در حال بارگذاری ...
شکر خدا گودرزی در افتتاحیه نمایش «مصاحبه» مطرح کرد:

یک کار فرهنگیِ صادقانه

زنگ آغاز اجرای عمومی نمایش "مصاحبه" به کارگردانی سید محمد رضا فهمیزی توسط شکر خدا گودرزی به صدا درآمد. گودرزی در این مراسم با اشاره به فعالیت های هنری و هنری فهمیزی گفت: او و دوستانش در کنار هم یک کار فرهنگیِ صادقانه را به سرانجام رسانده اند.

به گزارش ایران تئاتر در این مراسم که جمعی از علاقه مندان و فعالان تئاتری نیز حضور داشتند،پیش از شروع نمایش ،ابتدا فهمیزی ،کارگردان این نمایش ضمن تشکراز حاضران  با اشاره به مشکلات موجود در عرصه تئاتر و اجرای صحنه ای، گفت: برای اجرای نمایش با مشکلات زیادی رو به رو هستیم اما با همکاری فرهنگسرای ارسباران ، توانستیم این بار این نمایش را در این مکان اجرا کنیم و از تمام دوستانی که دراین راه با ما همراه بودند، تشکر می کنم.
در ادامه شکر خدا گودرزی نویسنده، کارگردان ،بازیگر و مدرس تئاتر و سینما گفت: نمایش "مصاحبه" با تلاش محمدرضا فهمیزی و دوستانش اجرا می شود. کارگردان این  اثر  تلاشگر و علاقه‌مند به سینما تئاتر  و کار فرهنگی است و کارش را  صادقانه و دور از ادا و اطوار رایج  پیش برده  چون در حال حاضر بسیاری از کارها تصنعی است اما او و دوستانش در کنار هم یک کار فرهنگیِ صادقانه را به سرانجام رسانده اند.
وی در ادامه با اشاره به نمایشنامه "مصاحبه "گفت: این نمایشنامه کاری از نویسنده آمریکایی  "جویس کرول اوتس"  است . اوتس از نویسندگانی است که همیشه مورد تقدیر قرار گرفته و جایزه های مختلفی دریافت کرده است وهمیشه سعی کرده به نحوی کار کند که موضوعات اجتماعی جامعه آمریکایی را بیان کند . البته در کارهایش نقد اجتماعی  نیز دیده می شود.اوتس تنها جایزه ای که نگرفته ؛نوبل است و خودش معتقد است که نوبل را به کسی می دهند که شخصیت سیاسی داشته باشد و با وجود وضعیت و شرایط فعلی آمریکا جایزه نوبل به نویسندگان آمریکایی تعلق نمی گیرد .
گودرزی در پایان گفت: امیدوارم که شاهد رونق هر چه بیشتر تئاتر ونمایش در سالن های نمایشی باشیم.
این نمایش پیش از این  به مدت یک هفته درتالار ناصرخسرو اجرای عمومی داشت و این دومین اجرای عمومی این نمایش است.
نمایش «مصاحبه» تا11 اردیبشهت ماه  هر شب ساعت 20 در تالار نمایش فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می رود.




مطالب مرتبط

شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه
شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه

شکرخدا گودرزی در یادداشتی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را دیالوگی معرفی کرد برای این که وضعیت را از آنچه که اکنون هست به جلو ببرد و در جستجوی کمال مطلوب و روابط انسانی برای استعلای جامعه باشد.

|

گفت‌وگو با کارگردان «استخوان ماهی جادویی»

احسان مجیدی: زنگ خطر آثار کودک به صدا درآمده است
گفت‌وگو با کارگردان «استخوان ماهی جادویی»

احسان مجیدی: زنگ خطر آثار کودک به صدا درآمده است

احسان مجیدی، کارگردان «استخوان ماهی جادویی» با بیان اینکه نبود زیرساخت مناسب از نظر متن و سالن اجرا برای تولید تئاتر نوجوان یکی از مشکلات اساسی این عرصه است، از به صدا درآمدن زنگ خطر برای آثار کودک گفت.  

|

نظرات کاربران