در حال بارگذاری ...
حمید نیلی در جشن اردیبهشت تئاتر استان مرکزی:

انجمن هنرهای نمایشی صدای تئاتر استان‌هاست

جشن اردیبهشت تئاتر، به همت انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در فرهنگسرای آینه اراک برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر از استان مرکزی، پیش از آغاز مراسم، هنرمندان استان طوماری را خطاب به استاندار امضا کردند و خواهان حمایت از هنر تئاتر و ساخت یک سالن تخصصی اجرای نمایش در مرکز استان شدند.

حجت الاسلام دانشی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم گفت: هنر تئاتر، هنر فاخری است و دربردارنده بسیاری از هنرهاست. هنرمندان زیادی باید دست به دست هم بدهند تا یک تئاتر زیبا روی صحنه شکل بگیرد. هنرمندان تئاتر نزدیکترین ارتباط را با مخاطبان دارند.

دانشی همچنین از مسئولان استانی خواست تا از ساخت و تجهیز سالن‌های تئاتر حمایت کنند و اظهار کرد: سالن تئاتر با سالن همایش فرق دارد. اکثر سالن‌های استان که در آنها نمایش اجرا می شود سالن همایش هستند نه سالن تئاتر.

حجت الاسلام دانشی در پایان از صنایع استان مرکزی خواست همانطور که حامی ورزش هستند، حامی و اسپانسر هنر نیز باشند.

جواد روستایی، رئیس انجمن نمایش استان سخنران بعدی بود که ضمن گلایه از مرتضی سورانه، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک که در میانه مراسم سالن را ترک کرد، به تشریح فعالیت تئاتر استان مرکزی پرداخت. روستایی خبر از برپایی ۱۸۰ کارگاه آموزشی و اجرای ۸۴ نمایش صحنه‌ای و ۵۰ نمایش خیابانی در استان مرکزی، در سال گذشته داد.

روستایی همچنین از راه اندازی اپلیکیشن بهتام توسط انجمن هنرهای نمایشی استان گفت و افزود: بهتام سرواژه “بیوگرافی هنرمندان تئاتر استان مرکزی” است که از طریق این نرم افزار افراد می توانند به رزومه تمامی هنرمندان تئاتر استان دسترسی داشته باشند.

روستایی در ادامه از وضعیت نامطلوب حمایت‌ها گله کرد و گفت: در زمینه جشنواره‌های استانی احساس میکنم که کمترین بضاعت مالی برای استان ما در نظر گرفته می شود. ما برای دعوت داورهای دلخواه خود شدیدا با کمبود بودجه مواجه هستیم. می دانم که دست و بال انجمن هنرهای نمایشی ایران بسته است ولی می توانند برخی استان‌ها را مثل استان مرکزی که یکی از استان‌های قدرتمند در زمینه تئاتر است بیشتر حمایت کنند.

روستایی خطاب به حمید نیلی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، که مهمان ویژه مراسم بود گفت: باید به تجهیز سالن‌های نمایش استان کمک شود. سالن‌های اراک بسیار مشکل دارند ولی در شهرهای دیگر سالن‌ها نور و صدا هم ندارند.

وی خواستار نگاه ویژه به تجهیز سالن‌های نمایش استان شد و خطاب به نیلی گفت: شاید اصلا در حیطه وظایف انجمن هنرهای نمایشی نباشد ولی میدانم حضرتعالی می توانید از قدرت کلام خود استفاده کنید تا این اتفاق بیفتد. سه سال است جشنواره استانی در ساوه برگزار می شود، چون فقط ساوه بلک باکس دارد، درحالی که جشنواره استانی باید در مرکز استان برگزار شود.

حمید نیلی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز بعنوان مهمان ویژه مراسم، آخرین سخنران بود و گفت: واقعا خوشحال شدم که با وجود تمامی موانع و مشکلات دوستان تئاتری دورهم جمع شدند و سالنی به این عظمت را پر کردند و این امر نشان می دهد که حال تئاتر استان خیلی هم بد نیست. انجمن هنرهای نمایشی صدای تئاتر استان‌هاست و من حقیقتا بر این باورم که نیروی محرکه تئاتر، استان‌ها هستند.

نیلی در ادامه گفت: انجمن هنرهای نماشی وارد فعالیت‌های عمرانی نمی شود ولی ما تلاش می کنیم تا صدای شما را به مسئولان وزارتخانه برسانیم تا شهری مثل اراک که صاحب هنر تئاتر به این عظمت است فاقد بلک باکس و سالن تخصصی نباشد.

در پایان مراسم ضمن رونمایی از جدیدترین کتاب دکتر علی ایزدی و تجلیل از پیشکسوتان، افتخارآفرینان، حامیان و بازیگران کودک و نوجوان تئاتر استان، از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مرکزی که ۲۹ تا ۳۱ مرداد در ساوه برگزار می شود و پوستر اولین جشنواره تئاتر خیابانی دلیجان که ۵ تا ۷ تیر در دلیجان برگزار خواهد شد رونمایی شد.




مطالب مرتبط

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران