در حال بارگذاری ...
رویا افشار پس از تماشای نمایش «آپرکات»:

جامعه‌شناسان مسائل روز جامعه را در آثار کارگردانان جوان دنبال کنند

رویا افشار، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون پس از تماشای نمایش «آپرکات» گفت: از جامعه‌شناسان تقاضا می‌کنم تئاترهای روی صحنه را ببینند. هنرمندان تئاتر امروز، مسائل روز جامعه را بررسی می‌کنند. دیدن مسائل روز و نگاه‌کردن به آنها از چشم جوانان شاید راه حل‌های درست‌تری به ما ارائه بدهد.

به گزارش ایران تئاتر، رویا افشار، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون پس از آن‌که به تماشای نمایش «آپرکات» نشسته بود، در پایان اجرای این اثر گفت:نمایش «آپرکات» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلی‌پور، اثری دارای فکر و اندیشه است. سوژه و موضوع نمایشنامه بسیار مهم است. این نمایش مسائل مهم بسیاری را مانند فقر جامعه، بیکاری، مهاجرت در زمان کوتاهی بررسی و با زبان طنز در مورد اتفاق‌های ناگواری صحبت کرده است که برای برخی می‌افتد و معلوم نیست چرا و چگونه رخ می‌دهد؛ درست مثل کِرمی که در سیبی نهان شده و وقتی سیب را نابود می‌کند ما تازه متوجه آن می‌شویم.

این بازیگر با ابراز خرسندی از حضور بهروز بقایی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون،که پس از ده سال دوباره بر صحنه تئاتر ایفای نقش میکند، افزود: بیش از هرچیز بسیار لذت بردم که پس از سال‌ها بار دیگر بهروز بقایی را روی صحنه دیدم.

افشار ضمن دعوت از جامعه‌شناسان و سیاست‌گذاران برای دیدن این نمایش گفت: همچنان پس از گذشت 40 سال باز هم از جامعه‌شناسان تقاضا می‌کنم تئاترهای روی صحنه را ببینند. این روش بسیار بهتر از آنست که در خانه موضوعات اجتماعی را نقد و بررسی بکنیم.

او اضافه کرد: هنرمندان تئاتر امروز، مسائل روز جامعه را بررسی می‌کنند. دیدن مسائل روز از چشم جوانان شاید به ما راه حل‌های درست‌تری ارائه بدهد.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون با تاکید بر این‌که نمایش آپرکات نگاه جامعه‌شناسانه به مسائل روز جامعه دارد، تاکید کرد: نمایش «آپرکات» از درون‌مایه طنز قوی برخوردار است.کارگردان «آپرکات» اشتیاق زیادی به مسائلی دارد که در بستر اجتماع روی می‌دهد؛ مسائلی که شاید سطحی شده باشند و کسی حوصله بررسی و رفع آنها را نداشته باشد اما همچنان موضوعات ریشه‌ای هستند و باید برطرف بشوند.

گفتنی است نمایش «آپرکات» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلی‌پور و بازیگری بهروز بقایی، فرشته فرشاد، عماد عابدی، فریناز صراف و تهیه‌کنندگی نشر آواژ تا 13 خرداد به مدت 95 دقیقه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. منوچهر والی‌زاده و زهرا داوودنژاد در مقام صداپیشه با این نمایش همکاری دارند.

در خلاصه‌داستان نمایش آمده:«تو راند آخر، با یه آپرکات گذاشتم تو فکِ زندگی. الان پهن شده کفِ زمین. من دیگه وا می‌سَم کنجِ رینگ به شمارش داور گوش می‌دم».

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند جهت رزرو بلیت به سایت تیوال https://www.tiwall.com/p/uppercut مراجعه بکنند یا برای هماهنگی با شماره ۰۹۳۰۴۹۶۱۹۵۱ تماس بگیرند.




نظرات کاربران