در حال بارگذاری ...

مجید جعفری و اجرای نمایشی درباره زندگی”زکریای رازی

مجید جعفری قصد دارد به زودی تمرین نمایشی درباره زندگی”زکریای رازی” را آغاز کند.وی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت:« صحبت‌های اولیه برای اجرای این نمایش که حدود ۳۰ بازیگر دارد، با تالار وحدت انجام شده و ما از نیمه دوم اردیبهشت ماه تمرینات را آغاز می‌کنیم.»جعفری با اشاره به این که نمایش نوشته عبدالحی شماسی است گفت:« متن نوشته شد و به دست من رسید. من نقطه نظرات خود را داشتم و بدین ترتیب تغییرات مختصری در متن ایجاد شد.»

مجید جعفری قصد دارد به زودی تمرین نمایشی درباره زندگی”زکریای رازی” را آغاز کند.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت:« صحبت‌های اولیه برای اجرای این نمایش که حدود 30 بازیگر دارد، با تالار وحدت انجام شده و ما از نیمه دوم اردیبهشت ماه تمرینات را آغاز می‌کنیم.»
جعفری با اشاره به این که نمایش نوشته عبدالحی شماسی است گفت:« متن نوشته شد و به دست من رسید. من نقطه نظرات خود را داشتم و بدین ترتیب تغییرات مختصری در متن ایجاد شد.»
وی درباره تفاوت این نمایش با نمایش قبلی‌اش”هملت” گفت:« هملت نمایشی مربوط به 500 سال قبل و درباره زندگی یک شاهزاده دانمارکی بود ولی این کار مربوط به زندگی یک دانشمند ایرانی است که بر همین اساس تفاوت زیادی در شکل و نوع کار وجود دارد و قطعاً نمی‌تواند مثل هملت اجرا شود چرا که فرم خود را می‌طلبد.»
وی درباره ترکیب بازیگران گفت:« هنوز بازیگران و دیگر عوامل کاملاً مشخص نشده‌اند ولی به طور قطع همان گروه خودم به اضافه چند تن در این کار حضور خواهند داشت.»
جعفری در پاسخ به این پرسش که آیا این نمایش می‌تواند مخاطبان را جذب کند، گفت:« متن خوبی نوشته شده و نویسنده در نگارش آن سلیقه به خرج داده است. در واقع نمایش دارای جنبه‌های دراماتیکی قوی است. شماسی شخصیت اصلی را در موقعیتی قرار داده که باعث شده کار به یک اثر نمایشی مطلوب بدل شود. به همین جهت فکر می‌کنم اثر در جذب مخاطب موفق خواهد بود.»