در حال بارگذاری ...
از سوی انجمن نمایشگران عروسکی

جایزه‌ای با عنوان «بهروز غریب پور» در هفته بزرگداشت تئاتر رونمایی شد

انجمن نمایشگران عروسکی، به پیشنهاد یکی از هنرمندان تئاتر کشور، و پس از رایزنی با صاحبنظران و کسب اجازه از استاد بهروز غریب پور ؛ و به منظور تشویق و ترویج تشکیل و دوام فعالیت گروه های منسجم تئاتر عروسکی، طراحی و اجرای " جایزه استاد بهروز غریب پور" را به تصویب رساند ودر هفته ی تئاتر رونمایی کرد .

به گزارش ایران تئاتر از سوی انجمن نمایشگران عروسکی جایزه‌ای با عنوان «بهروز غریب‌پور» با طراحی و ساخت علی پاکدست و با هدف  تشویق گروه‌های نمایشی که سال‌ها در ارایه آثار عروسکی با سبک و شیوه مخصوص خودشان کوشا بوده‌اند در هفته تئاتر رونمایی شد .

متن بیانیه انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر ایران به شرح ذیل می باشد :
بی تردید یکی از عوامل مهم تداوم فعالیت، امنیت شغلی، شکوفایی و تبادل سازنده توانایی های هنرمندان تئاتر،
تشکیل گروه های تئاتری منسجم، با برنامه، همراه با ترسیم افق روشن فعالیت ها و تداوم باور به توانمندی گروهی است.
گروه هایی که نه بر اساس شوری هیجانی و فروکاهنده، که برمبنای تعقل و باورمندی تشکیل می شوند.
گروه هایی که نه براساس نیاز و منفعت طلبی فردی و مقطعی، که برمبنای منافع جمعی و با نگاهی مبتنی بر برنامه ریزی روشن، در جهت تعالی و شکوفایی تئاتر تشکیل می شوند.
گروه هایی که اعضای آن با عشق و جدیت، تمام ظرفیت ها و توان خود را در جهت ارتقای محتوایی و تکنیکی آثار تولیدی به کار می برند و یقین دارند که در سایه " کار گروهی، منافع جمعی، و کسب شهرت و اعتبار گروه " به رفاه و منفعت فردی خواهند رسید.
انجمن نمایشگران عروسکی ایران افتخار دارد که هنرمندی بزرگ و مدیری موفق با سابقه درخشان در عرصه مدیریت هنری ایران عزیز را در جمع صمیمانه خود دارد. کسی که در عرصه مدیریت هنری یادگارهایی ماندگار چون فرهنگسرای یهمن و خانه هنرمندان را به جا گذاشته و در عرصه هنر عروسکی الگوساز تشکیل یکی از پابرجاترین و فعالترین گروه های تاتر عروسکی است:
چهره نام آشنای بهروز غریب پور و گروه موفق آران...
گروهی که با تلاش فراوان و غلبه بر موانع بیشمار، توانسته است محل استقرار و سالن اجرای اختصاصی داشته باشد و به مدت 15 سال با دل وجان به تولید آثار ارزشمند نمایش عروسکی بپردازد.
انجمن نمایشگران عروسکی، به پیشنهاد یکی از هنرمندان تئاتر کشور، و پس از رایزنی با صاحبنظران، و کسب اجازه از استاد بهروز غریب پور ؛ و به منظور تشویق و ترویج تشکیل و دوام فعالیت گروه های منسجم تئاتر عروسکی، طراحی و اجرای " جایزه ی استاد بهروز غریب پور" را به تصویب رساند.
این جایزه که از سال آینده به گروه های منسجم و پرسابقه نمایشگران عروسکس اهدا خواهد شد، شامل لوح گرامیداشت و تندیسی ماندگار خواهد بود.
انجمن به منظور حفظ اعتبار و جایگاه جایزه فوق، با کسب نظرات علاقمندان و صاحبنظران هنرهای نمایشی، نسبت به تهیه آیین نامه تخصصی نحوه اعتبارسنجی و اهدای جایزه اقدام و تا پایان خردادماه 1396 آیین نامه را برای جلب نظر و مشارکت کلیه گروه های نمایشی عروسکی منتشر خواهد کرد.

هیات مدیره ی انجمن تئاتر عروسکی در جشن نمایشگران عروسکی در هفته ی تئاتر با خوانش متنی با حضور بهروز غریب پور از این جایزه رونمایی کرد : مخلوق تفکر، اراده و آفرینشی هم سو با تکیه بر قواعد و قانونمندی های سازنده میباشد. گروه در تاتر از مهمترین فاکتورهای ساخت و ارتقای یک اثر نمایشی است ، زیرا تعهد گروهی و قانون مندی ، نظم و تفکر مشترک را به دنبال دارد .
از این رو انجمن نمایشگران عروسکی در نظر دارد با هدف  تشویق گروههای نمایشی که سالها در ارایه آثار عروسکی با سبک و شیوه ی مخصوص خودشان کوشا بوده اند و به احترام سال ها فعالیت مستمر و با کیفیت گروه "آران" هر ساله جایزه ای تحت عنوان " استاد بهروز غریب پور" به گروه های فعال نمایش عروسکی اهدا کند.
اولین گروه نمایش عروسکی منتخب در اردیبهشت سال ١٣٩٩ در جشن نمایشگران عروسکی در هفته تاتر بوسیله ی این انجمن معرفی خواهد شد.
در همین راستا از گروه های محترم نمایش عروسکی تقاضا داریم با ثبت و تکمیل فرم "گروه های انجمن نمایشگران عروسکی خانه تاتر" امکان بررسی و پیگیری فعالیت گروهیتان را فراهم آورید.

 




نظرات کاربران