در حال بارگذاری ...
حمید نیلی در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

اهدای عروسک های نمایشی به کودکان سیل زده با هدف ایجاد شادابی و تقویت خلاقیت

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران که کارگروه اجرای طرح های فرهنگی برای همدردی و حمایت از کودکان مناطق سیل زده کشور را پیگیری می کند از اهدای عروسک های نمایشی به کودکان مناطق سیل زده خبر داد.

حمید نیلی ضمن تایید این خبر در باره اهداف و رویکردهای این طرح فرهنگی به ایران تئاتر گفت : این حرکت فرهنگی با هدف گذاری تاثیرات روحی و روانی روی کودکان سیل زده طراحی شده است. در این واقعه تلخ کودکان آسیب روحی و روانی بیشتری نسبت به بزرگسالان دیده اند و باید با فعالیت های فرهنگی ضمن ارایه هدیه ای جذاب به کودکان ، آنها را ترغیب به خلاقیت پردازی  با عروسک ها  و اجرای نمایش عروسکی کرد.

وی در ادامه تاکید کرد : برای اینکه کودکان بتوانند به سهولت با عروسک ها کار تئاتر انجام بدهند تعدادی زیادی عروسک انگشتی برای ارسال به مناطق مختلف سیل زده در استان های گلستان، خوزستان ، لرستان و سایر مناطق آماده کردیم. این عروسک‌ها با کمک و همیاری شرکت توسعه اراضی عباس آباد ساخته شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی درباره شیوه کار کودکان مناطق سیل زده با عروسک ها افزود: قرار است با کمک اعضای دفاتر استانی انجمن هنرهای نمایشی در شهرهای مربوطه آموزش های کوتاه مدت تئاتر به کودکان داده شود . همچنین از کار اجرا شده فیلم گرفته شود و فیلم های ارسالی از این تئاترها در سایت ایران تئاتر در معرض دید همه مردم قرار بگیرد. به هر حال این حرکت فرهنگی کار نو و متفاوتی است و در ضمن سرآغاز آشنایی این کودکان با هنرهای نمایشی است . در ضمن از فضای تلخ و سنگین اطرافشان دور می شوند.

 




مطالب مرتبط

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران