در حال بارگذاری ...
با اعلام دبیر جشنواره

فراخوان جشنواره تئاتر استانی  منطقه  آزاد  اروند منتشر شد

سید محمد حسین مرعشی پور گفت: سومین جشنواره تئاتر استانی  منطقه  آزاد  اروند با هدف پیشبرد سطح کیفی آثار و گسترش تئاتر در سراسر منطقه آزاد اروند و خلق تجربه های نوین در عرصه هنرهای نمایشی و حمایت از تولید و اجرای آثار فاخر نمایشی  سومین جشنواره تئاتراستانی منطقه آزاد اروند را برگزار  می شود.

به گزارش ایران تئاتر از منطقه آزاد اروند، دبیر جشنواره گفت: فراخوان سومین جشنواره تئاتر استانی  منطقه  آزاد  اروند منتشر شد.
به گزارش ایران تئاتر منطقه آزاد اروند، سید محمد حسین مرعشی پور اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، مرکز هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی اروند با هدف پیشبرد سطح کیفی آثار و گسترش تئاتر در سراسر منطقه آزاد اروند و خلق تجربه های نوین در عرصه هنرهای نمایشی و حمایت از تولید و اجرای آثار فاخر نمایشی  سومین جشنواره تئاتراستانی منطقه آزاد اروند را برگزار  می‌کند.
مرعشی پور درباره اهداف برگزاری جشنواره تئاتر استانی  منطقه  آزاد  اروند بیان کرد: هویت بخشی و استقلال جشنواره به عنوان مهم‌ترین رخداد تئاتری منطقه ،تاکید و تمرکز بر اجرا های عمومی وگسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی ، ساماندهی بیشتر فعالیت های مختلف نمایشی و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه های تئاتر،هویت بخشی به گروه های ثبت شده تئاتر و نمایش هایی که در راستای بستر های تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت های منطقه و استان بهره ببرند، از جمله اهداف و  اولویت ها است.
وی  به موضوعات جشنواره اشاره کرد و گفت : متقاضیان می توانند با موضوعات آزاد،حفظ ارزش های دفاع مقدس، تولید و حمایت از کالای ایرانی ،تحکیم بنیان خانواده و بهبود سبک زندگی ایرانی_ اسلامی ، همدلی و نزدیکی اقوام مختلف در منطقه ،پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت مبانی و عوامل فرهنگی درکاهش آن ، افزایش نشاط و امید و بالا بردن سرمایه اجتماعی در این جشنواره شرکت کنند .
مرعشی پور در خصوص قوانین و مقررات جشنواره  اظهار کرد: جشنواره تئاتر استانی صرفا به آثار نمایشی تولید شده که اجرای عموم آنها به انجام رسیده است تعلق دارد . لذا گروه هایی که حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی در سال 1397 و تا پایان مهرماه 1398 آثار خود را تولید کرده و به اجرای عمومی در آورده اند می توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند.
وی افزود: متقاضیان برای حضور در جشنواره باید تا قبل از برگزاری جشنواره حداقل پنج اجرای عمومی در شهرستان خود داشته باشند.

