در حال بارگذاری ...
آزیتا ترکاشوند در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

درکنسرت نمایش خسرو وشیرین ایفای نقش می‌کنم

ایران‌تئاتر: آزیتا ترکاشوند سالها است که در حوزه بازیگری فعالیت می کند و این روزها هم در دو سریال پر مخاطب گاندو و عروس تاریکی در دو نقش متفاوت بازی دارد. ترکاشوند در سریال گاندو در نقش منفی در قالب شخصیت گلی ثابتی تلاش می کند چهره جدیدی از یک کاراکتر زن جاسوس را نشان بدهد. قلاده های طلا، گذر از رنج ها، کوبار، طبقه دوم، هیولا، فرشتگان قصاب و اشنوگل از جمله کارهای مهم کارنامه بازیگری ترکاشوند محسوب می شود.

آزیتا ترکاشوند در گفت وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت های تئاتری خود گفت: مدتی است در تمرینات کنسرت نمایش خسرو وشیرین حضور دارم؛ کارگردانی این نمایش را ویدا لقمانی که سرپرست ارکستر میرآترا است برعهده دارد. این اثر برگرفته از خسرو و شیرین نظامی گنجوی است و کار اثر کلاسیکی است و گروه ارکستر موسیقی میرآترا به رهبری میرامیرمیری با نمایش همکاری دارد و طراحی حرکت نمایش نیز بر عهده علی براتی است.این بازیگر در باره سبک اجرایی اثر متدکر شد: نمایش مبتنی بر موسیقی سنتی است و خواننده گروه ارکستر داود آزاد قطعاتی را در نمایش می خواند و اثر شامل دو بخش نمایشی و کنسرت است.

ترکاشوند درباره نقشش و سایر عوامل نمایش افزود: من در این اثر نقش شیرین را بازی می کنم و نقش خسرو را جمشید صفری ایفا می کند. سیروس اصنقعی هم نقش فرهاد را بر عهده دارد. الهام میر باقری به عنوان طراح لباس و شهرام خلج طراح چهره پردازی در این اثر در کنار حضور 80 نوازنده گروه ارکستر و 30 رقصنده حرکات موزون حضور دارند.بازیگر گاندو درباره زمان اجرای این کنسرت نمایش گفت: نمایش از اواخر تیرماه در تالار وحدت روی صحنه می رود و تمرینات از زمستان سال قبل شروع شده است.

وی درباره نحو شخصیت پردازی شیرین گفت: کارگردان کاملا به منظومه خسرو و شیرین اثر نظامی گنجوی با همان مختصات وفادار بوده است وآن را تبدیل به نمایش نامه کرده است و دیالوگ‌ها هم کلاسیک است و تلفیق خوبی با آواز سنتی در فضای نمایش به وجود آمده است و هیچ المان امروزی در فضای نمایش وجود ندارد؛ بن مایه نمایش درباره عشق و مفهوم آن است.

این بازیگر درباره جذابیت های بازی در تالار وحدت افزود: برای هر بازیگر حضور در صحنه تالار وحدت جذاب و هیجان بخش است و بابت این قضیه بسیار خوشحال هستم.

 




نظرات کاربران (1)