در حال بارگذاری ...
از سوی دبیر جشنواره

فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد منتشر شد

توسط رسول نادری فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد -کرمانشاه ،اسلام آباد غرب اعلام شد

به گزارش ایران تئاتر از کرمانشاه، نادری با اعلام فراخوان گفت: این جشنواره قصد دارد با نشان دادن رشادتها و جان فشانی رزمندگان غیور اسلام  در 8 سال دفاع مقدس برای نسل جدید، یاد و خاطره این عزیزان را همیشه زنده نگاه دارد.

در متن فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد آمده‌است:

مرصاد تبلور عشق و ایثار و شهادت و از خود گذشتگی مردمان سرزمین پهلوان خیز ودلیر مرد ایران اسلامی بود و مردم سرافرازاسلام آبادغرب درخشان ترین لحظه های تاریخ دفاع مقدس را رقم زدند.

با استعانت از درگاه خداوند منان و در راستای تعالی هنر والای نمایش و ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با هدف تبادل اندیشه و تجربه های جدید هنر نمایش و در مسیر پاسداشت ارزش‌های عملیات غرورآفرین مرصاد و دستاوردهای انقلاب اسلامی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب با همکاری اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، انجمن هنر های نمایشی استان کرمانشاه، اداره ی کل هنر های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح ، یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد را در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار می‌کند.

 

بخش های جشنواره:

تئاتر صحنه ای -  تئاتر خیابانی

اولویت موضوعی جشنواره:

1- عملیات مرصاد (آثار اجرایی در خصوص عملیات مرصاد در بحث ارزیابی در اولویت بوده و از لحاظ مالی نیز از  امتیاز ویژه ای برخوردار خواهند بود)

2- تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

3- مقاومت، ایثار و شهادت

4- مدافعین حرم

5- آسیب های اجتماعی

 

اولویت انتخاب آثار:

1-اولویت انتخاب آثار در هر بخش با نمایشنامه های تازه نگارش یافته و دست اول خواهد بود.

2- صرفاً نمایش هایی پذیرفته می شوند که تا کنون در هیچ جشنواره تئاتر ملی و بین المللی  شرکت داده نشده باشند.

تذکر1: آثار اورجینالی که بعد از انتشار فراخوان یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در جشنواره دیگری پذیرفته  و اجرا  می شوند مستثنی هستند.

تذکر2: چنانچه بعد از پذیرش و در زمان برگزاری جشنواره ملـی تئاتر مـرصاد خلاف  این بنـد مشاهـده شود نمایش توسط  دبیرخانه و کمیته فنی از بخش داوری کنار گذاشته خواهد شد و هیچ کمک هزینه ای به گروه تعلق نمی گیرد.

 

شرایط جشنواره:

1-هر کارگردان صرفاً می تواند در هر بخش فقط با یک اثر در جشنواره حضور داشته باشد.

2- ستاد برگزاری جشنواره از پذیرش نمایش هایی که در ادوار گذشته جشنواره مرصاد حضور داشته اند معذور خواهد بود. ( لیست تمام آثار در صفحه اینستا گرام تئاتر ملی مرصاد به آدرس @mersad_theater_festival   و کانال تلگرامی @mersadtheater موجود است)

3- ستاد اجرایی جشنواره تعهدی در قبال تأمین دکور، لباس،گریم و ... ندارد.

4- پس از ارزیابی آثار با صلاحدید ستاد اجرایی و کمیته فنی جشنواره، میزان کمک هزینه ی گروه ها در بخش صحنه ای از بیست میلیون ریال تا چهل میلیون ریال و در بخش خیابانی از پانزده میلیون ریال تا بیست وپنج میلیون ریال، بر اساس مقررات موجود محاسبه و پرداخت می شود.

5- به نفرات برتر در بخش طراحی بروشور، طراحی نور،طراحی لباس، طراحی صحنه و فضا، آهنگسازی ، بازیگری زن و مرد، نویسندگی، طرح و ایده، کارگردانی و  در هر بخش از جشنواره به صلاح دید داوران جایزه نقدی و تندیس جشنواره اهدا می شود.

6- ارسال نمایش در قالب 4 لوح فشرده تصویری با کیفیت بالا و بدون قطع با یک دوربین و با فرمت DVD به همراه مجوز نویسنده و صاحب اثر و یک نسخه نمایش به صورت فایل PDFیا WORD  و یک قطعه عکس پرسنلی اسکن شده از کارگردان و تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره  به آدرس کرمانشاه- اسلام آبادغرب- هفتصد دستگاه انتهای بلوار معلم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب دبیرخانه ی دائمی جشنواره ملی تئاتر مرصاد      (آثار ارسالی عودت داده نخواهد شد)

7- کیفیت مدارک ارسالی به ویژه لوح فشرده ی تصویری برعهده ی متقاضی اثر است و در صورت عدم پخش تصویر و صدا دبیرخانه هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

8-به مدارک ارسالی ناقص و یا مدارکی که پس از موعد مقرر به دبیر خانه جشنواره ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

9- حضور در جشنواره به منزله پذیرش ضوابط اجرایی آن است و گروههای شرکت کننده ملزم به رعایت قوانین و مقررات و برنامه ریزی اجرایی جشنواره خواهند بود.

10- تعیین تاریخ و ساعت و مکان اجرای نمایش ها بر عهده ستاد برگزاری جشنواره و بر اساس امکانات موجود خواهد بود.

 

گاه شمار جشنواره:

آخرین مهلت ارسال آثار 30 خرداد 1398 (این تاریخ تمدید نخواهد شد)

معرفی آثار راه یافته به جشنواره ی ملی تئاتر مرصاد 15 تیر 1398

برگزاری جشنواره نیمه ی دوم مرداد 1398

 

 برای کسب اطلاعات بیشتر با شمار تلفن های 09188321076 و 09189328195 و 08345240649 و 08345227120 تماس حاصل فرمایید.

آدرس سایت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب :https://slgh.farhang.gov.ir/fa/home

 

یازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد در نیمه دوم مرداد ماه به دبیری رسول نادری برگزار می‌شود.




نظرات کاربران