در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

18 نمایش در هفته آخر اردیبهشت

ایران تئاتر: در دومین ماه از سال نمایش های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در روزهای پایانی اردیبهشت ۹۸ میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در دومین ماه سال 98 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «شهر ما»، «لانه خرگوش» و «کمیته نان» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در روزهای پایانی اردیبهشت ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

4 نمایش جدید در تئاتر شهر

نمایش «چیزهای سرد» به نویسندگی و کارگردانی رامین اکبری ساعت 19 در سالن سایه تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش حمیدرضا بداغی، مژده دایی، آوا شریفی، سیما صادقی، احسان قره داغی، سعید نادری، علی نورانی و نغمه معنوی بازی می‌کنند. در خلاصه آمده: خانواده‌ای در حال برگزاری مراسم مرگ مادرشان هستند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «لانه خرگوش» نوشته دیوید لیندزی ابر و کارگردانی مهدی صباغی ساعت 20:45 در سالن سایه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش معصومه رحمانی، شیرین اسماعیلی، مهدی صباغی، مهدیه کوهستان و مانی رحمانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: اون کل زندگیت رو گرفته، می‌تونی ببخشی؟ بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «کمیته نان» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج ساعت 18:30 در تالار قشقایی تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش الهام شعبانی، ارسطو خوش رزم، غزاله جزایری، شاهو رستمی، لبخند بدیعی و سعید احمدی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مرده سنگ و زنده برف، گریه نکن آب می شی. ما که هنوز نمی دونم چه بلایی سر کولبرای گم شده اومده. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «مده‌آ» نوشته مسعود سمیعی و کارگردانی علی اصغر راسخ‌راد ساعت 20:45 در سالن قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش ماندانا عبقری، علیرضا دهقانی و مینو نوبهاری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش که براساس مده‌آ اوریپید است؛ آمده: مریم و همسرش در حال تمرین نمایش مده آ هستند مریم نقش مده آ را بازی میکند و همسرش نیز کارگردان است و سارا دختر جوانی که دانشجوی کارگردان است نقش دایه را بازی میکند اما در این میان کارگردان تعلق خاطری به سارا دارد. مریم که نقش مده را بازی میکند و از این رابطه باخبر میشود در یک جریان موازی با شخصیت اصلی نمایش قرار میگیرد و پایان نمایش رابه شیوه خودش رقم میزند. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

آنتیگونه در حافظ

نمایش «آنتیگونه» به نویسندگی سوفوکل و کارگردانی احسان خیرمند ساعت 21:30 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش عدنان محمدی پور، ستایش زینلی، علیرضا امین عطائی، کیانا امین عطایی و حامد مهدی نژاد بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: پولونیکس و اتئوکلس در جنگی بر سر به دست آوردن قدرت کشته می ‌شوند. کرئون پادشاه شهر تب دستور می‌دهد پولونیکس به خاطر بی‌احترامی به قوانین شهر دفن نشود اما آنتیگونه خواهر پولونیکس طبق فرمان خدایان برادرش را به خاک می‌سپارد و این باعث شوربختی آنتیگونه می‌شود. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 40 هزار تومان می‌باشد.

 

دو نمایش در سنگلج

نمایش «بیله دیگ بیله چغندر» به نویسندگی داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی منیژه داوری ساعت 20:30 در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود. در این نمایش امیر حسین انصافی، محسن قصری، امیر محمد انصافی، کوروش رخشنده پی، الهه پور جمشید، آساره هداوند و امیر پارسی بازی می کنند. بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «راز نقل آخر» به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. در این نمایش  میلاد تفرشی، مهدی کمیلی، کوروش رخشنده‌پی، آنا ذرشین، شیرین امامی، محسن میرهاشمی، مهدی ابراهیمی، حامد پیراسته و کسرا ریاحی وفا ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش راز نقل آخر داستان دلدادگی فرزند یکی از کشته‌شدگان مشروطه به شاهزاده‌ای قجری است. این جوان عاشق که نیت دارد انتقام خون پدرش را از دربار محمدعلی شاه بستاند میان دوراهی دلدادگی و انتقام گرفتار می‌شود. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30 هزار تومان است.

 

