در حال بارگذاری ...
بازخوانی پیام کارلوس سلدرن هنرمند کوبایی به بهانه انتشار پیام محمد علی کشاورز

روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر؛ تقارن‌های مبارک

تقارن روز ملی هنرهای نمایشی ایران و روز جهانی نشانه ای از نقش موثر هنرهای نمایشی به عنوان زبان مشترک انسان‌ها است .ثبت روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشورمان نیز بر اهمیت هنرهای نمایشی در جهان تمدن ساز ایرانی تاکید دارد.

به گزارش ایران تئاتر، پیام محمدعلی کشاورز به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی برابر با هفتم فروردین ۹۸  در حالی منتشر شد که در تقارن روز ملی هنرهای نمایشی با نوروز باستانی بهترین آرزوهای این بازیگر پیشکسوت و برجسته را  برای هنرمندان و جوانان و علاقه‌مندان و مخاطبان مهربان که با تاکید او سرمایه‌های بزرگ این هنر هستند، به همراه داشت.

به بهانه انتشار پیام محمدعلی کشاورز به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، پیام کارلوس سلدرن نویسنده، کارگردان و‌ معلم تئاتر اهل کشور کوبا که 23بهمن ماه و به مناسبت نزدیک شدن به روز جهانی تئاتر در سال 2019 در ایران تئاترانتشار یافته بود را بازخوانی می کنیم.

کارلوس سلدرن نویسنده، کارگردان و‌ معلم تئاتر اهل کشور کوبا در پیام ویژه خود برای روز جهانی تئاتر نوشته است. «وقتی فهمیدم که تئاتر به خودی خود یک کشور است؛ منطقه‌ای بزرگ که کل جهان را پوشش می‌دهد، یک عزم راسخ برای من ایجاد شد که در عین حال تحقق یک آزادی بود. شما مجبور نیستید خیلی دور بروید یا از جایی که هستید حرکت کنید، لازم نیست بدوید و یا خودتان را حرکت دهید. عموم مردم هر کجا که شما وجود دارید هستند. همکاران خود را در کنار خود دارید و بیرون از خانه خود همه واقعیت روزانه نفوذ ناپذیر را دارید. بعد از آن حالت سکون ظاهری برای بزرگ‌ترین سفر خود برای تکرار اودیسه، سفر آرگونات‌ها را طراحی کنید. شما یک مسافر غیر متحرک هستید که از سرعت بخشیدن به تراکم و سختی واقعی دنیای خود متوقف نمی‌شوید. سفر شما به سمت آن لحظه است، به سمت برخورد تکرار نشدنی قبل از همسالان خود است، سفر شما به سوی آن‌هاست؛ به سوی قلبشان، به سوی ذهنشان. شما به درون آن‌ها سفر می‌کنید، در احساساتشان، در خاطراتشان که بیدار و متحرک می‌شوید. سفر شما دَوَرانی است و هیچکس نمی‌تواند آن را اندازه‌گیری کند، حتی ممکن است کسی آن را به درستی تشخیص ندهد. این سفری است که از طریق تخیل افراد خود انجام می‌شود. بذری که در دور افتاده‌ترین مناطق کشت می‌شود، اخلاقی مدنی و وجدان انسانی تماشاگران شماست. به همین خاطر من از جایم تکان نمی‌خورم. در خانه می‌مانم؛ در بین نزدیک‌ترین دوستانم در سکوت کامل روز و شب. زیرا من یک راز سرعت دارم.»

 




نظرات کاربران