسط مسعود شامی

یادواره شهیدان باکری در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود

همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت سرداران رشید آذربایجان مهدی و حمید باکری، بزرگداشت این شهیدان در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، مراسم یادواره ملی شهیدان باکری که با حضور مسئولین لشگری و کشوری  برگزار می‌شود به صورت نمایشی طراحی شده است که در سه پرده، داستان رزمنده‌ای میانسال  جنوبی را روایت می‌کند که از نوجوانی و هنگامه عملیات‌های بدر و خیبر، آرزو داشته  یکی از سربازان آقا مهدی و برادرش حمید باکری در لشگر 31 عاشورا باشد و هنوز به دنبال فرمانده‌ای می‌گردد که در عملیات بدر  گمش کرده  ودیگر او را ندیده است و ...

در طی اجرای این طرح نمایشی  سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در ادامه همرزمان این شهیدان با بیان خاطراتی یادشان را گرامی می‌دارند.

نویسنده و کارگردان این طرح نمایشی مسعود شامی‌خاتونی است، همچنین یوسف بختیاری و مسعود شامی‌خاتونی در این نمایش بازی می‌کنند،  طراحی نور و صحنه را میلاد خرمن‌بیز به عهده دارد و مشاور متن و اجرا مرتضی شاه‌کرم است.

یادواره ملی شهیدان، مهندس مهدی باکری و شهید حمید باکری پنج‌شنبه 23 اسفند 97 ساعت 19:30 به دبیری  مهدی تقی‌زاده در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود.

شرکت برای عموم در این مراسم آزاد است.




نظرات کاربران