در حال بارگذاری ...
دبیر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی خبر داد

ارسال ۱3۱ نمایشنامه فارسی و ترکی در سال اول جشنواره

دبیر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی از ارسال ۱۳۱ نمایشنامه فارسی و ترکی به دبیرخانه خبر داد.تا پایان مهلت ارسال آثار (۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری)، ۱۳۱ نمایشنامه از ۱۸ استان مختلف ایران و یکی از مناطق آزاد از جمله استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، زنجان،ایلام، همدان، تهران، البرز، قم، کرمانشاه، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان و منطقه آزاد کیش دریافت شده است.

به گزارش آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی، سیروس مصطفی در خصوص آثار دریافتی توسط دبیرخانه گفت: تا پایان مهلت ارسال آثار (۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری)، ۱3۱ نمایشنامه از ۱8 استان مختلف ایران و یکی از مناطق آزاد از جمله استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، زنجان،ایلام، همدان، تهران، البرز، قم، کرمانشاه، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان و منطقه آزاد کیش دریافت شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در راستای ارسال آثار رکورد دار است، ابراز کرد: بیشترین اثرها از استان ما بوده و کمترین از کردستان، همچنین از بین ۱3۱ اثر دریافت شده ، 102 مورد فارسی و 29 نمایشنامه ترکی است.

دبیر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی در بخش دیگری از سخنان خود استقبال اهالی هنر از این رویداد را بی نظیر دانست و افزود: با ارسال فراخوان جشنواره از ۸ بهمن ماه سال گذشته به استان ها شاهد استقبال گرم تمامی هنرمندان حوزه نمایشنامه نویسی شده بودیم، به جرائت می توانم بگویم تمامی این موفقیت ها تلاش اهالی دبیرخانه بود که ثمرات خوبی ارائه داد.

مصطفی ادامه داد: نخستین دوره جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی نشان داد که تبریز ظرفیت های بسیاری در خود گنجانده که می توان آنها را برای نسل های بعدی و آیندگان با برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری به یادگار گذاشت.

وی همچنین در خصوص داوری آثار راه یافته به نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی اضافه کرد: سری اول داوری در حال انجام است و سری دوم آثار هم درحال کدگذاری است تا برای داوری ارسال شوند.

دبیر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی در بخشی دیگری از سخنان خود در رابطه با عدم تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد عنوان کرد: برخلاف سایر جشنواره های معمول ارسال آثار به این رویداد الکترونیکی بود که زمان زیادی را اشغال نمی کرد، از سوی دیگر چون کتاب جشنواره باید تا روز اختتامیه آماده شود امکان تمدید زمان وجود نداشت.

سیروس مصطفی در خصوص کتاب نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی اظهار کرد: مجموعه نمایشنامه های برگزیده ۵ اثر فارسی و ۵ اثر ترکی در کتاب این جشنواره به چاپ رسیده و در اختیار تولیدکنندگان قرار داده خواهد شد.

وی از نمایشنامه خوانی آثار برگزیده در روزهای اختتام نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی خبر داد و گفت: روزهای ۱۲ و ۱۳ تیر ماه سالجاری کاندیداهای جشنواره در موسسه الف به نمایش نامه خوانی می پردازند، روز۱۴ تیر هم مراسم اختتامیه برگزار می شود.

مصطفی خاطر نشان کرد: تلاش انجمن دانش آموختگان تئاتر آذربایجان شرقی این است جشنواره ای در حد و شان نام تبریز، میرزا آقا تبریزی و ایوب آقاخانی برگزار کرده و داشته های فرهنگی این مرز و بوم را با حمایت متولیان و نهادهای ذیربط برای آیندگانش حفظ و نگهداری کند.

 




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

گلایه عضو هیئت داوران جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

علیرضا حنیفی: به داستان‌ها و شخصیت‌های کهن ایرانی کم‌توجهیم
گلایه عضو هیئت داوران جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

علیرضا حنیفی: به داستان‌ها و شخصیت‌های کهن ایرانی کم‌توجهیم

علیرضا حنیفی، معتقد است شخصیت‌های بیگانه جایگزین اساطیر کهن ایرانی در نمایشنامه‌نویسی کشورمان شده‌اند و همچون گیاهی بیگانه هستند که در خاکی که برای آنها نیست گذاشته شده و هم خاک را آلوده می‌کنند و هم بار نمی‌دهند.

|

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران