در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه

فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاترکهگیلویه و بویراحمد منتشر شد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگلویه و بویراحمد با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، سی و یکمین جشنواره تئاتر استان را با هدف ارتقاء سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی و تاکید بر لزوم اجرای عمومی تئاتر برگزار می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر از کهگیلویه و بویراحمد، فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 98 از سوی دبیرخانه جشنواره در بخش مسابقه صحنه ای برای برگزاری در نیمه اول آبانماه 98 منتشر شد.

رضا گشتاسب دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30 دوره از برگزاری جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد را پشت سر گذاشتیم و در آستانه ی برگزاری سی و یکمین جشنواره هستیم. در این سی دوره تجربیات ارزشمندی از سر گذرانده ایم که امید داریم فراموشی باعث نشده باشد آگاهی، لذات و سختی های مترتب بر آن را از یاد برده باشیم و از این رهیافت نتوانیم تجربه ای نو خلق کنیم.

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: حضورتان نشان داده که از سختی ها تجربه ای ساخته اید برای ماندن و به اشتراک گذاشتن دغدغه های انسانی. تئاتر برای برقراری ارتباط با تماشاگر نیاز به آفرینشی تازه و تجربه ای منحصر به فرد از روایتی اندیشه بنیان دارد تا مخاطب بتواند لذت کشف آگاهی را با بازساخت تجربه ای شخصی به دست آورد. این تئاتر محصولی است مشترک از دغدغه ی تولید کننده و احترامِ معطوف به تماشاگر. برای تولید چنین اثری تلاش کنیم و برای چنین تلاشی هر قدممان را با آگاهی و دانش بر داریم.

گشتاسب افزود: در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان برای همه ی هنرمندان تئاتر استان که قدمی برای بزرگی این تئاتر بر می دارند به احترام می ایستیم و کلاه از سر بر می داریم.

در بخش محورها و اولویت های سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است: پرداختن به شعار "رونق ملی" با امکانات تئاتر و جنبه های نوین نمایشی، توجه به بستر بومی، بافت و اقلیم و زندگی شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد، نگاه نو به تاریخ، فرهنگ، افسانه ها و باورها در جغرافیای استان، توجه به زمینه های فرهنگ ایرانی- اسلامی و بهره گیری از مضامین ملی و دفاع مقدس، باز نمود تجربه ی شخصی در روایت گری به منظور ساختن دنیایی تازه در تئاتر و توجه به دغدغه ها و مسائل مبتلا به انسان امروز .

در بخش دیگری از فراخوان در خصوص اجرای عمومی آثار نمایشی متقاضی حضور در جشنواره آمده است: جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد صرفاً به آثار نمایشی تولید شده هنرمندان تئاتر کهگیلویه و بویراحمد که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده است تعلق دارد.  نمایش هایی که از پایان سی امین دوره جشنواره تئاتر استان تا ده روز  پیش از شروع بازبینی های این دوره از جشنواره آثار خود را با مجوز « شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر » استان/شهرستان، تولید کرده و حداقل پنج اجرای عمومی در شهرستان خود داشته اند، در صورت درج اطلاعات آثار نمایشی در زمان مقرر با ذکر تاریخ اجرای عمومی آن اثر در پورتال استانی « تئاتر کهگیلویه و بویراحمد» می توانند متقاضی حضور در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان باشند.

همچنین در این فراخوان آمده است: گروه های متقاضی حضور در جشنواره تئاتر استانی می بایست فرم درخواست حضور در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان که به پیوست فراخوان است را تکمیل نموده، کارگردانان محترم هنگام تحویل فرم درخواست حضور، فایل word متن نمایشی به همراه یک نسخه از متن خود را جهت آرشیو به دبیرخانه دائمی تئاتر استان تحویل نمایند. نمایش های ارائه شده نباید توسط همان گروه(کارگردان و بازیگران) در هیچ جشنواره ای شرکت کرده باشند و ارائه مجوز کتبی نویسنده به هنگام ارسال فرم درخواست حضور الزامی است. درخواست های بدون مجوز ترتیب اثر داده نمی شود.

کلیه متون ارائه شده جهت حضور در جشنواره استانی باید ایرانی باشند. ارائه آثار بر اساس متون اقتباسی (آداپته ایرانی شده) با ذکر دقیق نام صاحب اصلی اثر و نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده یا ناشر و مترجم به صورتی که حقوق معنوی و مادی صاحب اثر حفظ شود امکان پذیر می باشد.

طبق مفاد این فراخوان ستاد برگزاری جشنواره مسئولیتی در زمینه ساخت و ساز دکور، دوخت لباس، چاپ مواد تبلیغی نمایش ها، آکسسوار و مکان تمرین نمایش ندارد اما قسمتی از هزینه های مترتب بر تولید و اجرا را در قالب کمک هزینه بر اساس ضوابط پرداخت کمک هزینه  ها به آثار راه یافته به سی و یکمین جشنواره تئاتر استان پرداخت خواهد کرد. امید است گروهها در زمان اجراهای عمومی خود برای حضور در این دوره از جشنواره،  به اقتصاد هنر و درآمدزایی از اثر تولیدی خود توجه ویژه ای داشته باشند.

گروه نمایشی موظف است در حین اجراهای عمومی اقدام به ضبط اثر خود کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید. لازم به ذکر است کارگردان باید نسبت به کیفیت تصویر و صدای واضح نسبت به تصویربرداری اثر خود حساسیت لازم را داشته باشد.

طبق گاه شمار فراخوان آخرین مهلت ارسال مدارک آخرین مهلت ارسال مدارک و پایان اجراهای عمومی 20 شهریور 1398می باشد.

گروه های نمایشی متقاضی می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در یاسوج – میدان معلم – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد طبقه چهارم، دبیرخانه دائمی تئاتر، دبیرخانه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09176612287 و 09177410768 تماس حاصل نمایند.

متن فراخوان از پایان این خبر قابل دریافت است.




مطالب مرتبط

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است
گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است

رضا صابری، کارگردان و نویسنده پیشکسوت، با بیان اینکه مشکل نمایشنامه‌‌نویسی در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها، به یک اپیدمی تبدیل شده است، مرزهای ایجاد شده بین تئاتر استان با تئاتر تهران را بلای جان فعالان این عرصه دانست و از لزوم حذف آن گفت.

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

سی‌وپنجمین دوره جشنواره‌های تئاتر استان‌ها در تبریز با حضور هنرمندان آذربایجان شرقی، در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی آغاز شد و ۳۲ جشنواره استانی با حضور ۴۰۰ نمایش و هزاران هنرمند از سراسر کشور از ۶ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران