در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی

دو نمایش رادیویی در اردبیل رو نمایی شد

به‌مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و همزمان با اعیاد شعبانیه، دو نمایش رادیویی در اردبیل رو نمایی شد.

به گزارش ایران تئاتر از اردبیل، به مناسبت بزرگداشت اعیاد شعبانیه و هفته هنر انقلاب اسلامی با برگزاری مراسمی در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، از نمایش های رادیویی «خداحافظ» و « حرم قوشلاری» که مربوط به زندگی نامه و مبارزات انقلابی روحانیون شهید حجج الاسلام شفیع حلیمی اصل و علی محبی است، رونمایی شد. این نمایش های رادیویی توسط بسیج هنرمندان اردبیل و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تولید شده است.

سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در حاشیه رونمایی از این دو اثر نمایشی با بیان اینکه حرکت و کارهای فرهنگی نیازمند تطابق با ذائقه های جوانان است، گفت: حرکت و طراحی کارهای فرهنگی در قالب های جدید علاوه بر جذب مخاطب منجر به جریان سازی فرهنگی می شود.

وی تولید محتوا را یکی از کارهای بنیادی در انجام کارهای فرهنگی نام برد و گفت: خوشبختانه رویکرد بسیج هنرمندان استان در زمینه انجام کارهای فرهنگی با نوع آوری های هنری مواجه است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تولید نمایش های رادیویی مرتبط با زندگی شهدای گرانقدر بعنوان کاری نو و جدید برای نسل جوان نام برد و گفت: انجام چنین کارهایی که موجب تحول در مخاطب می شود در واقع ادامه حرکت های جهادی در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که امید واریم این حرکت بنیادین که توسط بسیج هنرمندان استان آغاز شده است به شکوفایی هرچه بهتر آن منجر شود.

وی از دست اندرکاران تولیدات مربوط به شهدا و دفاع مقدس نیز خواست همچون نمایش های رادیویی که در زمینه صدا انجام می گیرد، به دنیال خلق آثار تصویری منطبق با ذائقه های نسل جدید شوند چراکه فعالیت در این عرصه در واقع مبارزه با تهاجمات گسترده فرهنگی دشمنان  و تداوم راه شهدا است.

اسحاقی در ادامه به بیان خاطرات خود با شهدای روحانی پرداخت و گفت: شهید علی محبی از روحانیون پرتلاش مشکین شهری بود که در روستای کوجنه این شهرستان به دنیا امد و پس از طی مدارج علمی در حوزه علمیه  به عنوان قاضی در دادگستری مشغول فعالیت شد.

وی به دوران مبارزات این روحانی شهید در دوران انقلاب اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام از جمله نوادر روزگار بود که امروز به دلیل غفلت ما هنوز هم گمنام مانده است.

اسحاقی گفت: شهید محبی از جمله روحانیون پرتلاشی بود که در دوران حضور خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل به همراه شهید محلاتی در هنگام بازدید از مناطق جنگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی با بیان اینکه شهید محبی از جمله روحانیون خوش فکر بود، گفت: نبوغ وی زبان زد خاص و عام بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود به بیان خاطرات خود از شهید حجت الاسلام شفیع حلیمی اصل نیز پرداخت و گفت: شهید حلیمی، عنصر بی قرار ایمانی و اسلامی اردبیل بود به طوریکه این شهید والامقام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا لحظه شهادت حتی یک دقیقه از عمر خود را به هدر نداد و پیوسته در تلاش و تکاپو  برای اسلام و انقلاب بود.

وی با بیان اینکه شهید حلیمی هرجا کار انقلابی بود، حاضر می شد، گفت: وی اعتقاد داشت قبل از آنکه طلبه باشد یک جهادگر است و هرجا کار برای انقلاب باشد از مدارس گرفته تا مساجد، کتابخانه تا کف خیابان باید حضور پرثمر داشته باشد تا به تکلیف خود عمل کند.

اسحاقی  به دوران مبارزاتی این روحانی شهید در دوران انقلاب اشاره کرد و گفت: زمانی که انقلابیون اردبیل دست خالی بودند، وی با نبوغ خود با استفاده از وسایل نانوایی دستگاه تکثیر ابداع کرد و اعلامیه های انقلابی و پیام های امام خمینی (ره) را تکثیر و به دست انقلابیون می رساند که در آن زمان کار وی بی بدیل  و مثال زدنی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه شهید حلیمی پرچمدار حذکت های جهادی در دوران انقلاب و دفاع مقدس در اردبیل بود، گفت: همه باید تلاش کنیم تا شخصیت های بزرگ خود را به نسل جوان شناسانده و در واقع الگوسازی کنیم.




نظرات کاربران