بدیهی است دریافت تعهد اجراهای عمومی از گروه های متقاضی به منظور انجام این مهم پس از جشنواره در سال 98 به هیچ عنوان پذیرفتنی نخواهد بود. همچنین در جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند صرفا آثار تولید شده صحنه ایی انتخاب و مورد داوری قرار خواهند گرفت.
وی بیان کرد: انجمن هنرهای نمایشی اروند حمایت مالی خود را از آثاری که تولیدات انجمن های نمایش شهرستان ها می باشد و مورد تاییدشان است، خواهد داشت.
مرعشی تاکید کرد : ارایه و تحویل مجوز کتبی نویسنده، ناشر و مترجم برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره الزامی است./تبصره: چنانچه در هر مرحله ای درخصوص آثار برگزیده تخلفی در این مورد اثبات گردد ستاد برگزاری مجاز است گروه نمایشی متخلف را از حضور در مرحله بالاتر منع نماید.
دبیر سومین جشنواره تئاتر استانی  منطقه  آزاد  اروند  گفت : جشنواره تئاتر استانی مرحله انتخاب متن نخواهد داشت و این امر در فرایند اجرای عمومی آثار از سوی شورای ارزشیابی و نظارت انجام شده است و متون ارسالی صرفا جهت ایجاد بانک متون نمایشی جمع آوری خواهد شد. همچنین شرکت کنندگان در جشنواره تئاتر استانی با ارسال فرم درخواست متعهد به پذیرش قوانین و سیاست گذاری های جشنواره هستند.
وی افزود: بخش رقابتی(مسابقه)جشنواره که برگزیدگان آن به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد صرفا اختصاص به آثار ایرانی دارد./تبصره: متون اقتباسی )آداپته ایرانی شده( میتوانند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اثر اصلی و تشخیص هیات انتخاب آثار، در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند.
مرعشی پور گفت: تمامی گروه های نمایشی متقاضی، باید فرم درخواست )فرم شماره یک( را تکمیل و به دبیرخانه ارائه دهند تا تقاضای ایشان ثبت گردد( درج مشخصات کامل گروه – شماره تماس –نشانی و ایمیل بسیار مهم است چرا که در مراحل بعدی جشنواره ها این اطلاعات مبنای تصمیم گیری و امور ستادی قرار خواهد گرفت(. / تبصره : کارگردانان محترم در هنگام تنظیم و ارائه فرم مذکور دقت لازم را به عمل آورند زیرا این فرم ها ملاک برنامه ریزی های بعدی خواهد بود و هیچ تغییری در نام نمایش یا بازیگران و عوامل، پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند امکان پذیر نخواهد بود.
دبیر سومین جشنواره تئاتر استانی  منطقه  آزاد  اروند اظهار کرد: هیئت داوران جشنواره بر اساس کیفیت آثار؛ نمایش های برگزیده را برای حضور در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به اداره کل هنرهای نمایشی معرفی می نماید./ تبصره : ملاک اصلی انتخاب آثار برگزیده، کیفیت مقبول آثار شرکت کننده در جشنواره خواهد بود لذا در صورت عدم کیفیت لازم، هیئت داوران میتوانند هیچ گزینه ایی برای انتخاب نداشته باشند.
وی افزود:  تعداد آثار و چگونگی انتخاب آنها برای حضور در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ) از همایش آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استان‌ها (متعاقبا توسط دبیرخانه تئاتر فجر اعلام خواهد شد.
مرعشی پور بیان کرد: در صورت انتخاب نمایش برای حضور در جشنواره ارائه مجوز شورای نظارت بر نمایش شهرستان و تائیدیه اجرای عمومی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الزامی است.همچنین متقاضیان شرکت در جشنواره میبایست تقاضای کتبی خود را به دبیرخانه جشنواره اعلام نمایند.
وی در باره بازبینی آثار متقاضی شرکت کننده درجشنواره گفت: آثار پذیرفته شده به صورت زنده بازبینی خواهند شد و پس از اتمام، آثار راه یافته به جشنواره معرفی خواهند شد و آثار پذیرفته در جشنواره نباید درهیچ جشنواره دیگری شرکت کرده باشند.همچنین ورودی گروه‌های راه یافته به سومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند تا سقف 000/000/30 ریال می باشد.
دبیر سومین جشنواره تئاتر استانی  منطقه  آزاد  اروند  به مدارک مورد نیاز اشاره کرد و اظهار داشت :1)  تکمیل فرم شماره یک 2)  مجوز کتبی نویسنده3)  خلاصه سوابق هنری متقاضی(کارگردان ) تایپ شده در یک صفحه A4 4)  یک قطعه عکس پرسنلی از کارگردان  5) خلاصه نمایش در یک صفحه تایپ شده 6)  مستندات اجرای عمومی شامل :پوستر، بروشور، مجوز شورای ارزشیابی و نظارت، پنج قطعه عکس از اجرا (7 لوح فشرده از متن نمایش با فرمت  word ارسال نمایند.
مرعشی پور در خصوص گاه شمار جشنواره گفت:تمامی گروه‌های نمایشی که از تاریخ اتمام جشنواره استانی  در  سال  قبل تا پایان مهرماه  1398 اجرای عمومی داشته باشند میتوانند با ارائه مدارک مورد نیاز آمادگی  خود را جهت حضور در جشنواره اعلام کنند.
_تاریخ بازبینی آثار: 7 آبان ماه  لغایت 10 آبان ماه  1398
_اعلام اسامی برگزیدگان مرحله نهایی  12 آبان ماه  1398
_برگزاری مرحله نهایی جشنواره  25 لغایت 28 آبان ماه  1398
همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و خرمشهر فرم شماره یک را جهت حضور در جشنواره دریافت ، تکمیل و تحویل نمایند.

در پایان ستاد جشنواره ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه گروه‌های نمایشی منطقه از هنرمندان عرصه تئاتر تقاضا دارد که آثار خویش را بر  مبنای کیفیت و ارتباط سالم با مخاطبان خویش تولید کرده و انجمن نمایش شهرستان ها در این راه تعامل موثری با هنرمندان  برقرار کنند.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران