در حال بارگذاری ...
در دیدار سفیر کرواسی با معاون امور هنری عنوان شد

ایران کشور شعر و موسیقی است

دراگو استامبوک سفیر کرواسی در تهران با معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کرد و گفت: ایران کشور شعر و موسیقی است.

به گزارش ایران تئاتر دراگو استامبوک در دیدار با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعامل و همکاری در زمینه هنری و اجرای گروه موسیقی از ایران در کرواسی تاکید کرد.
دراگو استامبوک در این دیدار گفت: ایران فقط سرزمین شعر نیست، بلکه سرزمین موسیقی دانان و آوازخوانان است. ملتی که اهل شعر، ادبیان و هنر است قوی تر از هر محدودیت و تحریمی است. کشور کرواسی هم درگیر  جنگ و مشکلات بوده و ایران به کشور ما کمک کرده است و ما هیچگاه این کمک را فراموش نمی کنیم.
سفیر کرواسی در ادامه گفت: خوشحالم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام، وزیر و معاون امور هنری به پیشنهاد کرواسی برای همکاری در زمینه هنر و موسیقی نگاه مثبت دارند و امیدوارم گروه موسیقی از ایران در جشنواره بین المللی فولکلور کرواسی حضور داشته باشد.
سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: ایران با توجه به تاریخ و فرهنگ و تنوع اقلیمی، موسیقی رنگارنگ و الهام بخشی دارد. جشواره موسیقی نواحی ایران رویدادی است که تنوع موسیقی نواحی ایران را بیان می کند.
حسینی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تقویت تعامل و همکاری با کشور کرواسی در زمینه هنر و موسیقی استقبال می کند و امیدواریم با توجه به فرصت کم گروه موسیقی از ایران نیز برای حضور در جشنواره فولکلور کرواسی هماهنگ شود.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در بهمن ماه گفت: امیدواریم شاهد حضور گروه موسیقی کشور کرواسی در این رویداد نیز باشیم.
حسینی در پایان گفت: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس مسئولیت و فعالیت دارد و برای همکاری بیشتر با کرواسی در این زمینه ها آمادگی وجود دارد.

 




نظرات کاربران