در حال بارگذاری ...
5 و 6 اردیبهشت ماه در گالری مارکوف اجرا می شود

بر صحنه خوانی « خدای کشتار» به زبان فرانسوی

«گروه آباژور» نمایشنامه‌ خدای کشتار را به زبان فرانسوی و با بالانویس فارسی در تهران به روی صحنه خواهد برد.

به گزارش ایران تئاتر محمد علی مسجدی مدیر مسئول خانه هنر شیراز گفت : پس از اجرای موفق در تاریخ ٢۵ و ٢۶ بهمن ماه ٩٧ در مجموعه بامداد هنر شیراز و در تاریخ 16 اسفند ماه 97 در موسسه رنگاهنگ بوشهر ، «گروه آباژور» نمایشنامه‌ خدای کشتار را به زبان فرانسوی و با بالانویس فارسی در تهران به روی صحنه خواهد برد.
مسجدی با اشاره به اینکه اثر شناخته شده «یاسمینا رضا» به کارگردانی «پویا وکیل زاده» و حمایت سفارت فرانسه و خانه هنر شیراز ، در گالری مارکوف در تاریخ 5 و 6 اردیبهشت ماه 98 به شیوه « برصحنه خوانی » اجرا خواهد شد، افزود : در این اجرا ساحل وهابی ، شادی مشایخی ، پیام خرامش و پویا وکیل زاده به عنوان نقش خوان حضور خواهند داشت. آزیتا منتظری وظیفه ِ خواندن توضیح صحنه را بر عهده دارد و ندا آریانا به عنوان مسئول فنی گروه فعالیت می کند. افسانه شادایی به عنوان عکاس ، گروه را همراهی خواهد کرد.
 وی در معرفی اهداف و برنامه های این گروه افزود : گروه آباژور به سرپرستی پویا وکیل زاده و حمایت خانه هنر شیراز در مهرماه ٩٧ فعالیت خود را آغاز کرده است . هدف این گروه اجرا و پژوهش در حیطه اجرا در زمینه نمایشنامه های غیر فارسی زبان ( با تاکید بر نمایشنامه های فرانسوی ) می باشد. در فاز اول ، گروه آباژور بر آن شده است که نمایشنامه های نویسنده شهیر فرانسوی «یاسمینا رضا» را اجرا نماید. «خدای کشتار» اولین قدم گروه آباژور می باشد.
 خدای کشتار ، داستان دو زوج فرانسوی به ظاهر روشنفکر را روایت می کند که به علت دعوای پسرانشان گرد هم جمع شده اند تا مشکل را حل کنند ، اما خودشان بر سر مسائل مختلف و بعضاً پیش پا افتاده دچار مشکل می شوند و کارشان به بحث و جدل می‌کشد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران