در حال بارگذاری ...
شب گذشته در تئاتر کانون صورت گرفت

بزرگداشت رضی هیرمندی با حضور دبیر جشنواره تئاتر کودکان و نوجوان

بزرگداشت رضی هیرمندی مترجم آثار شل سیلور ستاین عصر روز دوشنبه ۱۰ تیر با حضور مجید قناد دبیر جشنواره تئاتر کودکان و نوجوان برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، مراسم بزرگداشت رضی هیرمندی مترجم آثار شل سیلور ستاین عصر روز دوشنبه ۱۰ تیر با اجرای نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» به کارگردانی ناصر آویژه در سالن بوستان مرکز تئاتر کانون برگزار شد.

مراسم بزرگداشت رضی هیرمندی نویسنده و مترجم شناخته شده حوزه کودک و نوجوان عصر روز دوشنبه ۱۰ تیر با حضور مجید قناد دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در سالن بوستان مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. این مراسم که با ابتکار گروه نمایش بازیسازان صورت گرفت با اجرای افتتاحیه نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» نوشته گیتا داودی و طراحی و کارگردانی ناصر آویژه همراه بود.  همچنین در مراسم بزرگداشت رضی هیرمندی جمعی از نویسندگان، مترجمان و فعالان حوزه هنر و ادبیات کودکان اصغر فریدی ماسوله، احمد پوری، مهدی حجوانی، علی اصغر سیف‌آبادی، منصور عظیمی، احمد ریاضی، نوید سیدعلی اکبر، محبوبه نجف خانی و تعدادی دیگر از شعرا و نویسندگان ادبیات کودک نیز حضور داشتند.

نمایش «عمومی عجیب بزرگ کوچیک من» که که بر اساس چند داستان از شل سیلورستاین توسط گیتا داودی نگارش شده، عصر روز گذشته با بازی مریم آشوری، ماهک فتاح‌پور، ناصر آویژه، مهرداد باقری، شاهین گل‌کار، محمد اله‌دادی، سبا سلیمانی و رها آویژه به صحنه رفت.

ناصر آویژه که در این نمایش نقش شل سیلور ستاین را ایفا می‌کرد، در پایان اجرا در معرفی این نویسنده خلاق داستان های کودکان گفت:  من شل سیلور استاین متولد ۱۹۳۰ در شیکاگو هستم که در سال ۱۹۹۹ بر اثر سکته قلبی درگذشتم. کتاب‌های زیادی برای بچه‌ها نوشتم، ترانه نوشتم و نقاشی کردم.کتاب‌های من به زبان‌های مختلف مخصوصاً فارسی ترجمه شد و فردی که من را به مخاطبانی ایرانی معرفی کرد کسی نیست جز رضی هیرمندی.

رضی هیرمندی نیز در ادامه در میان تشویق حاضرین روی صحنه رفت و گفت: وقتی برای حضور در این مراسم در حال سفر به تهران بودم، یکی از دوستان تماس گرفت و پرسید که حالت خوب است و من هم پاسخ دادم بله، گفت وقتی شنیدم برایت بزرگداشت گرفته‌اند نگران شدم و من هم گفتم که حالم خوب و جای نگرانی نیست. اگر شل سیلور استاین در ایران مطرح شد، من تنها نبودم و همکاری دوستانی همچون مدیر نشر همستان، مدیر نشر افق و همسرم بسیار تأثیرگذار بود. از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکر می‌کنم که کتاب «آقای با کلاه و آقای بی کلاه» اثر سیلور استاین را چاپ و در چند ۱۰ هزار جلد در تمام ایران پخش کرد که کمک بسیاری در شناخت شل سیلور استاین بود. از شما خواننده‌های آثار سیلور استاین تشکر می‌کنم چون با خواندن کتاب‌هایش او را در ایران معرفی کردید.

در پایان این مراسم ناصر آویژه تأکید کرد: ما از امشب کمپینی را با عنوان «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» راه‌اندازی کردیم که طی آن هر شب از اجرای نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» با حضور یک نویسنده به صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

ناصر آویژه، سخنگوی شورای هنری تالار هنر:

تولیدات جدید و حضور پیشکسوتان در اولویت تالار هنر هستند
ناصر آویژه، سخنگوی شورای هنری تالار هنر:

تولیدات جدید و حضور پیشکسوتان در اولویت تالار هنر هستند

ناصر آویژه، سخنگوی شورای هنری تالار هنر می‌گوید اجراهای نمایشی که تولید جدید باشند و هنرمندان پیشکسوتی که سال‌ها در این عرصه کارکرده‌اند و سابقه کارگردانی بسیاری دارند، قطعاً در اولویت‌ اجرایی تالار هنر هستند.

|

ناصر آویژه، کارگردان راه‌یافته به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

در ناخودآگاه جمعی بشر آیین و سنت جا داشته است
ناصر آویژه، کارگردان راه‌یافته به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

در ناخودآگاه جمعی بشر آیین و سنت جا داشته است

ناصر آویژه، کارگردان راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گفت در ناخودآگاه جمعی بشر آیین و سنت جا داشته و این مهم سریع و عمیق انتقال پیدا می‌کند.  

|