در حال بارگذاری ...
با عقد تفاهم نامه تئاتر شهر، شهرداری و اداره کل هنرهای نمایشی صورت خواهد گرفت

فضای پیرامونی تئاترشهر به مرکز دائمی اجراهای میدانی بدل می شود

بر اساس توافق های صورت گرفته میان مجموعه ی تئاتر شهر، شهرداری تهران و اداره کل هنرهای نمایشی علاوه بر تداوم طرح انضباط شهری در محدوده ی چهار راه ولیعصر، نمایش های میدانی به صورت پیوسته و در تمامی طول سال در این فضا اجرا خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از واحد ارتباطات ، پژوهش و آموزش مجموعه ی تئاتر شهر روز گذشته جمعی از مدیران شهری به همراه مدیرکل هنرهای نمایشی، میهمان سعید اسدی، مدیر مجموعه ی تئاترشهر بودند و پیرامون جدیدترین اقدامات مشترک برای پویایی هرچه بیشتر محوطه ی این مجموعه و رفع آسیب های آن تصمیم گیری کردند. بر این اساس مقرر تا پایان هفته ی جاری پیش نویس تفاهم صورت گرفته تدوین و به تایید طرفین برسد.

شهرام کرمی : سپاسگزاری از نگاه مثبت شهرداری به مقوله ی تئاترشهر

در بخشی از این جلسه شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور ضمن قدردانی از حسن نظر و نگاه مثبت و کمکی که به حل معضل فضای بیرونی تئاتر شهر که مطالبه ای چندساله بوده است، گفت :  تعامل و همکاری ما می تواند به خروج از این شرایط کمک کند. ما می دانیم که چه فشاری را از جانب دست فروشان تحمل می کنید ولی واقعیت این است که آنها نیز برای معیشت خود نیاز به مکان های مجزایی دارند و نباید مجموعه ی تئاتر شهر به مکانی که ثبت ملی شده است در این زمینه متضرر شود. کرمی در ادامه ضمن اعلام آمادگی اداره کل هنرهای نمایشی و دفتر تئاتر خیابانی برای مشارکت در این مهم از ارایه ی پیش نویس تفاهم نامه تا چهارشنبه ی هفته  جاری خبر داد. 

سعید اسدی : برنامه ریزی فراگیر برای اجراهای میدانی محوطه ی تئاتر شهر

در ابتدای این نشست مدیر مجموعه ی تئاتر شهر ضمن تشکر از شهردار منطقه ی 11 و همکاران ایشان در حل معضل آشفتگی فضای چهار راه ولیعصر و ساماندهی دست فروشان، دوره ی کنونی را یکی از درخشان ترین مقاطع تعامل تئاترشهر با شهرداری دانست. اسدی ضمن اشاره به جلسات متمادی و پی گیری های انجام شده برای رفع سلبی معضلات مجموعه ی تئاتر شهر، گام دوم در این زمینه را به صورت ایجابی، برنامه ریزی و اجرای رویدادهای نمایشی فراگیر به صورت پیوسته در فضای پیشخوان تئاتر شهر و محیط پیرامونی آن در تمام طول سال دانست که تئاتر شهر با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی برنامه هایی برای اجرای تئاتر محیطی، تئاتر شورایی و مناظره ای در دست اقدام داریم.مدیر مجموعه ی تئاتر شهر در ادامه افزود : باید تکلیف ساختمان کناری تئاتر شهر نیز روشن شود و با تبدیل آن به یک مرکز رشد تئاتری ، موزه ی زنده ی هنرهای نمایشی ، کتابخانه ، فضای نمایشگاهی و گالری خیابانی به توسعه ی امکانات نمایشی در این فضا کمک کنیم. همچنین ارگاه های ارایه و فروش مهارت های هنری و شکل دهی به بازار مهارت های هنری به جای محصول از دیگر طرح هایی است که شهرداری می تواند در به ثمر رسیدن آن نقش اساسی داشته باشد.

دکتر آبادیان : تئاترشهر مهمترین ذینفع فضای بوستان دانشجو است

دکتر آبادیان شهردار منطقه 11 نیز در این جلسه ضمن اشاره به اجرای طرح انضباط شهری و پیراستن فضای پیرامونی مجموعه ی تئاترشهر خواستار همکاری هرچه بیشتر هنرمندان و رسانه ها در به ثمر رسیدن اهداف این طرح شد. ایشان در ادامه،  پیشخوان مجموعه ی تئاترشهر را فضایی کاربردی برای عرضه ی دائم آثار نمایشی دانست و اعلام کرد مجموعه ی شهرداری و سازمان فرهنگی هنری آمادگی کامل دارد تا در زمینه ی پشتیبانی مالی و سخت افزاری اجرای آثار نمایشی در  پهنه ی رودکی و از جمله در پیشخوان تئاتر شهر با مجموعه ی تئاتر شهر همکاری کند.شهردار منطقه 11 در ادامه افزودند : ما در حال جلب نظر اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر هستیم تا از سال آینده ردیف بودجه ی مستقلی برای اجرای آثار نمایشی میدانی در این پهنه اختصاص پیدا کند و امیدواریم شاهد اجراهایی بر مبنای الویت های فرهنگ شهروندی هم باشیم. ایشان در انتها افزودند : شهرداری تمام قوای خود را برای تبلیغات و اطلاع رسانی رویدادهای نمایشی این فضا به کار خواهد بست.

در این دیدار علاوه بر شهردار منطقه ی 11 ، شهردار ناحیه ی 1 ، جمعی از معاونان شهرداری منطقه ی 11 و سامان خلیلیان ، رییس دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی نیز حضور داشتند.

 




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

گفت‌وگو با دبیر جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

مهدی حامدسقایان: جامعه به هنرمندان توان‌یاب احتیاج دارد
گفت‌وگو با دبیر جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

مهدی حامدسقایان: جامعه به هنرمندان توان‌یاب احتیاج دارد

دبیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به توانمندی بالای هنرمندان توان‌یاب، می‌گوید افراد دچار معلولیت، با حضور قدرتمند در این جشنواره، می‌توانند مهارت‌ها و توانمندی‌های بالای خودشان را به نمایش بگذارند و اعلام کنند که اجتماع به حضور و افکار و اندیشه‌های آن‌ها ...

|

نظرات کاربران