ایرانشهر میزبان 4 نمایش

نمایش «خون به‌پا می‌شود» به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی مسعود طیبی ساعت 19:15 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش خسرو شهراز، ندا مقصودی، امین طباطبایی، ایمان اشراقی، وحید جباری، ناصر رحیمی، پانیذ خوش نیک، ایمان میرهاشمی، علیرضا قیدری، بابک محمودزاده و کامران حاجی علی اکبر (پارسا) بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 40 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «تراس» نوشته ژان کلود کری یر و کارگردانی مسعود کرامتی ساعت 21:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش مونا فرجاد، احمد ساعتچیان، رویا میرعلمی، فریده سپاه منصور، سید جواد یحیوی، امیررضا دلاوری و مسعود کرامتی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مردی تصمیم به خودکشی دارد که در آخرین لحظات، جنی از بطری بیرون می آید و تلاش می کند تا او را از این کار منصرف کند. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه‌ای 30، 40 و 50 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «مار بازی» به نویسندگی صحرا فتحی و کارگردانی سعید دشتی ساعت 20  در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش کامبیز دیر باز و بهاره رهنما بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه ای 30، 40، 50 و 60 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «شهرما» به نویسندگی تورنتون وایلدر و کارگردانی محمدحسن معجونی ساعت 21:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش  کیارش دادگر، حسین امیدی، سوگل کلابی، مرسده ایزددوست، سما رجبی، آوا شریفی، مهدی ابوحمزه، عباس صابری، امیرحسین گمنام، افشین وزیرزاده، مهشید آقاخانی، هاله پورقدیمی، لیلا اکبری، داران آرمان، پریسا طهماسب، یاسمن دهقانی، ملینا جوهری، مهدی باقرکنی، مریم زارعی، رضا سامانی، بهشاد رسولی، سپهر جاویدان، سحر علیرضایی، هدی بهمن‌اف، فرزین مقدسی، علی قانعی، سیاوش البخشی نائینی، افشین تمدن، مریم محمودی منش، علی بیک‌زاده، شیما بهرمن، علی شهدادی، پردیس رضاپوری، صبا پویشمن و بهار شعربافی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شهر ما داستان زندگی روزمره ی مردم گروورز کورنرز هست که مقاطع مختلف زمانی در سه پرده به نمایش در می آید. بهای بلیط این نمایش 40 هزار تومان است.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «حذف به قرینه معنوی» به نویسندگی و کارگردانی کتایون لطیف ساعت 19 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش صادق برقعی، بی‌تا عزیزاقلی، مریم گرجی، کتایون لطیف و سینا بیضاوی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: در مسیر سیاره‌ شیتو، در وضعیت جاذبه‌ی صفر، نتایج اعلام شد: شکستِ محض. هاراگیری ناگزیر است. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش«ادامه دارد» به نویسندگی مهدیه حسینی و کارگردانی فرهاد خوشه ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش میلاد اکبرنژاد، مهتا پناهی و رازگل معتمدی ایفای نقش می کنند. در خلاصه این نمایش آمده: زن و مردی در آپارتمانی روایتگر رابطه ای هستد که به مرور روشن خواهد شد. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است

 

تالار مولوی و سه نمایش

نمایش «من یک موجود بلوتوثی ام به من نگاه نکنید» نوشته محمد رضایی‌راد و با هدایت افسانه ماهیان ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش شقایق سرسختی، نیلوفر عبدالصمد، مهسا جوادی، مارال جعفر قلی زاده، نازگل محمدی، پوریا رستمی، امیر محمد عیسی زاده، محمد مهدی لرستانی، مهدی صفرزاده خانیکی و محمد معروفی بازی می‌کنند. تولید این نمایش خروجی یک کارگاه آموزشی تتاتر با دانشجویان است با نمایشنامه ای از محمد رضایی راد که با توجه به تم و نوع نگارش نمایشنامه بهترین چالش هم به لحاظ بازیگری و هم به لحاظ مضمونی برای گروه اجرا در برخورد با مخاطب می‌باشد. در جهان تکنولوژی هر لحظه پدیده ایی زاییده می‌شود، شاید قبل‌تر و یا بعد از زاییده شدن بلوتوث بود که انسان ها خود را مجاز دانستند تا خطرناک تر و هولناک تر به حریم و خلوت دیگران تجاوز و تعرض کنند. در این اجرا چشم ها سرزنش می‌شوند زیرا که همواره چشم است که نگاه می‌کند و نگاه است که گناه می‌کند. نگاه و گناه بی هیچ کنترلی در جهان تکنولوژی همچون ویروسی خطرناک در حال انتشار است. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.(با توجه به شیوه اجرایی این نمایش تمامی بلیت‌ها بدون صندلی و مخاطبان به صورت ایستاده خواهند بود.)

 

نمایش «کار هنرپیشه روی خود» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری نادر خوشبخت ساعت 20:15 در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود. در خلاصه نمایش آمده: یک ساعت از زندگی یک بازیگر در یک موقعیت خاص در خانه اش حوالی غروب. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «زندگی در تئاتر» نوشته دیوید ممت و کارگردانی احمد دامیار ساعت 19 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش حنیف سلطانی سروستانی و سروش عباسی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

یک نمایش در تالار محراب

نمایش «خونمون تماشاخونست» به نویسندگی امیرحسین انصافی و کارگردانی ریحانه باغبادی ساعت 18:30 در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش امیرحسین انصافی و مینا مقامی زاده ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: داستان یک آقای مطرب را روایت می‌کند که بازنشسته شده است و همسرش خانم عروسک‌گردان همراه او شده و طی اتفاقاتی برای یک ساعت به منزل قدیمی شان برمی‌گردند ودر لابه‌لای خاطره بازی‌هایشان در منزل قدیمی دنبال بک جواب برای اثبات حقیقت پدر و مادر بودنشان به فرزندشان هستند برای همین... بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

شرم و دغدغه در حوزه هنری

نمایش «شرم و دغدغه» به نویسندگی سید جواد اشکذری و کارگردانی کورش شاهونه ساعت 18:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود. در این نمایش  ریحانه رضی، امیررضا بهرامی، الهه فرازمند و کوروش شاهونه بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: بهنام فقط ۳ روز فرصت دارد که به برادرش بابک رضایت بدهد. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 




نظرات کاربران