در حال بارگذاری ...
علی ژکان، کارگردان سینما:

« مثل خاراندن یک زخم » زیرلایه روابط به ظاهر درست را نشان می دهد

علی ژکان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما به تماشای نمایش «مثل خاراندن یک زخم» به کارگردانی فرانک فروتن در عمارت نوفل لوشاتو نشست.

به گزارش ایران تئاتر علی ژکان تهیه کننده و کارگردان سینما پس از تماشای نمایش مثل خاراندن یک زخم در عمارت نوفل لوشاتو گفت: «برای من که سینمایی ام نوشته های فرانک فروتن بسیار سینمایی ست اما هوشمندانه و خلاقانه در اجرا از امکانات تئاتری بهره می گیرد.»

کارگردان فیلم مادیان ضمن اشاره به اینکه اجراهای قبلی فرانک فروتن را نیز دیده است عنوان کرد دلیل آنکه سریعا جذب اجراهای این کارگردان جوان می شوم و با آن ارتباط برقرار می کنم تاثیر عاطفی ای ست که بر مخاطب خود می گذارد و به سرعت او را درگیر مسائلی می کند که شخصیت های داستانش با آن درگیرند.

علی ژکان استفاده از فضای بیرونی صحنه برای روایت گذشته را یک تمهید جالب و نو از فلاش بک دانست و اظهار داشت نکته قابل توجه ای در کارگردانی بود که به موازات رویداد حال در اطراف صحنه گذشته را می دیدیم و فلاش بک و حال یکی می شد.

وی ضمن اشاره به نزدیک بودن نمایش مثل خاراندن یک زخم به تئاتر بی چیز گفت فروتن بسیار در این زمینه موفق عمل کرده است و با حداقل ها برای مخاطب خود یک زندگی می سازد و  او را در این زندگی غرق می کند.

کارگردان " اولین امضا برای رعنا" ادامه داد بازی های روان و تاثیرگذار نمایش مثل خاراندن یک زخم نوید از حضور بازیگران خوش آتیه ای می دهد و همچنین مانند نمایش های قبلی فرانک فروتن نمایانگر هدایت درست کارگردان است .

وی این نمایش را متکی بر روابط انسان ها دانست و اشاره کرد نویسنده با دستمایه قراردادن یک اتفاق که در اینجا بارداری شخصیت اصلی ست مناسبات و روابط انسانی را به چالش می کشد و زیرلایه روابط به ظاهر درست و انسانی را نشان می دهد.

در پایان علی ژکان ضمن تبریک به گروه اجرایی ابراز امیدواری برای ادامه دار بودن اجراهای نمایش مثل خاراندن یک زخم و دیده شدن این نمایش کرد.

گفتنی ست نمایش مثل خاراندن یک زخم به کارگردانی و نویسندگی فرانک فروتن و با بازی سمیه قهرمانی, حامد نساج بخارایی, حسین معدن نشین و ریحانه یزدار تا ششم اردیبهشت ماه ساعت 18 در سالن 2 عمارت نوفل لوشاتو بر روی صحنه خواهد بود.




نظرات کاربران