در حال بارگذاری ...
همزمان با «روز ملی هنرهای نمایشی»

فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان منتشر شد

فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان (تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی) برای برگزاری در شهریور ۹۸ در هشت بخش منتشر شد.
موضوع این جشنواره که برگزارکنندگان آن عبارت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی کردستان و کانون تئاتر خیابانی هستند، آزاد است.
محورهای مورد تأکید در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان (تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی) عبارت است از؛ وفاق و انسجام اجتماعی، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امیدواری، موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید بر حفظ جنگل‌ها)، ترویج هنر دینی و آموزش مفاهیم ارزشی و شناسایی استعدادها با تأکید بر زندگی و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص)، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها و آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب‌ها.
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان (تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی) در هشت بخش برگزار می‌شود که شامل مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی)، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی است.
بخش مسابقه ایران به صورت رقابتی برگزار می‌شود و سقف پذیرش نهایی آثار در آن ۱۶ نمایش است. آثار متقاضی این بخش می‌بایست تا پیش از این در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشند. تنها آثاری می‌توانند در این بخش شرکت کنند که تا پیش از مهلت ارسال آثار، حداقل پنج اجرای عمومی را پشت سر گذاشته باشند.
در بخش دیگرگونه‌های اجرایی سقف پذیرش آثار، چهار نمایش است. آثار متقاضی حضور در این بخش می‌بایست صرفا برای اجرا در جشنواره چهاردهم تولید شده باشند.
بخش نمایش‌های آیینی و سنتی به صورت رقابتی برگزار می‌شود و براساس انتخاب هیئت داوران در هر کدام از بخش‌های تحقیق و پژوهش آیین‌ها، کارگردانی، طراحی فضای نمایشی و موسیقی به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد. آثار متقاضی این بخش می‌بایست تا پیش از این در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشند. سقف پذیرش اثر در این بخش پنج نمایش و حداکثر تعداد اعضای هر گروه ۱۲ نفر است.
مسابقه تئاتر ملل نیز به صورت رقابتی برگزار می‌شود و گروه‌های نمایشی ایرانی هم می‌توانند آثار خود را جهت شرکت در این بخش به دبیرخانه ارسال کنند. سقف پذیرش گروه‌های ایرانی برای این بخش سه اثر است. آثار گروه‌های ایرانی متقاضی در این بخش می‌بایست تا پیش از این در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشند.
در بخش تئاتر کودک و نوجوان دبیرخانه جشنواره، پذیرای نمایش‌های تولید شده متقاضیان خواهد بود که به صورت نسخه تصویری ارائه شوند. سقف پذیرش اثر در این بخش، سه نمایش است.
در بخش مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی) ستاد برگزاری جشنواره در نظر دارد با هماهنگی دبیرخانه جشنواره‌های اداره کل هنرهای نمایشی و رایزنی با دبیران جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی کشور، از میان آثار معرفی شده، از پنج اثر برتر نمایش خیابانی دعوت و دو اثر برتر را به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کند.
علاقه‌مندان به حضور در بخش پژوهش می‌توانند مقالات تخصصی خود را با موضوعات مرتبط با تئاتر خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. مقالات ارسالی می‌بایست تاکنون به چاپ نرسیده باشند. ترجمه مقالات تخصصی حوزه تئاتر خیابانی نیز در این بخش پذیرفته خواهد شد.
همچنین ستاد برگزاری جشنواره با هدف ارتقای بنیه علمی این حوزه از تئاتر، کارگاه‌های آموزشی تئاتر بیرونی را با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار می‌کند.
مهلت ارسال لوح فشرده آثار بخش مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، آیینی و سنتی، تئاتر ملل، کودک و نوجوان و اصل پژوهش‌ها (مقالات تخصصی) تا بیست و پنجم تیر ۱۳۹۸ است و اسامی نمایش‌های برگزیده دهم مرداد ۹۸ اعلام خواهد شد.
دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در کردستان، مریوان، بلوار امام خمینی (ره)، مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با کدپستی ۶۶۷۱۷۴۳۱۷۳ قرار دارد و ارتباط با آن از طریق شماره تماس‌های ۰۸۷۳۴۵۹۳۶۲۵- ۰۸۷۳۴۵۹۴۵۶۷، نمابر: ۰۸۷۳۴۵۹۰۳۶۶- ۰۸۷۳۴۵۹۳۶۲۶ و نشانی الکترونیکی mariwan.festival@gmail.com میسر است.
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان (تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی) از اول تا پنجم شهریور ۱۳۹۸ به دبیری فاتح بادپروا برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی آغاز شد

استقبال چشمگیر مردم هنردوست مریوان از هنرمندان
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی آغاز شد

استقبال چشمگیر مردم هنردوست مریوان از هنرمندان

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در قالب کارناوال شادی در میان استقبال پرشور مخاطبان و همراهی هنرمندان ایران و جهان با ساز و لباس‌های محلی کار خود را آغاز کرد.

|

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

نظرات کاربران