در حال بارگذاری ...
بر اساس یک نذر فرهنگی

گروه هنری شبدیز بافق به مناطق زلزله زده رفت

گروه هنری "شبدیز" شهرستان بافق، از استان یزد در تعطیلات نوروز ۹۸ با سفرر به منطقه زلزله زده ی سر پل ذهاب، به اجرای خیمه شب بازی پرداختند.

به گزارش ایران تئاتر از یزد، گروه هنری "شبدیز" شهرستان بافق، سال نو را با حضور در میان جمع مردم خونگرم سرپل ذهاب، از 3 تا 6 فروردین ماه 98، به اجرای برنامه خیمه شب بازی و دیگر برنامه های شاد هنری سپری کردند.

میثم پورمنش یکی از اعضای این گروه، با بیان این که هدف ما از سفر به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، ایجاد شور و شادی در بین مردم این استان بود، افزود: از سال گذشته که استان کرمانشاه با زمین لرزه رو به رو شد، با داوود ناظمی تصمیم گرفتیم در زمانی مناسب، لحظاتی شاد برای این مردم این منطقه فراهم آوریم.

پورمنش گفت: این برنامه را شخصا و با هماهنگی با مهدی بسطامی، رییس فرهنگ و ارشاد شهرستان سرپل ذهاب ترتیب داده است.

وی در این باره ادامه داد: حتی پول تهیه بلیط را هم خودمان از جیب دادیم و هیچ ارگانی، حتی مجتمع سنگ آهن بافق  و اداره فرهنگ و ارشاد کوچک ترین کمکی به ما نکردند.

این تئاتری جوان ضمن قدردانی از کمک های بسطامی رییس فرهنگ و ارشاد سرپل ذهاب، برای اسکان گفت: در حال حاضر نیز سرگرم رایزنی با مسئولین فرهنگی گلستان هستم تا بتوانیم با حضور در مناطق سیل زده گلستان و آق غلا، نذر فرهنگی خود را در این مناطق و برای هم میهنان بحران زده به جا بیاوریم.

میثم پورمنش در پایان سخنان خود گفت: ما از  اجرای برنامه های خود چشم داشت مادی نداریم ولی از مسئولین فرهنگی بافق و استان یزد، در حد تهیه بلیط رفت و برگشت و اسکان در گلستان، انتظار پشتیبانی داریم.

در اجرای نمایش خیمه شب بازی، میثم پورمنش، نقش حاجی فیروز و عروسک گردان و داود ناظمی، نقش مرشد یا بابای خیمه را بر عهده داشتند.

گفتنی است، مردم سرپل ذهاب و روستاهای ازگله و ثلاث باباجانی، از برنامه های گروه خیمه شب بازی شبدیز، به خوبی استقبال کردند.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت‌داوران و بدون اولویت، نمایش‌های «بی‌هوده» از گرگان، «پینو» از علی‌آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش‌های «میم» از ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران