در حال بارگذاری ...
علی نصیریان در مراسم تشییع دوبلور پیشکسوت:

پرویز بهرام در کنار گویندگی بازیگری بسیار توانمند بود

مراسم تشییع پیکر پرویز بهرام به دلیل انتقال پیکر از کرج به تهران، با یکساعت تاخیر از مقابل تالار وحدت آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از خبرگزاری فارس، علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اولین سخنرانی بود که در این مراسم صحبت کرد.

وی گفت: درود می فرستم به بزرگ مرد بازیگری و دوبلاژ ایران. همه فکر می‌کنند آقای بهرام فقط گویندگی و دوبلاژ می‌کرد در صورتیکه او بازیگر بزرگی بود و من اوایل دهه ۳۰ در کلاس تئاتر با او آشنا شدم.

وی در ادامه بیان کرد: بهرام یکی از کسانی بود که در دکلمه کردن و بیان اشعار حماسی و اجتماعی بسیار کارآمد بود. بعد از کلاس تئاتر سعدی او را در گروه خانه سرکیسیان دیدم.

این بازیگر در ادامه گفت: آخرین بار بهرام را در گروه آقای اسکویی دیدم و آن دو ماه در تئاتر آناهیتا یکی از بهترین دوران آموزشی من بود.

نصیریان ادامه داد: این را بدانید که بهرام صدا و بیانی استثنایی داشت اما در کنار این‌ها بازیگر بسیار توانمندی بود که نقش اتللو را هم بازی کرد. بهرام از اوایل دهه ۳۰ کار هنر را به درستی درک کرد و فهمید.

بازیگر سریال شهرزاد با بیان اینکه اتفاقی خوب در دهه ۴۰ افتاد گفت: اتفاق خوب هنری در دهه ۴۰ افتاد و الان خوشحالم که بگویم جوان‌های ما در حال تلاشند و برایشان آرزوی توفیق روز افزون دارم. بهرام از چهره‌های ماندگار است و برای شادی روحش دعا می‌کنم.

آشتیانی‌پور رئیس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در ادامه با بیان عذرخواهی بابت تاخیر مراسم گفت: هماهنگی‌هایی شده بود تا از مقابل مسجد بلال این مراسم را برگزار کنیم اما به دلیل تعطیلی‌ها این اتفاق نیفتاد. 

وی درباره پرویز بهرام ادامه داد: همه افرادی که در هنر فعالیت دارند توانایی‌هایی دارند و اینکه آقای بهرام در تمام مدت زندگی شان اغلب توانایی ها را جمع آوری کرده بود. ما همیشه سعی می کنیم توانایی هایمان را عرضه کنیم و آنچه در آقای بهرام دیدم قابلیتی منحصر به فرد بود و ناتوانایی جسمی شان را به توانایی تبدیل کردند و این به مدلی در اجرایشان بدل شد.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه دارای نقطه نظرهایی بودند شنیدن و لذت بردن از صدایش نیاز به دانش و آگاهی نداشت.

منوچهر اسماعیلی دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون در ادامه نیز گفت: بهرام عزیزی بود که ۶۳ سال با او زندگی کردم و فراموش نکنیم که بی‌دریغ به ما ادب و هنر را آموخت. من همانطور که شخصا مدیون استاد عزیزم علی کسمایی هستم همینطور مدیون پرویز بهرام نیز هستم.

وی ادامه داد: همه ما در غم خانواده بهرام شریکیم. او آموزش می‌داد بدون اینکه طمعی داشته باشد و کارش را خالصانه انجام می‌داد.

این دوبلور در ادامه سخنانش اظهارداشت: آن روزها شروع دوران کاری ما بود و من و اویی در کار نبود و همه با هم بودیم و گفت‌وگو، گفت‌وگوی صمیمانه‌ای بود و هر کسی کار خودش را انجام می‌داد و به کسی حسادت نمی‌کرد و نمی‌آرزد و این سرلوحه کار بهرام بود. یادش گرامی و راهش پررنگ باد.

محمود قنبری دیگر پیشکسوت عرصه دوبله در ادامه با در دست داشتن متنی از رزومه پرویز بهرام این متن را قرائت کرد و گفت: بهرام به رنجی که از بیماری می‌کشید، پایان داد و ما این ضایعه تلخ را به خانواده و دوستانمان تسلیت می‌گوییم. بهرام عزیز در سال ۳۴ کار دوبله را شروع کرد و پایه‌گذار دوبله بود. او در کارگاه آناهیتا مشغول به کار شد و به جای اتللو گویندگی کرد.

وی ادامه داد: من در سریال زورو و ستوان کورو با او همکاری کردم و جزو معدود گوینده‌هایی بود که لقب صدای ماندگار را از آن خود کرد.

منوچهر والی زاده دیگر سخنران این مراسم بود. وی در ابتدای صحبت هایش ضمن عرض تسلیت به همه مردم و خانواده وی گفت: حرف های زیبای آقای نصیریان و همکارانم را شنیدید. من از نوجوانی شاگرد اقای بهرام بودم و یادم است که با بچه‌ها در اتاق انتظار نشسته بودیم تا بیاید بیرون و از کنارش بودن یاد بگیریم.

وی ادامه داد: همکاران بسیار خوبی را در این مدت کوتاه از دست دادیم و از این بابت بسیار متاسفم. کارآگاه جانی دالر یکی از موفق ترین کارهای آقای بهرام بود.

این دوبلور در ادامه با قرائت متنی از سمت همکارانش در واحد دوبله ادامه داد: برای حرف زدن درباره بهرام کلمه پیدا نمی‌کنم. همیشه شیفته فروتنی و مهربانیش شدم و امروز اینجا جمع شدیم تا او را به خانه ابدی اش مشایعت کنیم. تاثیر آدم ها در حرفه ما بسیار زیاد است و کافی است نامش را به زبان آورید تا خاطره هایی برایتان زنده شود.

والی زاده در ادامه نیز گفت: این روز را به خانواده بزرگ دوبله و همکارانش و هر فردی که از صدای او لذت می برد تسلیت می گویم. 

والی زاده صحبت های خود را با این شعر به پایان رساند: زندگی هنگامه فریادهاست سرگذشت درگذشت یادهاست.

 




مطالب مرتبط

با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد
با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد

در جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج که با حضور علی نصیریان و جمعی دیگر از هنرمندان پیشکسوت برگزار شد، خریداری ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج، بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر و تصویب تشکیل بنیاد تئاتر ملی ایران مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

|

نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد
نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد

علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در آیین نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه‌اش که به میزبانی پردیس سینمایی ملت برگزار شد با بیان اینکه هیچ کار دیگری در عمرش به جز بازیگری انجام نداده‌ است، گفت تمام کارهایی که انجام دادم، دوست داشتم و جزو آرزوهایم بود و ...

|

با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد
با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد

علی نصیریان و داریوش مودبیان که برای حضور در همایش تجلیل از 30 نامدار فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و رسانه‌ای، میهمان هنرمندان و مردم فرهنگ‌دوست استان اردبیل بودند، با حضور در نشست انتقال تجربه که در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد، با تأکید بر نقش و جایگاه تئاتر در ...

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

تاکید بر نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی توسط هنرمندان تئاتر
در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

تاکید بر نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی توسط هنرمندان تئاتر

در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان تئاتر با حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تأسیس و راه‌اندازی سازمان هنرهای نمایشی و نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی برای بیان دغدغه هنرمندان تئاتر در زمینه‌های مختلف تأکید شد.

|

نگاهی به نمایش «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان و کار هادی مرزبان

شورش دوباره مبارک بر اربابان ریاکار
نگاهی به نمایش «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان و کار هادی مرزبان

شورش دوباره مبارک بر اربابان ریاکار

بهنام حبیبی: نمایش ایرانی همواره و در همه شرایط اجتماعی ایران، با گونه‌های مردمی‌اش موردپذیرش تماشاگر ایرانی بوده است. از آن زمان که بر حوضی فرش‌شده در حیاط خانه، تماشاگرش را بر ضد حاکم ریاکار آگاه ...

|

نظرات کاربران