در حال بارگذاری ...
با تسهیلات ویژه برای دانشجویان

اجرای عمومی «فرشته تاریخ» آغاز شد

اجرای نمایش «فرشته تاریخ» به نویسندگی و کارگردانی محمد با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای دانشجویان از روز یکشنبه ۲ تیرماه در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر اجرای نمایش «فرشته تاریخ» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضایی راد و با حضور بازیگرانی چون میلاد رحیمی، رضا بهبودی، باران کوثری، میلاد شجره و... از روز یکشنبه ۲ تیرماه و با استقبال قابل‌توجه مخاطبان، در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.
«فرشته تاریخ» تازه ترین اثر محمدرضایی راد نمایشنامه نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر است که با رویکردی آزاد و به شیوه تئاتر اپیک، به روایت آخرین شب از زندگی «والتر بنیامین» فیلسوف شناخته شده آلمانی می‌پردازد.
میلاد رحیمی، باران کوثری، رضا بهبودی، میلاد شجره، سینا کرمی، سینا بالاهنگ، رزیتا علیزاده، داوود پژمان‌فر، فرنوش نیک‌اندیش، جاوید قائم‌مقامی، ستاره بذرافشان، سعیده فاضلی و ابوالفضل ابهر بازیگرانی هستند که در اجرای این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و هنرمندانی چون شایلان عشایری (طراح صحنه)، سمانه حسینی (طراح لباس)، کسرا پاشایی (طراح صدا و موسیقی)، علی شیرخدایی (طراح ویدئو)، لادن مهران‌زاده (طراح عروسک) و رضا خضرایی (طراح نور) به عنوان گروه طراحان، در اجرای این نمایش محمدرضایی راد را همراهی می‌کنند.
با توجه به اتمام بلیت‌های روزهای نخست و ظرفیت محدود سالن نمایش «فرشته تاریخ»، علاقه‌مندان به تماشای این اثر نمایشی می‌توانند از طریق سایت «تیکت» به آدرس www.tik8.com نسبت به پیش خرید بلیت‌های خود برای روزهای آینده اقدام کنند.
همچنین شایان ذکر است که برای رفاه حال دانشجویان، از سوی گروه اجرایی نمایش تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و طبق هماهنگی صورت گرفته با مجموعه «تئاتر شهر»، دانشجویان تمامی رشته‌های دانشگاهی می‌توانند طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه، با مراجعه حضوری به گیشه تئاتر شهر از ساعت 18 و ارائه کارت دانشجویی معتبر، نسبت به تهیه بلیت خود با «تخفیف ویژه دانشجویان» اقدام کنند.
نمایش «فرشته تاریخ» یازدهمین اثر از «گروه تئاتر خانه» است که به سرپرستی محمدرضایی راد، آثار موفقی چون «فعل»، «براساس دوشس ملفی»، «و آنک انسان» و ... را روی صحنه برده است و در اثر تازه خود با دستمایه قرار دادن آخرین شب از زندگی «والتر بنیامین» به واکاوی مواجهه انسان با مرگ و تاریخ می‌پردازد.
والتر بنیامین، از چهره‌های ماندگار تاریخ فلسفه در قرن بیستم است که با وجود عمر کوتاه و مرگ زودهنگامش، تاثیر عمیقی بر بسیاری از روشنفکران، هنرمندان و نظریه‌پردازان پس از خود داشته است. اندیشه‌های  بنیامین سپهر وسیعی از موضوعات گوناگون، از فلسفه «تاریخ» و «زبان» گرفته تا «هنر» و «زیبایی شناسی» را در بر می‌گیرد و در عرصه «تئاتر» نیز، گذشته از اثر مشهور او دربارۀ «خاستگاه نمایش سوگوار آلمانی»، می‌توان به دوستی نزدیک و ارتباط فکری عمیق بنیامین با برتولت برشت شاعر و نمایشنامه‌نویس و نظریه پرداز آلمانی اشاره داشت.
در جایی از نمایش والتر بنیامین رو به ما خواهد کرد و خواهد گفت: «من شاید همون خاطره‌ای هستم که الان در لحظه خطر روشن می‌شه… و اینکه شما چطور در اکنون خودتون تصویر من رو که جرقه‌زنان ظاهر میشه به چنگ می‌آرید...» و با همین گفتار خود را پیوند می‌زند به کل تاریخ ستمدیده، و پس همان‌گونه که «فرشته نو»ی پل کِلِه در تفسیر او بدل شده بود به شاهدی برای اعصار ظلمانی، اکنون نیز خود تمثیلی می‌شود از همان «فرشته تاریخ» که از همان منظر به اکنون پر خطر ما چشم دوخته است.
از دیگر همکاران محمدرضایی راد در اجرای نمایش «فرشته تاریخ» می توان به حضور علیرضا کی‌منش (مشاور حرکت)، ، نوشین جعفری (عکاس) مجتبی جمشیدی (برنامه‌ریز و دستیار اول)، مریم مظفری، فرامرز اسدی (گروه کارگردانی)، آرین حقانی، امید رضایی (مدیران صحنه)، علیرضا اسدی (طراح پوستر)، آزاده ملک‌زاده (روابط عمومی) و ساسان پیروز (مجری طرح) اشاره داشت.
«فرشته تاریخ» از ۲ تیرماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه «تئاتر شهر» به روی صحنه رفته و علاقه‌مندان به تماشای این نمایش، برای پیش خرید بلیت نمایش می‌توانند به سایت tik8 مراجعه کنند.

 




نظرات کاربران