در حال بارگذاری ...
در تازه ترین رپرتوار گروه تئاتر آران

«اُپرای عروسکی خیام» از 11 اردیبهشت به صحنه می‌رود

«اُپرای عروسکی خیام» نهمین اثر از گروه تئاتر عروسکی آران به سرپرستی نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور اجرای مجدد خود را در قالب برنامه ی اجراهای تناوبی ( رپرتوار ) از ۱۱ الی ۲۰ اردیبهشت ۹۸ در سالن فردوسی ساعت ۱۹:۳۰ آغاز خواهد کرد .

به گزارش ایران تئاتر گروه تئاتر عروسکی آران در فروردین ماه و مقارن با روز عطار نیشابوری معلم کبیر معرفت و فضیلت و نگاه عاشقانه به جهان و انسان ، به خالق و مخلوق ، «اُپرای عروسکی عشق» را پس از اجراهای بهمن و اسفندماه 1397 به روی صحنه برد و این اپرا را به ساحت او تقدیم کرد .
بهروز غریب پور نویسنده، طراح و کارگردان و بنیانگذار این گروه که عنوان شهروندی و نشان فیروزه ای نیشابور را به خاطر اجرای «اُپرای عروسکی خیام» دریافت کرده است ، از یازدهم اردیبهشت ماه «اُپرای عروسکی خیام»را نخست در تالار فردوسی و محل دائمی اجراهای گروه تئاتر عروسکی آران و با حمایت بنیاد فرهنگی فرهنگی رودکی و سپس در کشور رومانی و به دعوت "جشنواره ی سی بی یو" یکی از معدود جشنواره های بزرگ تئاتر جهان به اجرا در خواهد آورد . به همین دلیل مدت اجراهای این اُپرا که هر روز رأس ساعت 19:30 در تالار فردوسی به اجرا در می آورد ،کوتاه و در بازه ی زمانی آماده سازی مقدمات سفر و انجام آن امکان تمدید اجرا را ندارد.
شایان ذکر است ،که بلیت های این اپرا در سایت تیوال که تنها محل فروش و همچنین پیوند میان بهروز غریب پور و مخاطبان بزرگوار آثار گروه تئاتر عروسکی آران است به فروش می‌رسد .
اُپرای عروسکی خیام که تولید آن بالغ بر سه سال طول کشیده ، بهروز غریب پور در این اثر نمایشی، اندیشه‌ها و بخش‌هایی از زندگی حکیم عمر خیام را دستمایه قرار داده تا ضمن معرفی هرچه بهتر و بیش‌تر این عالم برجسته جهان اسلام، به رفع برخی تناقض‌ها و سؤتعبیرهایی که سال‌هاست در اذهان عمومی و دوست‌ داران خیام شکل گرفته بپردازد.این اثر درسال 96 تولید و به روی صحنه رفت .
محمد معتمدی ، وحید تاج ، رها یوسفی ، اسحاق انور و حامد فقیهی و بسیاری از آواگران ارزشمند دیگر نقشهای مختلف این اپرا را اجرا کرده اند .آهنگسازی این اثر توسط امیر بهزاد و رهبرارکستر آن در لندن توسط فرنوش بهزاد انجام شده است.




نظرات کاربران