در حال بارگذاری ...
از سوی دفتر پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری

نمایشنامه های منتخب چهار فصل تئاتر ایران معرفی شدند

۶ نمایشنامه نهایی از دورِ نوین پروژه ملی چهار فصل تئاتر ایران معرفی شدند.

به گزارش ایران تئاتر، دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به سرپرستی ایوب آقاخانی پس از اتمام بخش‌های مختلف زمان‌بندی شده فصل اول از دورِ نوین پروژه جامع ملی چهار فصل تئاتر ایران با عنوان «ایران در بستر تاریخ» و تجمیع آرای اعضای هیئت علمی این فصل، با بررسی نسخه‌های نهایی ۱۱ نمایشنامه خروجی فصل، تعداد ۶ نمایشنامه برای تولید و چاپ انتخاب شدند.
هیئت داوران این پروژه شامل حسین پاکدل، شهرام زرگر و فرهاد امینی هستند.
نمایشنامه‌های منتخب شامل «صدای ما سفید است» از عارف مهتاب از شهر اردبیل، «دستکش‌های قرمز»، امیرحسین طاهری از کرمان، «تماشاخانه‌ای در فیشرآباد» به قلم سروش باری از مازندران، «بی‌مصرف‌ها» به قلم سعید بادینی از سیستان و بلوچستان و «عمه خانم» به قلم اباذر محمدحسنی از خوزستان هستند.
قرار بر این است که نمایشنامه‌های انتخابی برای چاپ به صورت مستقل یا در قالب مجموعه به انتشارات سوره مهر معرفی شوند.
مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری دوره جدید پروژه جامع ملی نمایشنامه‌نویسی «چهار فصل تئاتر ایران» را به دبیری ایوب آقاخانی به‌منظور تقویت بنیه نمایشنامه‌نویسی کشور در پاییز ۱۳۹۷ برگزار کرد.
این پروژه که چهار سال متوالی با مدیریت ایوب آقاخانی در سال‌های ۸۷ تا ۹۱ موفقیت‌هایی را کسب کرده بود، بار دیگر کار خود را آغاز کرده است. پیش از این از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شد و این‌بار در حوزه هنری از سوی مرکز هنرهای نمایشی این نهاد برگزار می‌شود. کارگاه‌های این فصل از پروژه چهارفصل، پاییز ۱۳۹۷ در حوزه هنری تهران برگزار شد.
ابتدا قرار بود دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با یاری امور استان‌های آن مرکز و انتشارات سوره‌ مهر آثار منتخب و چاپ‌شده به تمام رویدادهای نمایشی خُرد و کلانِ کشور را معرفی کند تا این آثار در قامتی اجرایی به مخاطبان علاقه‌مند ارائه شود و الان این اتفاق در حال انجام است.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران