در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه دائمی

فراخوان سی ویکمین جشنواره تئاتر استانی لرستان منتشر شد

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی لرستان و به استناد شیوه نامه برگزاری جشنواره های تئاتر استانهای کشور، سی ویکمین جشنواره تئاتر استان لرستان در سال ۱۳۸۹ که به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است، را با هدف ارتقاء سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی، اعلام کرد.

به گزارش تئاتر لرستان،  در متن این فراخوان آمده است:

تئاتر آیینی ترین هنر جهان است. از زمان پیدایش، دستمایه نمایش آیین ها و سنت های مردمی بوده که آن را بازی و تماشامی‌کرده اند، نگاه محبت آمیز مادرانه ای ست که خاطره و امیدوارانه قدرشناسی از آن باقی می ماند.

جشنواره تئاتر استان ویترین عملکرد یکساله تولیدات نمایشی هنرمندان فعال این حوزه است و بی شک مرور و چشم انداز تولیدات سالیانه هنرمندان تئاتر در بستر جشنواره های استانی فراهم می‌شود.

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی لرستان  و به استناد شیوه نامه برگزاری جشنواره های تئاتر استانهای کشور، سی ویکمین جشنواره تئاتر استان لرستان در سال  1389 که به عنوان سال رونق تولید نامگذاری گردیده است، را با هدف ارتقاء سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی  به شرح زیر اعلام و منتشر می‌شود.

*اهداف

*هویت بخشی و استقلال جشنواره به عنوان مهمترین رخداد تئاتری استان

*تاکید و تمرکز بر اجراهای عمومی و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی

*ساماندهی بیشتر فعالیت های مختلف تئاتر و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه های تثبیت شده تئاتر

*هویت بخشی به گروه های ثبت شده تئاتر استان

* موضوعات

*آزاد

*حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی وتوجه به شعارسال(رونق تولید)

*ایثار، شهادت ودفاع مقدس

*پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت مبانی و عوامل فرهنگی در کاهش آن اعتیاد، کاهش طلاق

و مبارزه با مفاسد اخلاقی

*تحکیم بنیان خانواده، آموزش در سنین کودکی و  بالا بردن سرمایه اجتماعی

*ایجادشورونشاط وروحیه امید باتوجه به آسیب های زیست محیطی وبلایای طبیعی بوجود آمده

*بهبود سبک زندگی اسلامی ایرانی و توجه به مناطق بی بضاعت شهری و حاشیه های شهرها

*آئین ها و فرهنگ بومی به منظور تحقق همدلی و نزدیکی اقوام مختلف در استان

* بخش های جشنواره

*بخش رقابتی(مسابقه)

*سایربخش ها

 جشنواره به جز بخش رقابتی مسابقه می تواند به تشخیص دبیر جشنواره و یا شورای سیاستگذاری میزبان آثار نمایشی در بخش هایی همچون میهمان، ویژه، خیابانی، جنبی و ...باشد.

*گاه شمار بخش مسابقه جشنواره

آخرین مهلت ثبت نام وارسال آثار و سایر مدارک: تا پایان وقت اداری روزچهارشنبه 10 مهرماه

اعلام گروههای راه یافته به جشنواره :  25 مهرماه

برگزاری جشنواره:  9 تا11 آبان ماه

قوانین و مقررات

بخش رقابتی مسابقه جشنواره که برگزیدگان آن نهایتا به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد صرفا اختصاص به آثار ایرانی دارد

تبصره: متون اقتباسی(آدابته ایرانی شده) می توانند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اثر اصلی و تشخیص هیات انتخاب آثار، دربخش رقابتی جشنواره حضورداشته باشند، که در نهایت تشخیص هیات انتخاب آثار ملاک عمل خواهد بود

جشنواره تئاتر استانی صرفا به آثار نمایشی تولید شده که اجرای عمومی داشته اند تعلق دارد لذا گروه هایی که در فاصله زمانی پس از برگزاری جشنواره تئاتر استانی سال 1397تا قبل از تاریخ یادشده ( 10مهرماه 98)  نمایش های خود را به اجرای عموم گذاشته اند، می توانند متقاضی حضور در بخش مسابقه جشنواره تئاتر استانی باشند.

*بدیهی ست ملاک تایید اجرای عمومی آثار نمایشی جهت شرکت در جشنواره تئاتر استانی ونیزحضور در بخشهای مستقیم تئاتر فجر، درج اطلاعات آثار نمایشی در پورتال استانی (سایت ایران تئاتر) به تاریخ اجرای عمومی آن اثر می باشد. لذا در تهیه و گزارش اجراهای عمومی، لازم است مولفه ها و مشخصات کامل آثار در پورتال های استانی ثبت گردد.

*انتخاب آثار در مرحله استانی به شیوه اجرای زنده  وبر اساس اطلاعات مندرج در فرم تقاضانامه صورت می پذیرد.

با توجه به این نکته که انتخاب آثار برگزیده استان نیز توسط دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ممکن است به صورت بازبینی فیلم انجام می شود، به متقاضیان تاکید می شود نسبت به ضبط صدای واضح و باکیفیت تصویری اثر، دقت بالایی داشته باشند تادراین مرحله دچار مشکل نشوند.

*در جشنواره تئاتر استانی صرفا آثار تولید شده صحنه ایی انتخاب و مورد داوری قرار خواهند گرفت

ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره تئاتر استانی سال 1398از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره الزامیست و چنانچه در هر مرحله ای در خصوص آثار برگزیده تخلفی در این مورد اثبات گردد ستاد برگزاری مجاز است گروه نمایشی متخلف را از حضور در مرحله بالاتر منع نماید.

تمامی گروههای نمایشی متقاضی، می بایست فرم درخواست (فرم شماره یک) را تکمیل و به دبیرخانه ارائه دهند تا تقاضای ایشان ثبت گردد.

درج مشخصات کامل گروه ، شماره تماس ،آدرس و ایمیل بسیار مهم است چرا که در مراحل بعدی جشنواره ها این اطلاعات مبنای تصمیم گیری و امور ستادی قرار خواهد گرفت

دبیرخانه دائمی تاترلرستان(اجراها.فراخوانهاو...)

ضمنا هیچ تغییری در نام نمایش یا بازیگران و عوامل، پس از اتمام جشنواره استانی امکان پذیر نخواهد بود.

چون جشنواره استانی فرصتی ست برای فعالیت هنرمندان تئاتراستان لرستان فراهم می آورد، لذاجشنواره ازپذیرفتن آثاری که دوسوم عوامل روی صحنه (کارگردان ،بازیگران )بومی استان لرستان نباشند معزور است .

تبصره.

*جشنواره بخش بازخوانی متون نخواهد داشت ودر صورت انتخاب نمایش برای حضور در جشنواره ارائه مجوز شورای نظارت بر نمایش شهرستان و تائیدیه اجرای عمومی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و ثبت در پورتال استانی(سایت ایران تئاتر) الزامیست.

متقاضیان لازم است فرم تقاضانامه، تاییدیه اجرای عمومی، فرم شماره یک را تکمیل و حداکثر تا تاریخ 10 مهرماه 1398 به دبیرخانه جشنواره استان ارسال نمایند.

*مدارک مورد نیاز

درخواست شرکت در جشنواره) فرم شماره یک)

لوح فشرده از فیلم اجرا

تاییدیه اجرای عمومی(مجوز شورای نظارت بر نمایش شهرستان و یا استان)

ارائه مجوز کتبی نویسنده / ناشر

نشانی دبیرخانه سی ویکیمن جشنواره تئاتر استانی لرستان

خرم آبادلرستان - میدان 22بهمن (کیو) اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان لرستان

دبیرخانه دائمی تئاتر استان

مرکز هنرهای نمایشی ایران

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان لرستان

انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی‌حسین، عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در مورد معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران