در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی آئین های نوروزی کرمانشاه

پنج گروه دیپلم افتخار دریافت کردند

در مراسم اختتامیه جشنواره کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران گروه های برتر جشنواره تجلیل شدند

‍ به گزارش ایران تئاتر از کرمانشاه، گروه های برتر جشنواره " کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران " در مراسم اختتامیه که صبح روز شنبه دهم فروردین در تالار انتظار برگزار شد معرفی و مورد تجلیل مسئولان جشنواره قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، در این مراسم که  با حضور مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، مدیران دستگاههای اجرایی ،نمایندگان مردم کرمانشاه در شورای اسلامی شهر، دکتر علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی استانداری، دکتر محمدی معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین و مدیران شهرداری و جامعه هنری کرمانشاه برگزار شد، هیئت داوران طی بیانیه ای با پرداختن به نقاط قوت و ضعف جشنواره و معیارهای داوری و تاکید بر آیین های بومی و نوروزی، هیچکدام از گروه های جشنواره را مستحق کسب عناوین اول تا سومی ندانست.
بر پایه این گزارش، هیئت داوران گروه های شایسته تقدیر را معرفی و از سوی جشنواره لوح سپاس و تندیس یادبود دریافت نمودند.
گفتنی است بر این اساس، پس از یک هفته اجرای ۱۵ گروه ملی از چهار گوشه کشور در  جشنواره " کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران " به پنج گروه دیپلم افتخار تقدیم شد.
گروه های زد کردستان، نغمه الوند همدان و صدف میناب هرمزگان استان های برتر انتخاب شدند و موفق به دریافت دیپلم افتخار و تندیس جشنواره شدند. گروه بیدل خراسان و کارمیسن کرمانشاه نیز از سوی هیئت داوران دیپلم افتخار دریافت کردند.
 لوح سپاس جشنواره  برای اجرای تنبک به حمیدرضا زارعی از همدان، خوانندگی به قاسم وطن خواه از تبریز، نوازندگی به پیمان غفاری از تبریز، اجرای عود به سلمان کریمی از میناب، خوانندگی به ماموستا عین الدین الماسی از مریوان،  اجرای جفتی نوازی به موسی قلعه مینایی از میناب، اجرای کرنا به نیما ظفریان از یاسوج، اجرای نقاره به علی ظفریان از یاسوج، اجرای دهل به حسین بساق از لرستان، اجرای سرنا به حسین نوایی از لرستان، اجرای هوره به موسی فتاحی از کرمانشاه، اجرای دهل به بهادر تکاور از کرمانشاه، اجرای دف به حامد سهرابی از کرمانشاه، خوانندگی  و نقالی به استاد روستایی از کرمانشاه اهدا شد..
مهدی عبدالمالکی دبیر اجرایی جشنواره "کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران" در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: طی هفت روز برگزاری این جشنواره  ۱۵ گروه از ۱۱ استان کشور (۱۰ گروه از استان های مختلف و ۵ گروه از کرمانشاه) حدود 69 برنامه را اجرا کردند که البته از ابتدا پیش بینی برگزاری 100 برنامه را داشتیم، اما متاسفانه شرایط جوی اجازه اجرای کامل برنامه ها را نداد.
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه در میان اقوام ایرانی آداب، رسوم و سنن مختلفی حاکم است، اظهار کرد: جشنواره ملی آیین‌های نوروزی کرمانشاه در تلاش بود تا در قالب رخدادهای فرهنگی با اجرای این آئین ها و رسوم پاسخگوی بخشی از نیازهای فرهنگی مردم استان و اقصی نقاط ایران باشد. 
وی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره و استقبال خوب مردم و مسافرین نوروزی از آن، تصریح کرد: هرچند در ایام نوروز در تمام سطح کشور شاهد اجرای برنامه ها و جشنواره های مختلف نوروزی بودیم، اما هیچکدام از استان های کشور در اجرای برنامه های خود مدعی پایتخت نوروز بودن ایران نشدند و این فکر و اندیشه جوانان کرمانشاهی و همت مسئولان استان بود که سبب رقم زدن چنین رویداد بزرگی در کرمانشاه شد. 
 عبدالمالکی در ادامه با بیان اینکه همکاری بسیار مطلوبی بین مدیران ارشد استانی برای برگزاری این جشنواره وجود داشت، اعلام کرد: یکی از زیباترین قسمت های جشنواره تعامل مثبت و همراهی مطلوب حوزه های فرهنگی استان به ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه و استانداری  برای اجرای این جشنواره بود که نوید اجرای برنامه های موفقیت آمیز بیشتری در آینده را می دهد
وی با اشاره به مراسم افتتاحیه این جشنواره، اجرای برنامه با ۱۱ هزار مخاطب را رویدادی بسیار ارزنده دانست و خاطرنشان ساخت: با دائمی شدن دبیرخانه این مراسم، به دنبال رونق هرچه بیشتر گردشگری فرهنگی در کرمانشاه هستیم.

 




مطالب مرتبط

ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند

ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت‌ هنرمندان سراسر کشور، راه‌اندازی سازمان تئاتر ایران، امری ضروری است.

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران