در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

16 نمایش درمیانه اردیبهشت

ایران تئاتر: در دومین ماه از سال نمایش های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در روزهای اواسط اردیبهشت ۹۸ میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در دومین ماه سال 98 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «ادامه دارد»، «حذف به قرینه معنوی» و «اپرای عروسکی خیام» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در نیمه اردیبهشت ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

عباسی در حافظ

نمایش «پروانه و یوغ» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی جواد محمدپور ساعت 21:15 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش حمید رحیمی، مرضیه موسوی، محسن قزل سوفلو، جلال محبی، فاطمه عباسی، مهیار قزل سوفلو، نگار سلحشور، آتوسا زرین پور، سپیده پروانه، حسام الدین سیادت، مهرداد امانی، فاطمه محمد امیری، امیر پاشا عبدی و میلاد صفوی بازی می‌کنند. در خلاصه آمده: این نمایش دغدغه‌ها، ذهنیات، کابوس‌ها و رویاهای (ونسان ونگوگ) نقاش شوریده ی هلندی، را دست مایه خود قرار داده و سعی در به تصویر کشیدن ذهن پر تلاطم او در طول زندگی پر فراز و نشیب و غم‌انگیز او را دارد. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «هفت دقیقه» نوشته استفانو ماسینی و کارگردانی آرش عباسی ساعت 19 در تالار حافظ به صحنه می‌رود. در این نمایش الهام احمدی، زهرا اکبری، نرگس پویا، حمیده جعفری، نرگس هزاره، هانیه هاشمی، سمیه علیزاده، نسرین حیدری و حوا خلیلی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

غریب‌پور در فردوسی

«اپرای عروسکی خیام» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور ساعت 19:30 در تالار فردوسی به صحنه می‌رود. آواگران این اپرا محمد معتمدی، اسحاق انور، وحید تاج، رها یوسفی، مهدی امامی، مهرداد ناصحی، حامد فقیهی، محمد فرزین ذوالقدر، شاهو عندلیبی، پیام رضایی، بهرنگ عجم، هادی فیض آبادی، رحمان تک دهقان، روشنک کی منش، سارا زارع، فربد خانی زاده و اسماعیل الله دادیان هستند. بهای بلیط این نمایش 120 دقیقه‌ای 50 هزار تومان است.

 

دو نمایش در سنگلج

نمایش «بیله دیگ بیله چغندر» به نویسندگی داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی منیژه داوری ساعت 20:30 در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود. در این نمایش امیر حسین انصافی، محسن قصری، امیر محمد انصافی، کوروش رخشنده پی، الهه پور جمشید، آساره هداوند و امیر پارسی بازی می کنند. بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «راز قتل آخر» به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. در این نمایش  میلاد تفرشی، مهدی کمیلی، کوروش رخشنده‌پی، آنا ذرشین، شیرین امامی، محسن میرهاشمی، مهدی ابراهیمی، حامد پیراسته و کسرا ریاحی وفا ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش راز نقل آخر داستان دلدادگی فرزند یکی از کشته‌شدگان مشروطه به شاهزاده‌ای قجری است. این جوان عاشق که نیت دارد انتقام خون پدرش را از دربار محمدعلی شاه بستاند میان دوراهی دلدادگی و انتقام گرفتار می‌شود. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30 هزار تومان است.

 

ایرانشهر میزبان 4 نمایش

نمایش «یک ساعت آرامش» به نویسندگی فلوریان زلر و کارگردانی سید جواد روشن ساعت 19:45 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش  امیر مهدی ژوله، معصومه کریمی، مهدی ذاکر حسینی، ارسطو خوش رزم، وحید نفر، الهه شه پرست و ابوذر ساعدی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: میشل بعد از مدت ها صفحه موسیقی مورد علاقه اش را پیدا کرده و حالا تصمیم دارد در یک روز تعطیل و در یک ساعت با آرامش به آن گوش کند. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 50 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «آلفرد» نوشته پاسکال نوواکی و کارگردانی هادی عامل ساعت 21:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش پوریا پورسرخ، نادر فلاح، مونا کرمی و رابعه اسکویی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مردی تصمیم به خودکشی دارد که در آخرین لحظات، جنی از بطری بیرون می آید و تلاش می کند تا او را از این کار منصرف کند. بهای بلیط این نمایش 30، 40، 50 و 60 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «غلامرضا لبخندی» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج ساعت 19:15  در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش تینو صالحی، بهروز پناهنده، الهام شعبانی، غزاله جزایری، لبخند بدیعی، رضا بهرامی، حمید ملاحسینی، سمیه برجی، نجلا نظریان و مسعود انتظاری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: ٢٢ سال پیش غلامرضا خوشرو معروف به خفاش شب شروع به قتل های زنجیره ای می‌کند. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه ای 35 و 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «اکوان دیو» به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله‌زاده ساعت 21 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش سروش طاهری، مانلی حسین پور، احمد داودی، فرشاد مجرب، مصطفی زندی، بهراد محمدی، یاسمن جعفری، عاطفه غضنفری، احسان سخی، شقایق مهاجر، فاطمه گوشه، پویا فراهانی، پانته آ احمدخان، آیلار شجری، آیناز شجری، احسان خان محمدی، شهاب بهرامی، مریم خادمی و مبینا فرهت ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: توی یک شب سرد زمستونی فردوسی تصمیم می‌گیره منظومه عاشقانه بیژن و منیژه رو بنویسه، که اتفاقی اونو دچار چالش‌های زیادی می‌کنه. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 40 هزار تومان است.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «حذف به قرینه معنوی» به نویسندگی و کارگردانی کتایون لطیف ساعت 19 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش صادق برقعی، بی‌تا عزیزاقلی، مریم گرجی، کتایون لطیف و سینا بیضاوی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: در مسیر سیاره‌ شیتو، در وضعیت جاذبه‌ی صفر، نتایج اعلام شد: شکستِ محض. هاراگیری ناگزیر است. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش«ادامه دارد» به نویسندگی مهدیه حسینی و کارگردانی فرهاد خوشه ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش میلاد اکبرنژاد، مهتا پناهی و رازگل معتمدی ایفای نقش می کنند. در خلاصه این نمایش آمده: زن و مردی در آپارتمانی روایتگر رابطه ای هستد که به مرور روشن خواهد شد. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است

 

تالار مولوی و سه نمایش

نمایش «من یک موجود بلوتوثی ام به من نگاه نکنید» نوشته محمد رضایی‌راد و با هدایت افسانه ماهیان ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش شقایق سرسختی، نیلوفر عبدالصمد، مهسا جوادی، مارال جعفر قلی زاده، نازگل محمدی، پوریا رستمی، امیر محمد عیسی زاده، محمد مهدی لرستانی، مهدی صفرزاده خانیکی و محمد معروفی بازی می‌کنند. تولید این نمایش خروجی یک کارگاه آموزشی تتاتر با دانشجویان است با نمایشنامه ای از محمد رضایی راد که با توجه به تم و نوع نگارش نمایشنامه بهترین چالش هم به لحاظ بازیگری و هم به لحاظ مضمونی برای گروه اجرا در برخورد با مخاطب می‌باشد. در جهان تکنولوژی هر لحظه پدیده ایی زاییده می‌شود، شاید قبل‌تر و یا بعد از زاییده شدن بلوتوث بود که انسان ها خود را مجاز دانستند تا خطرناک تر و هولناک تر به حریم و خلوت دیگران تجاوز و تعرض کنند. در این اجرا چشم ها سرزنش می‌شوند زیرا که همواره چشم است که نگاه می‌کند و نگاه است که گناه می‌کند. نگاه و گناه بی هیچ کنترلی در جهان تکنولوژی همچون ویروسی خطرناک در حال انتشار است. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.(با توجه به شیوه اجرایی این نمایش تمامی بلیت‌ها بدون صندلی و مخاطبان به صورت ایستاده خواهند بود.)

 

نمایش «کار هنرپیشه روی خود» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری نادر خوشبخت ساعت 20:15 در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود. در خلاصه نمایش آمده: یک ساعت از زندگی یک بازیگر در یک موقعیت خاص در خانه اش حوالی غروب. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «زندگی در تئاتر» نوشته دیوید ممت و کارگردانی احمد دامیار ساعت 19 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش حنیف سلطانی سروستانی و سروش عباسی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

دو نمایش در تالار محراب

نمایش «آمیگدال» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی بستان پیرا ساعت 20 در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش نسیبه جمشیدی شاهرودی، امید لطفی پور، مینا محمدیان فر، پریسا دولتی و امین حاجبی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «خونمون تماشاخونست» به نویسندگی امیرحسین انصافی و کارگردانی ریحانه باغبادی ساعت 18:30 در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش امیرحسین انصافی و مینا مقامی زاده ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: داستان یک آقای مطرب را روایت می‌کند که بازنشسته شده است و همسرش خانم عروسک‌گردان همراه او شده و طی اتفاقاتی برای یک ساعت به منزل قدیمی شان برمی‌گردند ودر لابه‌لای خاطره بازی‌هایشان در منزل قدیمی دنبال بک جواب برای اثبات حقیقت پدر و مادر بودنشان به فرزندشان هستند برای همین... بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 




نظرات کاربران